Sanokaa joku mahdollisimman helppo ja yksinkertainen koulutus!
Ei ole pahemmin motivaatiota, kun ei ole kauan kun juuri opiskelin. En kuitenkaan enää kestä työkkärin ahdistelua ja syyllistämistä, kun en ole saanut töitä.Täällä tuppukylässä ei vaan ole töitä, johon kelpaisin. Menen mieluummin kouluun ja otan opintolainaa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
En arvosta ihmisiä, jotka haluavat mennä sieltä mistä aita on matalin.
Ja sä ajattelit, että tämä asia kiinnostaa ap:ta. Oletko mielestäsi niin tärkeä ihminen, että sinun mielipiteelläsi on tässä asiassa väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja.
Arvasin että tämä sanotaan. Ei ole niin helppoa kuin luullaan.
Kyllä siivoushommiin voi päästä vaikka koulupohjana olisi pelkkä kesken jäänyt ala-aste.
Kaverilla on siivousfirma. Ei sinne noin vaan pääse töihin!
Ei mihinkään töihin pääse kuka tahansa milloin tahansa. Vaan kyllä siivousfirmat on kiinnostuneita ahkerista tekeväistä ihmisistä. Eikä firmoila loputtomasti ole varaa nirsoilla. Siivousala ei houkuttele huippuosaajia.
Huomaa, että halveksut siivoojia! Kukahan sairaalat ja tk:t ym. pitää puhtaana?! Kyllä tulis sulla sanomista, jos paskaseen potilashuoneeseen jo
Kyllä ne aika paskaisia ovat kun vertaa aikaan kun aloittelin uraani vuosituhannen vaihteessa. Meitä oli tuolloin paljon enemmän, tahti paljon rauhallisempi, siivousohjeet paljon tarkempia. Erikoissairaanhoidon vuodeosastoilla aika menee nykyään keittiöhommiin ja petaamisiin. Siivouksista priorisoidaan eristyssiivoukset, ja koska bitin riittää, tavishuoneet ovat kyllä varsin oman onnensa nojassa.
Koulutuksessa olin aikanaan kyllästyä kemiaan ja pintamateriaalien tunnistamiseen. Sairaalahygienia oli jees ja erikoisruokavaliot (myös tutkimus-) mun juttuni, ovat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli just juttua, et 80% siivoojista on muunmaalaisia, eli välttämättä pääse töihin. Pitää olla siivousalan koulutus ainakin.
Sehän on kilpailuvaltti työnhaussa kun osaa kunnolla suomea! Moneen paikkaan ei voi mennä siivoamaan jossei osaa puhua. Ei jotain vanhusten kotisiivousta voi urdun kielellä hoitaa.
Siivousfirmoissa suomen kielen taitoiset saavat esimieshommia kun pystyvät kommunikoimaan asiakkaiden kanssa suomeksi.
Vartijan Minimikoulutuksella, eli 120h ei välttämättä edes Helsingin ulkopuolella kokoaikaista työsopimusta saa, kun koko tutkinnon suorittaneet paahtavat rekryssä ohi.
Minimikoulutettuja ei voi käyttää kaikissa kohteissa, esim julkisen liikenteen, sote yms. Perusoikeusherkkien kohteiden toimeksiantajat vaativat että suurimmalla osalla on ammattitutkinto.
Isännöitsijäkoulutus, kestää noin vuoden ja pääsee hyville palkoille, hommaa vaan paikka siihen missä opiskella. Tietysti jos vaan kiinnostaa ja jaksaa noita taloyhtiö juttuja.
Joku lyhytkurssi, kuten hygieniapassi, työturvallisuus, yrittäjäkurssi, täydennyskoulutus tm. TE:n järjestämä koulutus.
TE järjestää myös työnhakuvalmennus-kursseja ja ammatillisia koulutuksiakin, jos oikeasti haluaa uuden ammatin. Vartijakoulutus on kai aika lyhyt. Siivousala taas aika helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi oppisopimus? Voisit olla etupäässä vain töissä ja siinä sivussa saada ammatin.
Mutta en usko, että täältä saa oppisopimustyöpaikkaa. Kun en ole mitään töitä saanut. Varmasti vikaa minussa, ainakin työkkärin mielestä, mutta täällä on kyllä onneton työtilanne.itsetunto on aivan nollissa ja itkettää työkkärin takia.
Itse olen myös ahdistunut te-asiakkuuden takia. Olen jo osa-aikatyössä, mutta olen myös te-asiakas, koska saan työttömyyskorvauksia loppupäivältä. En todellakaan halua enempää kuin yhden työpaikan, joten koitan saada tilini saldoa kasvamaan niin, ettei ensi vuonna tulevat uudet kiristykset, kuten 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa osa-aikaisilla, enää vaikuttaisi minuun, vaan voisin viimeistään tämän vuoden loppuun mennessä irtautua työkkäristä. Koska ei tällaista hirressä roikkumista ja velvoittamista kukaan jaksa työn ohessa.
Onko jokin painava syy, miksi haluat jäädä tuppukylään? Esim. puoliso ei löytäisi töitä muualta tai on lapsia. Jos olet ns. vapaa näistä "riippakivistä", suosittelen katselemaan ennakkoluulottomasti merta kauemmas. Aina voi palata, jos ei viihdy muualla.
Lähihoitaja, aika helppo koulutus. Eritoten, jos aikuisiällä opiskelet ja pärjäät ihmisten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Hitsariksi ei kauaa kestä opiskella ja niistä on ihan oikea pula.
Tuttu opiskeli hitsariksi vaan ei löydy töitä sieltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku lyhytkurssi, kuten hygieniapassi, työturvallisuus, yrittäjäkurssi, täydennyskoulutus tm. TE:n järjestämä koulutus.
TE järjestää myös työnhakuvalmennus-kursseja ja ammatillisia koulutuksiakin, jos oikeasti haluaa uuden ammatin. Vartijakoulutus on kai aika lyhyt. Siivousala taas aika helppo.
Te-kurssille jos menee, jää siltikin työkkärin ahdisteltavaksi. Opintolaina ja oikea opiskelu mahdollistaisi työkkäristä poistumisen.
En jaksanu lukea koko ketjua eli en tiedä, joko joku mahdollisesti on ehdottanut samaa, mut miten olisi sosiaalialan amk-tutkinto? Ei toki oli lyhyin mahdollinen, mutta helppo. Opinnot voi nykyään suorittaa verkossa, monimuotona ym ihan miten tykkää; tutkintoon kuuluvia suorituksia voi ja saa hyväksiluettua jos minkämoisin leväperäisin perustein esim. olen ollut työelämässä vuoden/harrastan askartelua/olen käynyt jonkun huuhaa-kirjekurssin v. 2005. ei mitään tasovaatimuksia, valintakoekaan ei ole este koska sisään pääsee kunhan suorittaa avoimessa amkissa x määrän opintoja (nämä maksavat hiukan.) kunpa esim. lääkikseen tai psykologiaa pääsisi opiskeleen samalla tavalla, maksamalla muutaman satasen. Jostakin syystä ei kuitenkaan onnistu, miksiköhän..?🤔 työtilanne sosiaalialalla ei tällä hetkellä tietty kovinka ruusunen oo, mutta johan kolmen vuoden aikana kerkee tapahtunu. Saisit työvoimaviranomaiset niskastasi hetkeksi. Olin samassa tilanteessa sun kanssa muutama vuosi sitten ja päädyin amk-opintoihin. Sen voi sanoa että helpolla pääsee, miehen ja muutaman ystäväni (amis/insinööri/FM/KTM) kanssa naureskeltu opintoihini liittyviä tehtävänantojani että ovat kuin alakoululaisille tai älyllisesti kehitysvammaisille suunniteltuja.
Suunnitteluassistentti. Lähes kaiken voi opiskella etänä.
AP ei pyytänyt koulutuksia, joilla pääse töihin. Vain helppoja koulutuksia.
Merkonomin koulutus on järkevä. Oppii kassakoneen käytön jne. Voi päästä erikoiskauppaan, kuten rautakauppaan töihin.
Viimeksi kävin Bauhausissa. Yllättäen nuori myyjäkundi alkoi puhumaan saksaa saksalaisille asiakkaille. Kertoi että on lähes valmis DI. Nykyään on otettava se työ vastaan, jonka sattuu saamaan.