Miksi tiskiaine ei huuhtoudu pois astioista
Tällainen ongelma ollut nykyisessä taloyhtiössä. Kerta toisensa jälkeen totean saman ja palaan puolivalmiiseen ruokavalioon.
Pesen kattilan, täytän sen ja laitan liedelle. Vesi alkaa kiehumaan ja pintaa kertyy kuplia ja vaahtoa. Kaadan veden pois, huuhtelen sen taas ja laitan uuden veden liedelle kiehumaan. Tällä kerralla muodostuu vain normaaleja kiehukuplia. Ei saippuakuplien värisiä kuplia vaan kirkkaita vesikuplia.
En tee enää kotiruokaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onky fairyä? Se tuntuu tekevän noin, ties mikä siinä sitten on aineksissa muuttunut koska enenn ei tehnyt.
No sitäkin kokeilin, yhteensä kolmea eri merkkiä. Ja ostin uusia välineitäkin mutta ei auttanut. Keitetty vesi on kirkasta ja vaahdotonta vain jos käytän astianpesuainetta niin vähän että joku astia saattaa jäädä likaisen tuntuiseksi.
Uuvuttavaa tehdä ruokaa kun pitää käydä puhdistus operaatio läpi ensin. Siinä menee aikaa että levy lämpenee.
Ap
Kannattaa käyttää erillistä kattilaa pelkän veden keittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman. Kaikki pitää huuhtoa käsin. Sama tiskata käsin, jos ei ole paljoa tiskiä. Ekokoneet ei huuhtele ja ekopesuaineet ei enää pese.
Kyllä mulla ainakin toimii tiskikone hyvin ekopesulla, ainoa miinus että ohjelma kestää kauan. Ei saa täyttää koreja liikaa, koska ei ne astiat voi silloin peseytyä. Tabletti laitetaan koneen pohjalle, ei lokeroon. Ihan Coop merkkiä oon käyttänyt, mun mielestä halpa ja silti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ongelma yhden kattilan kanssa, niin silloin ongelma voi olla kattilan pinnassa ja ratketa vaihtamalla kattilaa.
Yksi jota suosittelen kokeilemaan myös: Kokeile pestä kattila suihkutettavalla käsitiskiaineella. Kun se on suihkutettava, niin sitä tulee käytettyä eri lailla, jolloin samaa ongelmaa ei välttämättä synny.
Tuota voisi kokeilla. Sama ongelma kaikkien välineiden kanssa. Ja välineet ovat aika uusia kaiken lisäksi.
Ap
Jotkut pesuaineet (astianpesukoneissa) jättävät jäämät kun ovat niin "tehokkaita*. Kun koneeseen latoo astiat ilman ruokaa ja vaihtaa pesuaineen onnistuu ilman ylimääräistä huuhteluohjelmaa. Ja muistakaa lisätä astianpesusuolaa koneeseen ellei pesuaineenne sitä sisällä
Joskus kokeillut samaa pottujen keiton jälkeen että huuhdellut vain vedellä.
Ap