Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Motivointia painon pudotukseen

Vierailija
09.09.2025 |

Jokin aika sitten, kun olin laihtunut parikymmentä kiloa, raahasin kerran kaupasta painavia ostoksia. Niin painavia, että halusin katsoa vaa'an avulla, paljonko ne todella painoivat. No, sattumoisin täsmälleen saman verran, kun olin pudottanut omaa elopainoani. Ja ajattelin, että herranen aika, kun olen joskus raahannut tuollaista painoa mukanani kaiken aikaa, huh huh.

No tiedän, ettei se ihan vastaava kokemus ole, koska se elopaino kertyy jokseenkin tasaisesti koko kehoon eikä vain käsiin, ja se kertyy hitaasti, niin ettei huomaakaan. Silti. Kyllä on askel nyt paljon keveämpi. Jos ei tämä motivoi, niin mikä sitten.

Niin muuten, jos joku nyt muistaa, niin olen se, joka palasi 4 vuoden ja n. 28 kilon jälkeen kommentoimaan laihtumistaan. Olisin lisännyt tämän sinne kommenttina, mutta koko keskustelu oli jostain syystä poistettu?! Mitä ihmettä on tapahtunut. Jos joku tietää, niin ihan lyhyt yhteenveto olisi kiva. Itse arvelen, että (palstalle tyypilliseen tapaan) joku palstan vakioankeuttaja oli keksinyt tuostakin positiiviseksi ja inspiroivaksi aiotusta jutustani jotain niin rumaa sanottavaa (mitä?), että ylläpidon tyly käsi päätti poistaa koko ketjun. En postaukseni jälkeen ehtinyt käydä katsomassa, joten en tiedä, mitä tapahtui ja olisi ihan kiinnostavaa tietää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se motivoi että on moninkertainen riski kuolla ennenaikaisesti? 

Koska tuollaiset asiat ihminen painaa pois mielestään, pinoon "ei kiireelliset". Jokaisella on tuhat akuuttia asiaa, jotka menee edelle jokapäiväisessä elämässä. Niin se vain on, vaikka kuulostaakin hullulta.

Minä kuntoilen ja olen pudottanut painoa että saisin olla täällä lasteni kanssa pidempään. En vaan ymmärrä ollenkaan miksi sellainen ei motivoi. M

No jos luet edellisen kommentin vielä kerran? Asioiden lykkääminen ja painaminen taka-alalle on tosi yleistä. Se on vähän kuin se, myöskin yllättävän yleinen ilmiö, että ennen töihin, tai vaikka gradun kirjoittamiseen, ryhtymistä pitää ensin lukea sähköpostit, pelata ehkä pari kierrosta jotain nettipeliä, laa

Ei valkene se ettei ihminen halua elää lastensa kanssa terveemmin ja pidempään. Siis se ettei ole vallis tekemään asian eteen mitään.

Vierailija
22/23 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai voi olla vaikeaa laihduttaa 1kg/kk. 

Siis 7000 kaloria vähemmän joka kuukausi. Eli 233 kaloria/päivä vähemmän tai kulutusta enemmän. Lentoemännän työ kuluttaa tuon tunnissa tai metsurin työ kymmenessä minuutissa. 

40g sipsejä vähemmän joka kerralla kun niitä syö. 

Ei voi olla niin vaikeaa.

Uskon ylipainon johtuvan osittain mielenterveydellisistä ongelmista - ei ole normaalia jatkuvasti syödä yli kulutuksen. Sen takia en usko, että laihduttaminen olisi oikeasti ylipainoisille niin helppoa, kuin monille muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai voi olla vaikeaa laihduttaa 1kg/kk. 

Siis 7000 kaloria vähemmän joka kuukausi. Eli 233 kaloria/päivä vähemmän tai kulutusta enemmän. Lentoemännän työ kuluttaa tuon tunnissa tai metsurin työ kymmenessä minuutissa. 

40g sipsejä vähemmän joka kerralla kun niitä syö. 

Ei voi olla niin vaikeaa.

Uskon ylipainon johtuvan osittain mielenterveydellisistä ongelmista - ei ole normaalia jatkuvasti syödä yli kulutuksen. Sen takia en usko, että laihduttaminen olisi oikeasti ylipainoisille niin helppoa, kuin monille muille.

Se ei ole uskon asia, vaan sinä päätät mitä syöt. Jos pakoilet omaa vastuutasi, et saa laihdutettua. Kun katsoo ihmisiä, niin on aivan normaalia syödä enemmän kuin kuluttaa. 

Lähde vaikka lenkille ja aina kun tekee mieli syödä sitä mössöä. Sitten kun tulet lenkiltä syöt vähän vähemmän.