Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet ilmoittautunut eroavasi ja muuttavasi pois?

Vierailija
07.09.2025 |

En saa sanottua ja aika vain kuluu. Tuntuu, että pitäisi olla valmiiksi jo asunto ja ilmoittaa viime hetkellä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistelemällä ja mykkäkoululla kunnes toinen saa tarpeekseen ja jättää minut .

Vierailija
42/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut näistä että ihmiset tulee joku päivä tyhjään kämppään ja toinen on vaan kadonnut. Se on kauhea järkytys koska monesti nämä ihmiset eivät ole edes tajunneet että joku asia on vialla. Mutta se on osoitus siitä, että toinen ei ole suhteen aikana uskaltanut kertoa omia mielipiteitään, niistä on seurannut riitaa, emotionaalista kiristystä tai muuta kauheaa. Itse erosin viimeksi niin, että järjestin kaikki omat asiani, ja sitten poistuin ja ilmoitin ystävällisen jämäkästi tekstarilla että suhde on ohi. Tavallaan kylmää mutta mitä siinä olisi enää puhuttavaa, jos kerran on asian päättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut näistä että ihmiset tulee joku päivä tyhjään kämppään ja toinen on vaan kadonnut. Se on kauhea järkytys koska monesti nämä ihmiset eivät ole edes tajunneet että joku asia on vialla. Mutta se on osoitus siitä, että toinen ei ole suhteen aikana uskaltanut kertoa omia mielipiteitään, niistä on seurannut riitaa, emotionaalista kiristystä tai muuta kauheaa. Itse erosin viimeksi niin, että järjestin kaikki omat asiani, ja sitten poistuin ja ilmoitin ystävällisen jämäkästi tekstarilla että suhde on ohi. Tavallaan kylmää mutta mitä siinä olisi enää puhuttavaa, jos kerran on asian päättänyt.

Te, jotka olette näin tehneet: otitteko vain valikoidut tavarat mukaan, vai 50/50 periaatteella vai jätitte kaiken muun taaksenne ja pakkasitte vain henkilökohtaiset tavarat?

Olen monesti suunnitellut tätä, että lähtisin toisen poissaollessa, mutta en tiedä miten jaksaisin alkaa perkaamaan kaikkia miljoonia tavaroita täältä, ja varastosta. Syy, miksi haluaisin häipyä, on se että mies ei ole kymmeneen vuoteen kuunnellut, eikä kuullut minua. Sillä mitä sanon, ei ole ollut mitään väliä. Ja uskoisin jopa, että hän lähtisi samalla tyylillä.

Vierailija
44/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette näin tehneet: otitteko vain valikoidut tavarat mukaan, vai 50/50 periaatteella vai jätitte kaiken muun taaksenne ja pakkasitte vain henkilökohtaiset tavarat?

Olen monesti suunnitellut tätä, että lähtisin toisen poissaollessa, mutta en tiedä mit

Kun mieheni oli eronnut aiemmasta suhteestaan, hän oli pakannut välittömästi tarvitsemansa tavarat ja vienyt ne väliaikaisasuntoonsa, naisen poissaollessa siis. Sitten oli käynyt sen kymmenennen kerran sen erokeskustelun sillä seurauksella että käsivarressa ja olkapäässä oli syvät hampaanjäljet, paita rikki ja kaula kynsitty. Tuon välikohtauksen jälkeen nainen oli viimein antanut miehen lähteä ilman suurempaa draamaa, sitä tyypillistä surullisten runojen ja tarrojen lähettelyä enemmälti. Mies ajatteli, että voi pikkuhiljaa siirtää tavaroitaan pois kun pöly on laskeutunut ja niin tapahtuikin. Vain näkyvästi esillä eli käytössä olevat tavarat kuten viihde-elektroniikkaa, ja joitain tavaroita ja vaatteita varastossa jäi.

Mutta, sitten kun muutama kuukausi myöhemmin selvisi että mies on löytänyt uuden (minut), helve**i pääsi irti. Eron aikaan sovittu 'ystävyys' oli selvästi irtisanottu siihen hetkeen. Nainen soitti miehen veljelle että sopii tulla hakemaan 'sen narsistin' jättämät rojut. Kaikki miehen jäljellä olevat tavarat oli pakattu jätesäkkeihin liattuna tai rikottuna, jopa miehen hankkimat tuijat oli kaivettu maasta ja isketty tavaroiden joukkoon. Paitsi se viihde-elektroniikka, sitä ei näkynyt. Syykin selvisi myöhemmin; älytelkkaria nainen käytti vakoillakseen miehen google-tilin kautta kaikkia sometilejä ja jopa puhelimessa päällä ollutta paikannusta. Kalliiden kaiuttimien kalvot oli puhkottu vihapäissään. 

Vaikka meille suomalaisille opetetaan, että vahvempi on aina, tilanteessa kuin tilanteessa, ottanut asemansa jotenkin vääryydellä ja sortaa sillä heikompaa, on nyt vaan todettava, ettei kaikista vaan erota ilman vakavia seurauksia. Se on niin kovin helppo syyllistää ja neuvoa, kun ei itse ole narsistista eronnut.

Vierailija
45/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti suunnitellut tätä, että

Tätä ihmetellyt itsekin. Ihan kuin vain todella ihanat ihmiset tulisi jätetyksi ja jättäjä olisi aina joku hirveä despootti. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Sosiaalidemokratia on vaan syöttänyt ihmisille kehdosta hautaan ajatusta, että kaikki mikä jollekulle tuottaa jotenkin mielipahaa, on väärin ja sortoa. Tää siis edelliseen, en osanne lainata oikein

Vierailija
46/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain.

Vierailija
47/47 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi aamu vaan, exän joku juttu napsautti päässäni, että nyt riitti. Pyysin huoneeseen ettei lapset kuule ja sanoin, että nyt riittää minä muutan pois, ei tehdä tästä draamaa. Exä ensin itki ja aneli, että ei, kyllä me keksitään miten voidaan jatkaa. Kun itku ei auttanut huusi hän lapset huoneeseen ja syyllisti minua kaikesta ja sanoi lapsille, että kuulkaas isillä on teille asiaa. Hullu akka se oli. Olin jo pidempään miettinyt, että ero tästä tulee. Nykyään kaikki paremmin ja ero varmasti kaikkien mielestä oikea ratkaisu. 

Hyvin samanlainen tarina täälläkin, tosin meillä ei onneksi ollut lapsia. Jostain pikkuasiasta nousseen täysin kohtuuttoman tunnereaktion jälkeen sanoin juuri noilla sanoilla, nyt riitti, minä muutan pois. Siitä vasta helvetti alkoikin. Lopulta ilmoitus poliisille ja lähestymiskielto hullulle ex-muijalle.