Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun isäni on AMK, kuten hänenkin isänsä on AMK. Nyt myös mieheni on AMK.

Vierailija
10.09.2025 |

Kuinka kestän tämän pettymyksen? 😞

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisenä ukkisi on AMK:n käynyt? Eihän niitä niin pitkään ole ollut olemassa. Toki onhan hän voinut vaikka kuusikymppisenä sen käydä.

Vierailija
22/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarius ei perheestä lähde, se on kutsumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun faija on yliopisto, samoin minä ja koko suku.

Vierailija
24/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisenä ukkisi on AMK:n käynyt? Eihän niitä niin pitkään ole ollut olemassa. Toki onhan hän voinut vaikka kuusikymppisenä sen käydä.

Mun mummo joka on oikea puuma löysi räkälästä sellasen nuoren juipin itelleen. Sehän on mun ukki sillon eiks niin?

Vierailija
25/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta köyttä ja saippuaa sillä ei muuten tuollaisesta opistohäpeästä pääse eroon. Ainoa pelastus olisi kouluttautua akateemisesti mikä näyttää tuollaisessa epäonnistujasuvussa hyvin epätodennäköiseltä.

Vierailija
26/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opisto on opisto vaikka nimen vaihtaisi ja voissa paistaisi.

Vierailija
27/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on silti paha peräsuolen laskeuma

Aijai, tämä on kyllä paha. Sääliksi käy. Voimia suolen kuntoutumiseen. M51

Vierailija
28/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh.  Nyt on lähdettävä, hoitajani pääsi huoneeseeni vaikka lukitsin oven sisältä. Jatketaan huomenna jos pääsen nettiin.

AP.

Vierailija
29/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh.  Nyt on lähdettävä, hoitajani pääsi huoneeseeni vaikka lukitsin oven sisältä. Jatketaan huomenna jos pääsen nettiin.

AP.

Huomaa että olet AMK. Jopa hoitaja ohittaa säälittävät lukituksesi. DI olisi omassa rauhassa kunnes päästää hoitajan huoneeseen.

Vierailija
30/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toki noissa vanhoissa opistoissa sentään vielä opetettiin ja vaadittiinkin jotakin. Muistaakseni esim. sairaanhoitajapuolella Turun Yliopiston tutkimuksessa todettiin AMK-sh:den suoriutuvan jokaisella tutkitulla osa-alueella huonommin kuin opistosta valmistuneet. Jos tahti ei ole muuttunut, eikä näytä, että olisi, eipä paljon kunnian kukko lauleskele.

Vierailija
31/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä sää oot?

Vierailija
32/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen siis myös AMK

Ap

Oletko kuinka iso koulu? Paljonko oppilaita ja onko ulkomaalaisia opiskelijoita? M51

Vierailija
33/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli puuseppä, isäni oli puuseppä ja minä koodaaja. 

Vierailija
34/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tilallinen, pienviljelijä. Hänen isänsä oli tilallinen. Samaten sukupolvet häntä ennen. Minä olen automatiotekniikan DI

Vierailija
35/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tilallinen, pienviljelijä. Hänen isänsä oli tilallinen. Samaten sukupolvet häntä ennen. Minä olen automatiotekniikan DI

Nousukas.

Vierailija
36/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toki noissa vanhoissa opistoissa sentään vielä opetettiin ja vaadittiinkin jotakin. Muistaakseni esim. sairaanhoitajapuolella Turun Yliopiston tutkimuksessa todettiin AMK-sh:den suoriutuvan jokaisella tutkitulla osa-alueella huonommin kuin opistosta valmistuneet. Jos tahti ei ole muuttunut, eikä näytä, että olisi, eipä paljon kunnian kukko lauleskele.

Eli AMK on korkeakoulun sijaan aliopisto.

Vierailija
37/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla, elleivät sitten ole myöhemmässä iässä opiskelleet AMK tutkinon, joka toki on mahdollista.

Vierailija
38/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Valitettavasti laki määrittelee mikä on korkeakoulu, ja lain mukaan ammattikorkeakoulu on korkeakoulu. Pahoittelen. M51

Vierailija
39/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen älynväläys lienee ollut,että opistot muuttivat nimensä AMK:ksi eli ammattikorkeakouluiksi. Monet sekoittavat entiseen ammattikouluun. Itse kävin aikoinaan sairaanhoito-opiston (yo-pohja) ja vuosien työkokemuksen perusteella voin sanoa,ettäö sutta tuli uudesta . Eikä pelkästään nimenmuutoksen osalta.

Vierailija
40/47 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Valitettavasti laki määrittelee mikä on korkeakoulu, ja lain mukaan ammattikorkeakoulu on korkeakoulu. Pahoittelen. M51

Laki ei määrittele ihmisen yhteiskuntaluokkaa. AMK on AMK ja DI on DI.