Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis.. voiko meidän 4-v osata lukea?

Vierailija
22.09.2008 |

En mä muuten käsitä sitä, että päivällä kun katsoi Juniori-kanavaa telkusta, tuli tulevien ohelmatietojen listaus siihen ruutuun ja siinä n. puolivälistä poika sanoi, että tuossa lukee "Nelisilmä". Ja niin luki. Ei ihan sellanen tyypillinen lasten osaama sana..? Eikä siinä kohtaa tullut mitään sanallista selostusta tulevista ohjelmista, mistä sen olisi bongannut.

Voiko olla???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän todella monta, jotka 4-vuotiaana. Ei siis olisi mikään ihme, usko pois vaan :-)

Vierailija
2/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on alle 3-vuotias sukulaispoika, joka osaa lukea - vieläpä kahdella eri kielellä (suomeksi ja englanniksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani oppi lukemaan 3-vuotiaana (itsestään), samoin on isänsä aikoinaan. Nyt 5-vuotiaana lukee jo ihan kunnon kirjoja: katto kassista, kolmea iloista rosvoa jne.

Vierailija
4/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsella on luontainen herkkyys lukemaan oppimiseen nimenomaan 4-vuotiaana! Oma nelivuotiaani kyselee jatkuvasti "Mitä tossa lukee?" tai kirjaimista ylipäätään.

Vierailija
5/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kirjaimet osannu jo pitkään ja tunnistaa autonmerkkejä ts. sanoo että "tuossa lukee Nissan" mutta mä olen olettanu, että se tunnistaa ne merkit ulkonäöstä eikä tekstistä.

Hittolainen, en vaan osannu aavistaa, että meillä on tällainen lahjakkuus talossa. Kas kun ekaluokkalaisella on hemmetin vaikeaa tuo lukemaan opettelu nyt samaan aikaan, niin mites mä hanskaan tän tilanteen, ettei isosisko ahdistu täysin??

ap

Vierailija
6/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lienee kuitenkin iohan normaalin kehityksen rajoissa, ei tarvitse huolestua eikä sännätä vastaanotolle.

Meidän tyttö luki jotain jotenkuten 5 vuotiaana, vaikka ei olla mitenkään opetettu tai sen enempää kannustettu. Meidän likka tuntuu kyllä ihan fiksulta muutenkin, joten kyllähän nelivuotias on sitten erityisen lukemisesta kiinnostunut jos homma jo sujuu.

Vierailija
7/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee 4v sekä suomeksi että ruotsiksi.:)

Eli hyvin mahdollista. Eikä olla mitenkää sen kummemmin opetettu. Kirjaimia on kyllä kysellyt jo jonkin aikaa.

Vierailija
8/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies - joka siis oppi 3-vuotiaana lukemaan -, oppi sen just siinä samassa kun isosiskonsa ekalla opetteli lukemista. Eli se tuli vain vahingossa. Oma poikani taas kiinnostui kirjaimista vajaa 2-vuotiaana, kyseli jatkuvasti, että mitä tuossa lukee jne. ja oppi satukirjoja "ulkoa". Sen myötä poika oppi ihan oikeasti lukemaan.

Vierailija
9/9 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ekaluokkainen opetteli suurella vaivalla lukemista, 4,5v pikkusisko oppi siinä vieressä myös lukemaan. Ei sanonut siitä meille mitään, mutta kerran sattumalta kysyin isommalta jotain sanaa, eikä hän halunnut lukea, kysyinkin sitten pienemmältä ja kävi ilmi että hän osasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi