Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäjän koulutus kestää 2 vuotta ja keskipalkka on 13 000 euroa/kk. Vain pari % lentäjistä on naisia. Eikö naisille raha kelpaa?

Vierailija
07.09.2025 |

Miksi naiset eivät kouluttaudu lentäjiksi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon kohta kiintiöt saadaan.

Vierailija
2/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitää olla jumalaton pesämuna että sen koulutuksen voi maksaa. Ei ole nimittäin ilmaista hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjäkoulutuksen hinta Suomessa vaihtelee merkittävästi koulutuspaikasta ja koulutuksen tyypistä riippuen. Valtion tukema ammattilentäjän peruskoulutus Suomen Ilmailuopistossa maksaa oppilaalle 18 000 euroa. Kaupalliset lentokoulut voivat periä vastaavasta koulutuksesta jopa yli 120 000 euroa. Lisäksi hintaan vaikuttavat mm. lääkärintarkastukset, teoriakokeet ja viranomaismaksut. 

Vierailija
4/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus maksaa omakotitalon verran. Muuten kyllä voisin tehdä niitä hommia, mutta mun isä ryyppäs kaikki rahat ja perinnöksi jäi pelkkiä velkoja.

Vierailija
5/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on tarkat terveys vaatimukset....silmälasit estää lentolipakoritnja ammatit

Vierailija
6/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus maksaa omakotitalon verran. Muuten kyllä voisin tehdä niitä hommia, mutta mun isä ryyppäs kaikki rahat ja perinnöksi jäi pelkkiä velkoja.

Tämä. Juoppoisä on useammin naisilla kuin miehillä.

Vierailija
7/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI itse tienattu.

Vierailija
8/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse, mieheni on nimittäin DI joten hän tuo pöytään 3ea eri leikkelettä ja minä voin olla kotirouvana.

Vierailija
9/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt joista maksetaan paljon ovat sitä siksi että se on rääkkiä. Moni lopettaa kovapalkkaisen työn / sen koulutuksen burnouttiin ja vaihtaa matalapalkka-alalle.

Vierailija
10/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteenin liksa on kyllä noin 20 000 euroa kuussa, perämiehillä se on pienempi. Riippuu tietysti myös konemalleista ja yhtiöstä, minkä palveluksessa on. 

Vierailija
11/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse, olen jo DI joten tuon pöytään 3ea eri leikkelettä.

Vierailija
12/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohon kohta kiintiöt saadaan.

Kyllä. Mielenvikaista satenkaariporukkaa on pakko saada joka paikkaan.

Vierailija
13/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI itse tienattu.

Tämä. Kyllä raha kelpaa mutta kaikille on työt kykynsä mukaan.

Vierailija
14/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syytät isääsi rahattomuudestasi? Jos et itse kykene tienaamaan niin ei sinusta ole lentäjäksikään.

Vierailija
15/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjän koulutus on kallista Jos naisella ei ole rikasta miestä niin nainen on aina köyhä. Se on yksi iso syy sille miksi naislentäjiä on niin vähän. Toinen syy on se, että rikas mies harvoin suostuu maksamaan naiselle niin suuria summia mitä lentäjän koulutus vaatii.

Vierailija
17/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on Suomessa hyvinkin vahvasti, että perinteisissä miesten ammateissa on paremmat palkat.

Naiset pääsevät paremmille palkoille vain, jos suostuvat olemaan kuin miehet ja tekemään tekniikkaan, laitteisiin tai liikenteeseen liittyviä töitä. 

Mutta perinteisiä naisten töitä, jotka liittyvät kotiin, ruokaan tai muista huolehtimiseen, naiset ovat tehneet vuosisatoja ilman korvausta, eikä niistä nykyäänkaan paljon makseta. 

Tämä on sitä rakenteellista epätasa-arvoa. 

Vierailija
18/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on Suomessa hyvinkin vahvasti, että perinteisissä miesten ammateissa on paremmat palkat.

Naiset pääsevät paremmille palkoille vain, jos suostuvat olemaan kuin miehet ja tekemään tekniikkaan, laitteisiin tai liikenteeseen liittyviä töitä. 

Mutta perinteisiä naisten töitä, jotka liittyvät kotiin, ruokaan tai muista huolehtimiseen, naiset ovat tehneet vuosisatoja ilman korvausta, eikä niistä nykyäänkaan paljon makseta. 

Tämä on sitä rakenteellista epätasa-arvoa. 

Tämä. Naapurini ei suostu maksamaan minulle isompaa palkkaa niistä töistä jotka hän osaa itsekin tehdä kuin töistä joita ei osaa.

Vierailija
19/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt joista maksetaan paljon ovat sitä siksi että se on rääkkiä. Moni lopettaa kovapalkkaisen työn / sen koulutuksen burnouttiin ja vaihtaa matalapalkka-alalle.

Jotkut lopettaa jo ennen burnouttiakin. Varsinkin, jos se kovapalkkainen työ ei alun perinkään ollut itsessään kiinnostava, vaan siihen oli ryhdytty vain korkean palkan vuoksi. Toisaalta hyväpalkkaisesta työstä jää myös säästöä, joten kun asuntolainat on maksettu ja sijoituksia tilillä, niin  pienipalkkainen mutta mukava työkin riittää mukavan tasoiseen elämään. 

Vierailija
20/46 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöstä voi kieltäytyä ja opiskella julkisella puolella. Nimenomaan Suomessa jos nyt jossakin se on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi