Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, jota on joskus vaikea uskoa edes todeksi

Vierailija
07.09.2025 |

On suorastaan uskomatonta, miten heikosti suurin osa ihmisistä ymmärtää asioita sekä itseään ja muita ihmisiä. Kaikenlaiset omasta päästä keksityt mihinkään muuhun kuin näiden ihmisten omiin mielikuviin perustumattomat tulkinnat ovat arkipäivää samoin kuin melko totaaliset kaksoistandardit ja kaksinaismoralismi. Yhtä yleistä on toistuva valehtelu, lumihiutaleen tavoin aidosti olemattomista loukkaantuminen ja asioiden paisuttelu ja liioittelu (lähes) patologisella tasolla. Aivan normaalit asiat, toimintatavat, puheet, kirjoitukset, mielipiteet ja reaktiot johonkin väännetään ihan kauheiksi ja ties miksi diagnooseiksi jne. 

Tämä nousi taas mieleeni, kun silmiini osui juttu, jossa Rintaniemi pohti katsojapalautetta, jossa käsiteltiin hänen raskauksiaan. Rintaniemi sanoi, että onhan se aika epäkohteliasta ja otsakkeessa se oli jo suorastaan pöyristyttävää. Niin, eihän tuo ole kaikkein hienotunteisinta, mutta ihanko todella tällaiset kommentit muka yltävät tasolle kauhea/pöyristyttävä/ilkeä jne. varsinkin kun ihmisten sanomiset on aivan liian usein väännelty ja irrotettu täysin asiayhteydestä? Osallistuin itse kerran Putous-ohjelmaa käsittelevään ketjuun, jossa moni pohti mahtaako Lahtinen olla raskaana ja keskusteluun oli nostettu mukaan myös hieman samantapainen juttu kuin em. artikkeli Rintaniemestä. Kirjoitin itse ainoastaan, että kyseessä on ehkä puvun malli ja muoto (laskokset) ja että eihän se nyt sinänsä ole kovin ihme, jos hedelmällisessä iässä olevan naisen kohdalla mietitään raskauden mahdollisuutta ja ettei ainakaan siinä ketjussa kukaan ollut kirjoittanut ilkeään, ei edes piiloilkeään, tyyliin eli että on lihonut/lihava tmv.

Olen myös sanonut, että omasta mielestäni Korven runokirja oli huono ja että en ole pitänyt jonkin muusikon tuotannosta, mutta lisännyt usein esim. että voin arvostaa hänen osaamistaan jne. Tai olen saattanut kritisoida juomista korostava musiikkikappaletta, koska aihepiiri on aidosti kansanterveydellisesti merkittävä ja haasteellinen tuoden myös monen ihmisen elämään vaikeuksia ja kipua ymv. Missikisoja, siis huom. tosiaankin kilpailuja, joissa on juurikin laitettava ehdokkaat "paremmuus"järjestykseen ulkonäköä arvioiden, olen kommentoinut esimerkiksi, että ehkä numero X on hieman liian lyhyt kansainvälisiin kisoihin, mutta kilpailija numerolla Y voisi pärjätä sen suhteen jne. Mediaa olen kritisoinut joidenkin aihepiirien korostamisesta muistuttaen heidän suuresta vaikutusvallastaan ja roolistaan yhteiskunnissa ja niiden kehityskuluissa.

No, muun muassa noiden pohjalta minut on sitten leimattu aivan kauheaksi ja ilkeäksi ihmiseksi, jota on lupa ja oikeus haukkua miten törkeästi tahansa, mustamaalata ja kiusata. Kun sitten jossain vaiheessa jo väsyin ja satunnaisesti myös hermostuin toistuviin hyökkäyksiin, kiusaamiseen ja silkkojen valheiden levittämiseen, on se muka ollut varma merkki siitä, että olen täysin epävakaa hullu ja ties mitä. Tai kun olen päättänyt etten jää vellomaan tuohon ikävään tilanteeseen ja tunteeseen vaan siirtynyt itseäni säästääkseni kevyempien aiheiden pariin ja ehkä naurahtanut hauskalle jutulle/vitsaillut itse, se varsinkin on tarkoittanut, että olen epävakaa/bipolaarinen/adhd tai ehkä kaikkea tuota. Tämä kaikki on totta ja nämä asiat saa kyllä kaivettua esille eli kaikki mitä kirjoitin on täyttä faktaa. Kokemus on ollut aikamoinen ja aluksi todella lannistava. Lopulta tuo kaikki on kääntynyt voimavaraksi, sillä on täysin itsestäänselvää ketkä niitä valehtelevia mitään ymmärtämättömiä hysteerisiä ja sekopäisiä hulluja todella on. Miten te muut vähänkin fiksummat normaalit ihmiset jaksatte luovia kaiken tämän paskan ja näiden itse aidosti ja todistetusti hupsujen keskellä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi