Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siis noin että narsistin kanssa ei pysty parisuhteeseen?

Vierailija
08.09.2025 |

Tapailen miestä joka on diagnosoitu narsistiksi, vaikkakin diagnoosi on kumottu.

Onko siis niin että nämä ihmiset ovat niin "pahoja" että eivät voi olla oikeassa suhteessa?

Mies on taitava sosiaalisesti mutta minusta aika hurmaava ja sympaattinen. En haluaisi lopettaa koska olen ihastunut häneen kovasti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ihana ja empaattinen, mutta mulla on omituinen tunne että en silti voi hyvin hänen kanssaan.

On tunne että olen ihan koukussa häneen, siis niin ihastunut että ns kerjään hänen huomiotaan ja hyväksyntäänsä. Hän on ihana mutta jotenkin etäinen ja ei esim viestittele mulle usein tai huomioi.

Muut taas kummastelee kun on näin, hän on minua reilusti vanhempi ja ylipainoinen, nuhjuinen ja ei päällisin puolin monelle naiselle kiinnostava. Minä olen nuorehko, sporttinen ja ulkonäöstäni hyvin huolta pitävä. Mut oon vaan ihan hulluna häneen.

Sinulla on traumaside häneen, johtuen omasta lapsuudestasi, saat nyt hänen kanssaan dopamiiniryöppyjä, jotka tarjoavat euforiaa ja ovat kuin huumetta. Eli, jos jatkat, se on sama kuin narkkaisit, koska on niin kivaa saada kiksit huumeesta. Kyllä se karvas puoli sieltä ajallaan tulee ja lisäksi nuo fiilikset laimenevat. 

Sanot itsekin, että olet koukussa. Ei tuo ole normaalia ja tervettä parisuhdetta ja rakkautta. 

Olen irtautunut parista tuollaisesta, joten tiedän hyvin, mistä puhun. Nyt otan mielummin dopamiinin tasaisesti purkista kuin maksan sen hinnan, minkä suhde noiden kanssa vaatii. 

Vierailija
22/24 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ihana ja empaattinen, mutta mulla on omituinen tunne että en silti voi hyvin hänen kanssaan.

On tunne että olen ihan koukussa häneen, siis niin ihastunut että ns kerjään hänen huomiotaan ja hyväksyntäänsä. Hän on ihana mutta jotenkin etäinen ja ei esim viestittele mulle usein tai huomioi.

Muut taas kummastelee kun on näin, hän on minua reilusti vanhempi ja ylipainoinen, nuhjuinen ja ei päällisin puolin monelle naiselle kiinnostava. Minä olen nuorehko, sporttinen ja ulkonäöstäni hyvin huolta pitävä. Mut oon vaan ihan hulluna häneen.

Oletko mahdollisesti yhdessä minun mieheni kanssa? 52 v ylipainoinen ja nuhjuinen narsisti, joka muokkailee some-kuviaan tekoälyllä? Olenkin hänestä yrittänyt irrottautua, ja ainoa toivoni on, että hän löytää uuden kohteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies ei todistetusti ole narsisti, koska diagnoosi on kumottu. En tunne ketään, joka olisi oikein tutkimuksella varmistettu ei-narsistiseksi eli tuohan pitäisi olla erinomainen suositus.

Vierailija
24/24 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei todistetusti ole narsisti, koska diagnoosi on kumottu. En tunne ketään, joka olisi oikein tutkimuksella varmistettu ei-narsistiseksi eli tuohan pitäisi olla erinomainen suositus.

Kaikki, joille on tehty SCID-II, eikä ole saanut diagnoosia mistään persoonallisuushäiriöstä, ei todistetusti ole narsisti, epävakaa tms. 

t. Puhtaat paperit