Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen kiinteistövero on vääryyttä meitä kohtaan

Vierailija
07.09.2025 |

Joillekin sitä näytää kertyvän yhä vain enemmän kiinteistöjä. Tähän pitäisi jo puuttua.

Suomessa on aivan liian alhainen kiinteistöverotus, kun monilla on varaa pitää asuntoja vuosikausia ihan tyhjillään. Viisikin kiinteistöä yhdellä perheellä, mihin he niitä kaikkia muka tarvitsevat, eipä mieskään ole muuta kuin pelkkä insinööri.

Entä me vuokralla asuvat ihmiset, jotka olemme raskaassa työssä raataneet koko elämämme, milloin me saamme oikeutta?

Sosiaalisia vuokra-asuntoja tarjoavat yritykset ovat suurissa vaikeuksissa, kun rakennetaan joka kaupunkiin yksityisellä pääomalla kaiken maailman omakotitaloja, ja kunnallisiin vuokrataloihin ei riitä asukkaita.

Me vaadimme, omistusasuntoihin tuntuva kiinteistöveron korotusta, ei ole kansantaloudellisesti eikä ekologisesti kestävää, että jokaista omakotitaloa ja torppaa ja kesämökkiä varten vedetään kallis kunnan vesijohto ja vieläpä sähköjohdotkin ja se internetti.

Mehän tämän joudumme veroissamme maksamaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero ja kaikki verotus on sosialismia.

Vierailija
2/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs asut vuokralla. Itse siivoustyössä ja kun on töitä, sai lainaakin ja makselen omakotitaloa Uudellamaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero ja kaikki verotus on sosialismia.

Yhdysvalloissa on kovat kiinteistöverot. 

Vierailija
4/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sössötät ? Omakotiasuja  joutuu rakentaessaan   maksamaan itse  mm sähköliitännät .Ei ole tälläkään kylällä näkynyt  kunnan vesijohtoa. Itse  piti  porakaivo teettää ja maksaa, samon wcjätevesisäiliö,  harmaan veden imeytyskenttä .Samoin  ei ole valokuitua, kaapelitelevisiota

Vierailija
5/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sä että vuokrakerrostalot ei maksa kiinteistöveroa? Voin sanoa hallituksen puheenjohtajana, että se maksaa tonneja kuussa. Lisääkö pitäisi laittaa ihan vain sillä ajatuksella kun hallitus kuitenkin samaan aikaan leikkaa niistä asumisen sossuntuista minkä kerkeää? Kyllä se mulle sopii niinkin, se laitetaan sitten vuokriin!

Vierailija
6/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sössötät ? Omakotiasuja  joutuu rakentaessaan   maksamaan itse  mm sähköliitännät .Ei ole tälläkään kylällä näkynyt  kunnan vesijohtoa. Itse  piti  porakaivo teettää ja maksaa, samon wcjätevesisäiliö,  harmaan veden imeytyskenttä .Samoin  ei ole valokuitua, kaapelitelevisiota

Unohdin tien hoito  ( ja auraus )  omasta pussista  menee ja  kiinteistöverto maksettava

Vierailija
7/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on täysi pökelö.

Vierailija
8/8 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero on täysin älytön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi