Maikkari vaikeuksissa, YLE sen kun porskuttaa. Tässä taas näkee kummassa on laatua.
Mediayhtiö MTV aloittaa muutosneuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä eli noin 390 henkilöä. Vähennystarpeen arvioidaan olevan 45 henkilöä.
Muutosneuvottelut käydään taloudellisista, tuotannollisista sekä toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä.
MTV:n mukaan sen alustavissa suunnitelmissa on rakenteellisia ja toiminnallisia muutoksia. Muutokset voivat aiheuttaa työtehtävien muuttumista, yhdistämistä, lakkaamista, ulkoistamista, työsuhteen ehtojen olennaista muuttumista, osa-aikaistamisia tai irtisanomisia.
Kommentit (21)
Mainoksiin kyllästynyt. Ostettiin uus telkka ja Valookaapeli Elisan tilalle enkä enää osaa nauhoittaa ohjelmia, niissä pääsi sentään kelaamaan ne mainokset pois.
Myöskään tekstitys ei enää toimi. Ärsyttää.
Aika menee youtubepätkiin.
Onhan Mtv nykyään pelkkää paskaa: uutisiakaan en ole katsonut sieltä ainakaan 20 vuoteen.
Suomen Uutiset on paras julkaisu ja toivoisin televisioonkin uutislähetyksiä joita voi tavallinen ihminen katsoa...
Vierailija kirjoitti:
Onhan Mtv nykyään pelkkää paskaa: uutisiakaan en ole katsonut sieltä ainakaan 20 vuoteen.
Suomen Uutiset on paras julkaisu ja toivoisin televisioonkin uutislähetyksiä joita voi tavallinen ihminen katsoa...
Sillä lailla. Oikeastaan uutiset ovat Maikkarilla ainoat, mikä ei ole paskaa. Suomen Uutiset taas kyllä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE:n verorahoitus pitää lopettaa.
Pärjätköön itse kuten muutkin yritykset. Katsotaan sitten miten kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Miten Yle rahoittaisi itsensä? Lain mukaan se ei saa pyytää rahaa miltään taholta, vaan on eduskunnan armon varassa.
Lakia voidaan muuttaa niin, että YLE ei saa enää senttiäkään verorahaa vaan voi itsenäisenä yrityksenä itse rahoittaa jatkossa toimintansa.
Voidaan toki, mutta käykö se kuinka helposti? Luultavasti mainosrahoitus olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto silloin ja saadaan katsella lisää mainoksia ja nyt joka kanavalla. En tiedä, onko se yhtään parempi vaihtoehto.
Hyvä että vähentävät Maikkarilla, surkeata ohjelmaa. Novallakin voisivat uudistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjätköön itse kuten muutkin yritykset. Katsotaan sitten miten kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Miten Yle rahoittaisi itsensä? Lain mukaan se ei saa pyytää rahaa miltään taholta, vaan on eduskunnan armon varassa.
Lakia voidaan muuttaa niin, että YLE ei saa enää senttiäkään verorahaa vaan voi itsenäisenä yrityksenä itse rahoittaa jatkossa toimintansa.
Voidaan toki, mutta käykö se kuinka helposti? Luultavasti mainosrahoitus olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto silloin ja saadaan katsella lisää mainoksia ja nyt joka kanavalla. En tiedä, onko se yhtään parempi vaihtoehto.
Mainoksia on ihan hirveästi. Olispa laite joka tallentaa vain elokuvan ja editois mainospaskeen pois. Mulla on käytössä Netflix ja HBO mutta se on sitten sitä vähän itseään toistavaa jenkkiviihdettä enimmäkseen.
MTV:n uutiset on hetkittäin parempi kuin YLE:n mutta muussa ohjelmantuotannossa YLE vie muita kanavia kuin pärekoria. Areenasta löytyy useammin katsottavaa kuin noista maksullisista kanavista ja mainoskanavista yhteensä.
Ainakin meillä TV:ssä Yleltä jotain. Sarjatkin sieltä Yle Areenan kautta. Muuten kansainväliset suoratoistopalvelut aina yksi kuukausi yhtä. No, Neloselta olen nyt katsonut Suomen koripallopelit. Muuten laatu on huonoa mainoskanavilla, jos laatu paranisi, niin ole allerginen mainoksille. Haluan katsoa tv-sarjoja oman aikataulun mukaan, niin monta jaksoa kuin haluan. Ja ilman mainoksia!
Vaikka olen jo 50-vuotias, niin MTV tuntuu enemmän eläkeläisten kanavalta. Suuri ikäluokka sitä katsoo, minun vanhempani. Muistan kun Netflix ja HBO tuli ja silloin MTV:n johtaja nauroi ylimielisenä, ettei Netflix ole heille mikään kilpailija. Varoitteli, että hankala rakentaa Suomeen mitään bisneksen tynkää, eikä ne palvelut mitään niin ihmeellisiä ole. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä TV:ssä Yleltä jotain. Sarjatkin sieltä Yle Areenan kautta. Muuten kansainväliset suoratoistopalvelut aina yksi kuukausi yhtä. No, Neloselta olen nyt katsonut Suomen koripallopelit. Muuten laatu on huonoa mainoskanavilla, jos laatu paranisi, niin ole allerginen mainoksille. Haluan katsoa tv-sarjoja oman aikataulun mukaan, niin monta jaksoa kuin haluan. Ja ilman mainoksia!
Vaikka olen jo 50-vuotias, niin MTV tuntuu enemmän eläkeläisten kanavalta. Suuri ikäluokka sitä katsoo, minun vanhempani. Muistan kun Netflix ja HBO tuli ja silloin MTV:n johtaja nauroi ylimielisenä, ettei Netflix ole heille mikään kilpailija. Varoitteli, että hankala rakentaa Suomeen mitään bisneksen tynkää, eikä ne palvelut mitään niin ihmeellisiä ole. 😂
On tainnut hymy hyytyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainoksia on ihan hirveästi. Olispa la
Suomalainen Netflixin katsoja ei todella oikein saa rahoilleen vastinetta. Katson Netflixiä Espanjassa ja siellä on aivan valtavan paljon espanjankielistä tarjontaa, monet juuri Espanjassa tehtyä, laadukasta tuotantoa. Toki on vähän eri kokoiset kielialueet, mutta esim. muita pohjoismaisia tuotantoja on paljon enemmän kuin suomalaisia, vaikka ei norja ja tanska ole sen isompia kieliä. Vaatikaa nyt suomalaista ohjelmaa, suomalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Yle saa reilu 600 miljoonaa vuodessa ja töissä siellä on jotain 3000, mtv:n liikevaihto näyttää olevan 200 miljoonaa ja väkeä on suunnilleen 400.
Veikkaan että mtv pärjäisi paljon paremmin jos jostain taivaasta tipahtaisi 600 miljoonaa vuodessa budjetin tukemiseksi.
Muuten tuosta toki näkee miten ylipöhöttynyt yle on, talo täynnä vasemmistolaista suojatyöläistä joiden päätyö näyttää olevan vasemmistopropagandan levitys kansalle.
Vois karsia ylen yhteen tv- ja radiokanavaan, väen sataan, ja ohjelmanteko lähinnä uutisiin, ajankohtaisohjelmiin ja jotain urheilukisoja, lastenohjelmia ja satunnaisia muiden tekemien suomileffojen ja sarjojen esittämisiä. Eikä 5% ruotsinkielisiä tarvitse kokonaista rinnakkaisorganisaatiota omalla kielellä kuten nyt vaan riittänee uutiset ja esim. vaaliväittelyt myös ruotsiksi.
Ylen budjetista menee suurin osa yksityiselle Digitalle joka on yksityinen yritys.
Yle, Nelonen ja MTV3 ovat valittaneet Digitan hinnoittelusta viestintävirastolle ja korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Ylen toimitusjohtaja Mikael Jungnerin mukaan Ruotsin jakeluhinnat ovat puolet Suomen hinnoista. MTV3:n toimitusjohtajan Pekka Karhuvaaran mukaan Digita tekee noin 40 % liikevoittoa ja että Digitalla on täydellinen monopoli. Yle ostaa Digitalta palveluja vuodessa 30 miljoonalla eurolla ja MTV3 21 miljoonalla eurolla vuonna 2010.
Hinnat nouseet.
Vierailija kirjoitti:
Mainospaskaa korkeilla ostosten hinnoilla vai aivopesupaskaa verovaroilla. "KLIK"
Onneksi on persujen riippumaton elämysmedia joka ei tuuttaa puolueellista paskaa vaan musiikkia kolmannelle korvalle 👍
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vähentävät Maikkarilla, surkeata ohjelmaa. Novallakin voisivat uudistaa.
Vähentävät todennäköisesti tuotettua tv-ohjemaa ja laittavat niitä maksulliseen Katsomoon. Nelonen tekemässä samaa, ainakin Tempparit menee telkkarista Ruutuun, sitä en tiedä, meneekö maksulliselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE jos lakkautetaan niin uutisten taso laskee ihan surkeaksi. Pitää olla riippumaton media, joka on jokaisen ulottuvilla. Ehkä YLE pärjäisi kuitenkin kahdella kanavalla eli suomalaiselle sisällölle yksi ja ruotsalaisille yksi sekä parilla radiokanavalla. Mutta ei missään tapauksessa YLEä markkinoiden armoille. Sitten olis kaikki urheilukin maksupaketeissa ja köyhä ei kisoja katselisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle saa reilu 600 miljoonaa vuodessa ja töissä siellä on jotain 3000, mtv:n liikevaihto näyttää olevan 200 miljoonaa ja väkeä on suunnilleen 400.
Veikkaan että mtv pärjäisi paljon paremmin jos jostain taivaasta tipahtaisi 600 miljoonaa vuodessa budjetin tukemiseksi.
Muuten tuosta toki näkee miten ylipöhöttynyt yle on, talo täynnä vasemmistolaista suojatyöläistä joiden päätyö näyttää olevan vasemmistopropagandan levitys kansalle.
Vois karsia ylen yhteen tv- ja radiokanavaan, väen sataan, ja ohjelmanteko lähinnä uutisiin, ajankohtaisohjelmiin ja jotain urheilukisoja, lastenohjelmia ja satunnaisia muiden tekemien suomileffojen ja sarjojen esittämisiä. Eikä 5% ruotsinkielisiä tarvitse kokonaista rinnakkaisorganisaatiota omalla kielellä kuten nyt vaan riittänee uutiset ja esim. vaaliväittelyt myös ruotsiksi.
Ylen budjetista menee suurin osa yksityiselle Digitalle
Suurin osa? Jos budjetti on 600 miljoonaa vuodessa ja siitä menee 30 miljoonaa tuohon niin miten tuo voi olla mielestäsi suurin osa?
Toki lähetysverkkojen myynti oli taas sitä poliitikkojen tuttua bisnesneroutta jolla nuo aiheuttaa jatkuvasti ongelmia kansalle. Vastaavia muita: postipankin myyntisekoilut joissa rikastui lähinnä wahlroos, sähköverkot, metrosekoilut poliitikkotuunauksineen jossa jokainen poliittinen suunnitelmanmuutos osoittautuu hetkessä typeräksi, uniper kun bilesanna halusi bilettää eikä tylsiä neuvotteluita, joita toki se ei olisi osannut vaikka olisi yrittänyt eikä äly riittänyt neuvojen kysymiseen, ydinvoiman kanssa sekoilut, muukin energiantuotantosekoilu lähinnä venäjän eduksi päätös toisensa jälkeen, etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla. Oikeastaan uutiset ovat Maikkarilla ainoat, mikä ei ole paskaa. Suomen Uutiset taas kyllä ovat.
Olet oikeassa, Suomen surkein kuskikin oli "uudistettu" ja kyllä olikin surkea eka jakso, ihan nimensä mukaisesti. Eipä tarvitse katsoa muita jaksoja.
En ole vuosiin katsonut maikkarin (ja nelosen) ohjelmia. Samat naamat vuodesta toiseen sekä juontajina että osallistujina eri ohjelmissa. Tympii jo pimiät ja pelkoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE jos lakkautetaan niin uutisten taso laskee ihan surkeaksi. Pitää olla riippumaton media, joka on jokaisen ulottuvilla. Ehkä YLE pärjäisi kuitenkin kahdella kanavalla eli suomalaiselle sisällölle yksi ja ruotsalaisille yksi sekä parilla radiokanavalla. Mutta ei missään tapauksessa YLEä markkinoiden armoille. Sitten
Pärjäisi Yle yhdellä. Kakkoselta ei ole tullut enää mitään katsottavaa moneen vuoteen ja Teeman katsominen väheni minulla ihan dramaattisesti, kun Yle Fem lykättiin siihen mukaan. Teemalta tuli ennen tosi mielenkiintoista ohjelmaa, nykyään on hyvin harvassa se aika, jolloin sitä tulee katsottua. Ihan kuin ruotsinkielisen ohjelman tuleminen samalle kanavalle olisi antanut luvan tehdä Teeman ohjelmiston tylsäksi. Ruotsinkielisyyttä en sinänsä moiti, Femin puolella on usein kiinnostavampaa kamaa, mutta Teemalla voisivat palata takaisin sellaiseen ohjelmistoon, kun vielä olivat ihan oma kanavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vapaaehtoinen rahoitus? Ei kaikki maksa kirkollisveroakaan, vaikka käy kirkossa ja haluaa rahaa diakonialta ja maksutta kirkon käyttöönsä, kun on hyvästijätön aika. Samalla tavalla YLE voisi olla lahjoitusten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vapaaehtoinen rahoitus? Ei kaikki maksa kirkollisveroakaan, vaikka käy kirkossa ja haluaa rahaa diakonialta ja maksutta kirkon käyttöönsä, kun on hyvästijätön aika. Samalla tavalla YLE voisi olla lahjoitusten varassa.
Kirkosta puheen ollen: valtion rahoitus pois ja kirkko jäsenmaksulliseksi. Jäsenet saisivat pitää rakennuksensa pystyssä, kirkkoon kuulumattomien maksamia verorahoja ei moisiin pytinkeihin tule laittaa.