Onko hajuvesien käyttö muiden ihmisten huomioimista hyvällä tuoksulla?
Itse pidän siitä, että esim hississä tuoksuu naapurin hajuvesi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan itsekkyyttä "minä löyhkään niin paljon kuin halua", viis siitä miten muut kärsivät.
Parempi tuoksu kuin vaikkapa hienhaju. Minusta tuoksut ovat myös tapa ilmaista itseään.
Juuri näin. Ilmaisen itseäni tupakoimalla hississä.
Mieto tuoksu halausetäisyydeltä aistittavana on hyvä.
Koko bussin alueella tms löyhäävä hajuvesi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan itsekkyyttä "minä löyhkään niin paljon kuin halua", viis siitä miten muut kärsivät.
Parempi tuoksu kuin vaikkapa hienhaju. Minusta tuoksut ovat myös tapa ilmaista itseään.
Mielenkiintoista, mitä pyrit viestittämään meille muille näin? Ei kannata tulla lähelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Esimerkiksi sairaalassa ja vaikkapa poikani (hammaslääkäri) ammatissa on yhtä tuskaa löytää hajuttomia ns. deodorantteja. Hajuallergikoille on yhtä tuskaa (jos ei jonkin kohtauksen paikka) jos joku haisee jollekin hajuvedelle.
Hajusteallergia on kosketusallergiaa. Ei pelkkä tuoksu aiheuta hajusteallergikolle oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, mitä pyrit viestittämään meille muille näin? Ei kannata tulla lähelle?
Se on itseilmaisua aivan samoin kuin tatuoinnit. Haluan antaa itselleni uniikin ja unelmamaisen, punaisen marboromaisen kuvan, eräänlaisen oman tiensä kulkijan. Tämä onnistuu parhaiten tupakoimalla hississä. "Camel-hattu, miehelle jonka ajatukset kulkevat omia polkujaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on itseilmaisua aivan samoin kuin tatuoinnit. Haluan antaa itselleni uniikin ja unelmamaisen, punaisen marboromaisen kuvan, eräänlaisen oman tiensä kulkijan. Tämä onnistuu parhaiten tupakoimalla hississä. "Camel-hattu, miehelle jonka ajatukset kulkevat omia polkujaan."
Eräänlainen jännä-mies siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräänlainen jännä-mies siis.
Voi sen niinkin sanoa.
Toimii.
Se on inhottavaa se haju, kun intialaiset käyttää niin paljon hajuvettä, kun ne yrittää peittää sitä curryn hajua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noin mustavalkoista 🥱🥱 Minä olen hajusteherkkä, mutta rakastan tuoksuja. Tunkkaiset ja pistävät lemut saavat aikaan migreenin, mutta maltillinen hajuvesi on ihan ok myös muilla. Ei haittaa, jos haistan haju- tai partaveden jossain esim. hississä, jossa vietän aikaa päivässä noin minuutin. Sen sijaan jatkuva hajuille altistuminen aiheuttaa yleensä migreenikohtauksen. Ruuan haju (myös se, jota jotkut kutsuvat tuoksuksi) kuvottaa minua, hajuvedet eivät. En halua haistaa yhtään kenenkään ruokia missään, ällöttää🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noin mustavalkoista 🥱🥱 Minä olen hajusteherkkä, mutta rakastan tuoksuja. Tunkkaiset ja pistävät lemut saavat aikaan migreenin, mutta maltillinen hajuvesi on ihan ok myös muilla. Ei haittaa, jos haistan haju- tai partaveden jossain esim. hississä, jossa vietän aikaa päivässä noin minuutin. Sen sijaan jatkuva hajuille altistuminen aiheuttaa yleensä migreenikohtauksen. Ruuan haju (myös se, jota jotkut kutsuvat tuoksuksi) kuvottaa minua, hajuvedet eivät. En halua haistaa yhtään kenenkään ruokia missään, ällöttää🤢
Luulen, että kestän muiden tuoksuja paremmin mm. siksi, että käytän pelkästään hajusteetonta pyykinpesuainetta, huuhteluainetta en käytä ja jos käyttäisin niin sekin olisi hajusteetonta. Käsivoide on vaihtunut hajusteettomaan, koska olen onnistunut saamaan itselleni yllätysihottumat naamaan nukkuessani (kun olen koskenut kädellä naamaan ja olen käyttänyt hajustettua käsivoidetta.) Kotonani tuoksuu lähinnä raitis ilma, hyvin harvoin mikään muu. En siis altistu jatkuvasti hajuille ja tuoksuille, joten kestän niitä paremmin julkisella paikalla.
Olet varmaan ainoa. Älkää käyttäkö hajuja.
Minä pidän hajuveden tuoksusta kyllä. Liika on toki liikaa. Jännä että nuoruudessani luuhattiin jossain savuisissa baareissa ja vielä hajuvedet päälle, eikä julkisesti juuri valitettu. Nyt on joka toisella pää kipeänä, jos joku kulkee ohi niin, että on hajuvettä. En ymmärrä miksi ne yliherkkyydet ovat niin lisääntyneet, kun sitä käryä todella riitti ennenkin. En kyllä niitä savuisia baareja kaipaa, ei sillä.
Ei, se on intrusiivista. En minä halua haistella kenenkään kehohajuja TAI tämän eteerisiä mieltymyksiä, sen enempää kuin kuunnella hänen musiikkiansakaan. Tuoksutelkoot kotonaan ja jättäkööt muut rauhaan.
On ja ei. Jotkut käryää jo kilometrin päähän kun ei sitä puolta pulloa tarvii suihkuttaa. Mieto tuoksu lähellä on hyvä. Ei niin että haistat jo kaukaata ja vieressä jäätävä hajuveden käry.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin neidon hajuvesi tuoksuu käytävässä vielä iltapäivällä, aamulla tuoksu on voimakkaimmillaan. Hyvä tuoksu, mutta niillä nyt ihan noin lotrata kuulu. Tässäkin asiassa huomaa kuinka minkäänlaista tapakasvatusta ei monessa kodissa enää harrasteta.
Kirjoitat vaan heippa-lapun, niin neitokin saa tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on intrusiivista. En minä halua haistella kenenkään kehohajuja TAI tämän eteerisiä mieltymyksiä, sen enempää kuin kuunnella hänen musiikkiansakaan. Tuoksutelkoot kotonaan ja jättäkööt muut rauhaan.
Tai sä voit vaan siirtyä vähän kauemmaksi?
Olen yläkoulussa töissä ja käytän hajuvettä pieniä määriä. Laitan hajuvettä 2 suihkausta tunti ennen töitä. Käytän hajuvesiä joita ei haista ellei ole halausetäisyydellä. En ole saanut töissäni kommentteja hajuvedestä, vaikka pari hajusteherkkää työntekijää mellä onkin. Suurempi ongelma koulullamme on yläkoululaiset jotka suhuttelevat axea sun muuta käytävillä ja vessoissa. Tätä kun useampi välitunnilla tekee on haju sen mukainen. Jospa he isompana oppivat.
Vain suomalaiset kitisevät joka äänestä ja hajusta. Suomessa on niin hiljaista ja steriiliä että joka ikinen aistiärsyke on olevinaan liikaa. Ja kyllä, pidän siitä että muut ihmiset tuoksuvat hyvältä.
Minulle tulee paha päänsärky ja pahimmillaan hengenahdistusta hajuvesistä.
Ei ole. Esimerkiksi sairaalassa ja vaikkapa poikani (hammaslääkäri) ammatissa on yhtä tuskaa löytää hajuttomia ns. deodorantteja. Hajuallergikoille on yhtä tuskaa (jos ei jonkin kohtauksen paikka) jos joku haisee jollekin hajuvedelle.