Jos lapseton työkaveri pyytää jouluaaton lomaksi, vastustatko sitä?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
En, koska meidän töissä kukaan ei muutenkaan työskentele pyhinä.
Jouluaatto ei ole pyhä joten mieti uudelleen mitä vastaisit.
Vierailija kirjoitti:
Jouluna ei pitäisi työskennellä kenenkään muun kuin sairaalan, ambulanssin, pelastuslaitoksen ja poliisin väen. Ketään muuta emme silloin lähtökohtaisesti tarvitse. Näidenkin tulee toimia mahdollisimman kevyellä resurssilla.
Bussit, taksit, lentokentät, kaupat. Uutiset telkkarista, papit,
Olen lapseton ja tuttaa,kun tänä vuonna mulla on joulu vapaa.Joten ei haittaa mielelläni teen pyhät töitä.En myöskään lomaile heinäkuussa ( saatikka syys-tai talviloman aikana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna ei pitäisi työskennellä kenenkään muun kuin sairaalan, ambulanssin, pelastuslaitoksen ja poliisin väen. Ketään muuta emme silloin lähtökohtaisesti tarvitse. Näidenkin tulee toimia mahdollisimman kevyellä resurssilla.
Bussit, taksit, lentokentät, kaupat. Uutiset telkkarista, papit,
Kaikki paikat kiinni koska musta tuntuu siltä? Lol.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku jonka mielestä joulun on vain lasten juhla.
Se on myös lastenmielisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku jonka mielestä joulun on vain lasten juhla.
Se on myös lastenmielisten.
Lukeeko raamatussa, kelle joulu on tarkoitettu?
En. Mua ei kiinnosta muiden lomat eikä muutenkaan muiden tekemiset.
Meillä työskennellään 24/7 läpi vuoden. Kierto vuoroissa on täysin selvä. Joulu ja juhannus tuovat vuoroihin poikkeukset. Puolet työntekijöistä oli osan juhannuksesta tänä vuonna töissä ja toinen puolet on ensi vuonna, sama juttu juhannuksen kanssa. Lopulta sitten joku saattaa vaihtaa keskenään vuoroa. Mutta harvemmin nämä osuvat juhannukseen tai jouluun. Juhannus- ja joulupäivä ovat muuten kuljetusalalla halutut työpäivät esimerkiksi 10 tunnin työstä saat 30 tunnin liksan...
Lapseton/lapsellinen työkaveri saa loman jouluna, jos on hänen vuoronsa listan mukaan. Siinä ei lapset tai niiden puuttuminen auta. Eikä myöskään minun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja tuttaa,kun tänä vuonna mulla on joulu vapaa.Joten ei haittaa mielelläni teen pyhät töitä.En myöskään lomaile heinäkuussa ( saatikka syys-tai talviloman aikana).
Jos mun faijan entinen työntekijä ei olisi eläkkeellä, niin luulisin, että olet hän. Hän halusi kaikki mahdolliset lomat ja pekkaspäivät niin, että mahdollisimman vähän on Suomessa lomailijoita. Metsästi, joten pari viikkoa oli syksyllä lomaa, kävi Lapissa hiihtämässä kevättalvella, joten ei hiihtolomien tai pääsiäisen aikaan oli lomaa, lisäksi usein toukokuussa pari viikkoa tai sitten sekin oli syksyllä metsästyksen yhteydessä...
Aikoinaan, kun lapset oli pieniä, tein mielelläni jouluaaton töitä. Tosin vuoro oli vain 9-12. Miehellä oli aina aatot vapaat, ja näin sain joulun alle arkivapaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton/lapsellinen työkaveri saa loman jouluna, jos on hänen vuoronsa listan mukaan. Siinä ei lapset tai niiden puuttuminen auta. Eikä myöskään minun mielipide.
Reilua kaikille tällainen. Ei suosimista.
Vierailija kirjoitti:
En paheksuisi. Olen jokatapauksessa itse jouluaaton vapailla kun ei niitä lapsia voi töihinkään mukaan ottaa.
No kuka sitten on aattona töissä kun sinä kerran jokatapauksessa vapailla pentujesi takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En paheksuisi. Olen jokatapauksessa itse jouluaaton vapailla kun ei niitä lapsia voi töihinkään mukaan ottaa.
No kuka sitten on aattona töissä kun sinä kerran jokatapauksessa vapailla pentujesi takia?
Jos jouluksi pakotetaan töihin lapsiluvun perusteeella, se on väärin.
Minun lapseton työkaveri halusi aina joulunpyhät vapaiksi ja minä suostuin ilomielin, tuli mahtavat pyhäkorvaukset.