Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätila!!!

09.04.2007 |

Muutamia kysymyksiä perätilasta. Haulla en löytänyt vastauksia...

Eli viikkoja mulla nyt 36+1 ja vauva edelleen perätilassa. Ollut koko ajan, ei siis ole pyöriskellyt ympäri enää vähään aikaan.

Neuvola on keskiviikkona jolloin siis viikkoja 36+3. Jokohan silloin saan ajan käännösyritykseen? Tai voinko siihen aikaa jo vaatia? Millä viikolla käännös olisi hyvä suorittaa ja kuka sen tekee?

Sektio pelottaa...

-Alpukka rv36+1

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tarkistuksessa rv 37+2, jolloin ultrattiin ja yritettiin samalla kääntää ulkoisesti. Lääkäri tekee käännösyrityksen. Sen jälkeen seurataan vielä ktg:lla sikiön sykettä, että varmasti kaikki hyvin. Meillä kääntö ei onnistunut ja lääkäri arvioi sisätutkimuksella lantion kokoa.

Alatiesynnytys olisi hänen mielestään onnistunut tilan puolesta, itse en uskaltanut ensimmäistäni perätilassa synnyttää. Samalla reissulla saatiin siis sektioaika rv:lle 39+2. KTG:ssa olin n. 30 min, jonka jälkeen päästiin kotiin.

Olin kyllä varautunut ottamalla sairaalakassin mukaan, kun olin kuullut, että joskus käännösyrityksen jälkeen on synnytys käynnistynyt.

Vielä ennen sektiota tarkistetaan ultralla, että vauveli on varmasti perätilassa, ettei turhaan mennä leikkuriin.

Kohdallani sektio sujui oikein hyvin, ei sitä kannata ainakaan etukäteen pelätä!

Tsemppiä sulle, päädyitpä sitten mihin ratkaisuun vaan!

Vierailija
2/2 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vauveli oli pitkään poikittain/perätilassa mut viikolla 36 oli viimeinen lääkärineuvola ja se määräsi käymään polilla. Sit viikolla 37 kävin siel ja lääkäri sai sen käännettyä.Kyllähän se kipeää kävi mutta vieläkään se ei ole takas kääntynyt. Kätilö meinas et usein jos käännetään se saattaa kääntyä takas perätilaan. Nyt mulla viikkoja 38 ja toivon että saan normaalisti synnyttää. Kyl lääkäri selitti tarkkaan miten perätila synnytys tapahtuu jos niin käy et vauva viel kääntyy. Mun tapauksessa ehkä käännös onnistui hyvin kun painoarvio oli 2800g.

taikku 38+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla