Onko Artekin ruokapöytä hintansa arvoinen?
Tarvittaisiin uusi ruokapöytä ja artekin miellyttää silmää. Kestääkö kansi lasten kolhintaa hyvin? On sen verran kallis ettei viitsisi uusia parin vuoden päästä.
Kommentit (18)
Meillä oli valkoinen ikilevypintainen ruokapöytä, joka ei kyllä lapsiperheen käytössä mennyt paljon miksikään. No, reunuksessa kyllä naarmut ja kolhut näkyvät. Sohvapöytänä on pienempi samanlainen ja siinä reunat ovat menneet aika rumaksi ja ikilevyssäkin on muutama tähtisädetikun polttama piste.
Halusimme uuteen kotiin isomman 10 hlö:lle mitoitetun koivuisen pöydän. Artekin pelkkä pöytälevy maksoi tuolloin yli 1000 e. Päädyimme sitten tilaamaan Kustavin puusta täyskoivuisen öljyvahatun pöytälevyn (100x230cm) 500 eurolla, jalat otimme vanhasta Artekin pöydästä.
Opetus: kannattaa kysellä pöytälevyä puutyöliikkeistä yms, joiden tuotteissa ei ole design-lisää. Lisäksi pöytämme on nyt 40 mm paksua täyspuuta, joten kestää vuosien kuluessa hiomista melko monta kertaa. Käytännössä on siis ikuinen.
Nyt taisi joku tippua keskustelusta tyystin. Ainahan ei voi tietää, mistä lastulevystä puhutaan. XD
Jatkettava pöytä H92
Yksinkertaisen tyylikäs pöytä
on saarnia, myös tammisena
Pöydän koko on 130 x 90 cm
Kaksi jatkopalaa tekevät
yhteispituudeksi 230 cm
2.950,00 ¿
------------
Pöytä 82B
Pöydän koko 135 x 85 cm
Pintavaihtoehdoista valittavana koivuviilu,
musta linoleum ja valkoinen laminaatti
Tuoli 66 verhoiltuna alk. 192,50 ¿
Syöttötuoli 616 alk. 345 ¿
Pöytä koivuviilukannella
640,00 ¿
----
Tekstit Vepsäläisen sivulta.
Meidän kotimme tyyliin se ei sopisi, mutta työpaikalla on ollut ihan hyvä. Ei ole kolhiintunut ainakaan aikuisten käyössä mitenkään erityisesti.
Oli käytossä kun minä olin lapsi ja on käytossä meillä. Todella toimiva, kannattaa ostaa!
jolla tosin ikää jo 30v! Perintönä saatu ja vieläkin niin hyvä! Pari naarmua tullut, mutta onhan sillä ikääkin ;)
Lapsuudenkodissani käytössä ollut on nyt meillä, ikää pöydällä reilut parikymmentä vuotta. Olen lapsena hakannut pöydänkanteen jollain terävällä esineellä pieniä lommoja ja yksi naarmu tullut muutossa, joten ajattelin viedä kohta hiottavaksi ja lakattavaksi.
Paras pöytä ikinä meillä. Ei ihan pienestä hätkähdä. Suosittelen lämpimästi.
ja sen jälkeen tulee lastulevyä. Valkoinen laminaatti kestää hyvin. Huutiksesta olen ostanut uudenveroisia Artekin pöytiä vain n. 30% uuden hinnasta. Nyt on 90X180, johon olen ollut tyytyväinen.
Ollaan ajateltu myydä, 6 mustaa satulavyötuolia olisi kanssa tarjolla... Hieno pöytä kyllä muuten, jos vaan sisustukseen sopii.
Meillä on umpipuinen pöytä, joka hankittiin aikanaan Skannosta ja olen siihen todella tyytyväinen. Se tehtiin mittojen mukaan ja itse sai valita puulajin.
Pöytä on neljä vuotta vanha. Pois en antaisi enkä toista pöytää ostaisi.
t:kolmen lapsen kotiäiti eli paljon kotona ja paljon kulutusta...
Valkoisella ikilevyllä oleva kestää ja kestää. Muut tuskin on niin kestäviä etteikö siihen lapsi saisi kolhuja aikaiseksi. Mun mielestä se ikilevyllä oleva pöytä on ihan järjettömän halpa, meidän Iskun koivuinen pöytäkin maksoi enemmän, mut kun meidän tyyliin tuo Artek oli liian moderni. Vanhemmillani on kyllä ollut Artekin pöytä varmaan 20 vuotta jo käytössä eikä uudelle häpeä.
Meillä oli iso pyöreä ja jatkolevyä, keskijalalla. Pyöreä , pyörivällä keskustalla on vähän extraa. Myytiin, ostaja löytyi 3 kk aikana, 400 km etäisyydeltä.
Vielä myynnissä "Kattokruunu , Antiikkia , Juhlallinen , Sepän tekemä"
Minun lapsuudenkodissani oli ruokapöytänä ja se kesti 5 hengen lapsiperheen elämän ja on vielä eläkeläisäidilläni käytössä.
Tori.fi:stä ja semmoisista sivustoista voi katsastaa kätevästi, minkälaisia kulumia tai vammoja pöytiin voi tulla.
kun se ei mitään kestä lapsiperheessä, eikä ole täyttä puuta. Eli ei voi hioa! Lisäksi ne jalat vetää kaiken veden puun ja viilun väliin, ja alkaan kupruilemaan tosi helposti, jos sattuu lattiaa pestessä vettä sinnepäin menemään. Terveisin eräs jonka saarnipöydässä on todella ikävä lastulevyläntti hiomisen jäljiltä, ja kupruilevat jalat.