Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsenne ilmoittanut, ettei halua saada omia lapsia? Miten reagoit?

Vierailija
09.09.2025 |

Onko lapsesi vela? Reaktiosi asiaan? Tuetko häntä valinnassaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ja olen samaa mieltä. Ei tähän maailman kannata lapsia ainakaan tieten tahtoen hankkia.

Vierailija
22/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tähän maailmaan lastani synnyttänyt, kun tulin raskaaksi synnytin hänet meille. Hirmusen itsekkäänä nautin raskaudesta, puhumattakaan siitä autuudesta kuinka kaunis ja ihana hän heti synnyttyään oli, hörökorivineen :D

Kuinka ihannia kaikki kehitysvaiheet, kun oppi puhumaan. Ne kaikki ihanat viisaudet joita hän esiin toi ja jotka olen Lapsen kirjaan tarkasti kirjannut.

Kaikki se mitä lapseni on antanut, sitä ei mikään ikimaailmassa voi korvata, niin isoa rahamäärää ei löydy.

Eikä mikään ikinä voita sitä huolta ja tuskaa jota välillä olen kokenut, kun aikuistui ja sanoi pari valittua sanaa, tai kun hän sairastui vakavasti.

Kun rakastaa, jaksaa vaikka mikä ja rakkaus lapseen on se suurin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Ennemminkin olisi kauheeta tulla mummoksi!

Vierailija
24/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 8v ilmoitti ettei halua isona lapsia vaan vaikka koiran mielummin. Samoin on siskoni lapset kuulema ilmoittaneet ja ovat ala-/yläkouluikäisiä. Toki ehtii mieli muuttua, mut kertoo jotain nykyajasta tuokin. 

Vierailija
25/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jo 8v ilmoitti ettei halua isona lapsia vaan vaikka koiran mielummin. Samoin on siskoni lapset kuulema ilmoittaneet ja ovat ala-/yläkouluikäisiä. Toki ehtii mieli muuttua, mut kertoo jotain nykyajasta tuokin. 

Ja en itseasiassa ainakaan vähään aikaan haluaisikaan lastenlapsia. Vanhempi lapsi nyt 15v ja miettiny et toivottavasti ei piiiitkään aikaan mitään lapsia.. en jaksa tulla mummuksi,ainakaan vielä. Toki elämä menee miten menee, mut näin jos saa toivoa.  

Vierailija
26/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsia aivopestään jo päiväkodeissä, että voit olla tyttö tai poika. Kaikenmaailman therian ilmiöt tuodaan mediassa esille. Aivan järkyttävä suuntaus!

Vierailija
27/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lapsia aivopestään jo päiväkodeissä, että voit olla tyttö tai poika. Kaikenmaailman therian ilmiöt tuodaan mediassa esille. Aivan järkyttävä suuntaus!

OAJ muuten mukana! Siinäpä on opettajilla hirveän vaikeaa missä mennä, kun luokassa 20 eri kansalaisuutta?

Vierailija
28/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ollut tosi hulelestunut jos 8 vuotias lapseni olisi pähkäillyt vanhemmuutta,  tahtooko olla isiä tai äiti vai tahooko vain rotan?

Hyvänen aika sentään!

Vierailija
29/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34v kun meni hermot äitini vihjailuun että koska alkaa kuuluu pienten jalkojen tepsutusta. Sanoin että mulle on tehty sterilisaatio heti kun täytin 30. Äiti rupesi itkemään, huusi "miten saatoit tehdä minulle näin" ja käyttäytyi muutenkin niin kuin olisin riistänyt häneltä mahdollisuuden olla isoäiti, vaikka hänellä oli jo 4 lastenlasta tässä kohtaa. Juuri siksi en ollut kertonut että olen vela, koska tiesin että jotain tällaista tapahtuu :(

Vierailija
30/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut. En kai reagoinut mitenkään. En kyllä yllättynytkään. Sanoin kai jotain tyyliin, ei kaikilla tarvitse olla lapsia, sehän on sinun päätös, mutta eihän sitä lopullisesti tarvitse lyödä lukkoon. 

Vierailija
31/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tähän maailmaan lastani synnyttänyt, kun tulin raskaaksi synnytin hänet meille. Hirmusen itsekkäänä nautin raskaudesta, puhumattakaan siitä autuudesta kuinka kaunis ja ihana hän heti synnyttyään oli, hörökorivineen :D

Kuinka ihannia kaikki kehitysvaiheet, kun oppi puhumaan. Ne kaikki ihanat viisaudet joita hän esiin toi ja jotka olen Lapsen kirjaan tarkasti kirjannut.

Kaikki se mitä lapseni on antanut, sitä ei mikään ikimaailmassa voi korvata, niin isoa rahamäärää ei löydy.

Eikä mikään ikinä voita sitä huolta ja tuskaa jota välillä olen kokenut, kun aikuistui ja sanoi pari valittua sanaa, tai kun hän sairastui vakavasti.

Kun rakastaa, jaksaa vaikka mikä ja rakkaus lapseen on se suurin! 

sä et nyt vastannut aloittajan kysymykseen ollenkaan.

Vierailija
32/32 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo, mutta jos näin ilmoittaisivat, olisin vain tyytyväinen. Kaikki omanikäiset toivovat lapsenlapsia. Ehkä mulla joku trauma, kun jouduin niin koville, kun yksin hoidin aina kaiken. Rakastan yli kaiken lapsiani ja ovat ykkösiä mulle. Heidän kanssa on kiva hengailla, kun ovat aikuisia. Meillä on todella hyvät välit.