Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limatulpasta kysyisin...

09.04.2007 |

Laitanpa kysymyksen tännekin...

Esikoisesta muistelisin et limatulppaa tuli muutamia päiviä ennen synnytystä mutta en muista mimmosta se oli; onko se kellertävää/vihertävää sitkeetä valkovuotomaista limaa vai onko siinä aina verta? Muistelisin et synnytystä edeltävänä yönä olisi tullut vertakin. Esikoinen syntyi 39+4, nyt menossa 38+3 ja tänään on oikein holahdellut tuommoisia vihreitä limaklönttejä vessareissuilla varsinkin. Voisikohan tästä ounastella et vauva syntyis ensi viikolla? MIten kauan muilla mennyt limatulppaoireista ennen ku vauva syntynyt? Yksilöllistähän se on mut ois kiva kuulla ku niin kovasti synnytystä jo odotan ja jänskättää...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa rv 40+3, ensimmäistä odotan joten limatulpasta ei kokemusta aikaisemmin. Nyt perjantaina housuihin tuli hieman kirkasta verta. Saman päivänä olin ä-polilla kantrollissa ja lääkäri yritti " ärsyttää" kohdun suuta jotta supistuksia alkais tulla. Sattui muuten aika lailla!

Lauantaista alkaen on tullut paperiin pyyhkiessä ruskeaa limaa. Olen kuullut että limatulppa on kirkas/vaalean punainen tai veriviiruinen eikä ruskea.

Onko kenelläkään ollut ruskea limatulppa vai onko tässä nyt jotain vialla???

Vierailija
2/10 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko osallistua tähän keskusteluun. Ensimmäistä täälläkin odotellaan ja kysymyksiä ja ihmeteltävää on paljon.:)

Eli oon aina välillä vessareissuilla huomannut limaa pikkuhousunsuojissa. Lima on ihan vaaleaa/läpinäkyvää, joustavaa ja sitä on paljon. Saattaa olla, että sitä ei koko ajan tuu, vaan sanotaan kerran/muutaman päivässä. Eli onko tämä nyt sitä limatulppaa?

Saako muuten uimassa käydä, jos limatulppaa ilmaantuu tai tollasta vuoto? Lapsivedestä en tiiä onko mennyt, runsasta vuota on ollut, mut oon tulkinnu ton valkovuodoksi. Toi uiminen vähän kyllä mietityttää..Huomenna olisin taas menossa uimaan.

kiitos vastauksesta ja onnellista odotusta ja vauva-arkea kaikille.:)

T: Daim ja pömppis rv 39 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on joillain tosi runsasta raskausaikana ja varsinkin loppuraskaudesta itselläni vaan lisääntynyt! limatulppaan yleensä kuuluu ne veriviirut tai se on rusehtavaa. näin siis mulla ollut.

Vierailija
4/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin itse kakkoseni pari viikkoa sitten (rv 40+4). 1½ vrk ennen varsinaista synnytystä bongasin mielestäni limatulpan, vihreän ruskea läpikuultavan selkeän limaklöntin ja tuumasin vaan, että limatulppahan se siinä, synnytys lienee parin viikon sisään.

VÄÄRIN! Tulkitsin ihan väärin, se oli lapsivesi! Vauva oli kakannut lapsiveteen ties milloin ja lapsivettä oli todella vähän ja se vähä oli ihan sitkeää limaa. Seuraavana iltana alkoivat synnytyspoltot ja vasta sairaalassa kalvojen puhkaisun yhteydessä selvisi, että lapsivesi oli jo mennyt ja vauva aika pinteessä. Kiiresectiohan siitä tuli. Onneksi lopputulos on meillä kaikki hyvin, lapsi voi hyvin, samaten äiti.

Haluaisin vaan, ettei kukaan enää tulkitse tuota limatulppa -asiaa väärin, kätilön mukaan limatulppa on aina kirkasta limaa, joskus veriviiru mukana. Muuten ottakaa hyvät ihmiset ajoissa yhteyttä sairaalaan, ettei käy niinkuin meille!

Vierailija
5/10 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu ettei sitä limatulppaa aina edes tule? Minulla kolme lasta enkä kertaakaan ole limatulppaa nähnyt. Lapsivettä on alkanut tihkua pikkuhiljaa ennen synnytystä yhdessä raskaudessa. Mutta limatulppaa ei vain ole näkynyt tai kuulunut.

Vierailija
6/10 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli esikoista odottaessa iso rusehtava limaklöntti rv 33 ja sitten tuli pieniä lima palasia päivittäin viikon ajan kunnes rupesi pulppuamaan verta.

Eli limatulppa lähti ja etinenistukka alkoi vuotamaan (ei oltu ultrissa huomattu istukan sijaintia).

Poika syntyi sitten sektiolla rv 34+2.

Tytöstä alkoi supistukset rv 40+0 ja muutaman tunnin supistelun jälkeen holahti lattialle vetistä limaa melko paljon ja tuo oli kyllä limatulppaa eikä lapsivettä.

Ja tyttö syntyi noin 7 tuntia limatulpan jälkeen.

Tsirppana rv 14+5

Vierailija
7/10 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta en havainnut minkäänlaista limatulppaa. Sain toisen tyttöni pari viikkoa sitten ja tämä synnytys alkoi sillä, että yhtenä aamuna pöksyihin tuli vähän verta. Uskoisin tämän olevan limatulppa. Sen jälkeen seuraavana päivänä alkoi tulla vaaleanpunaista nestettä vähitellen, ei siis mitenkään humahduksena. Samana iltana alkoi olla kipeitä suppareita ja tyttö syntyi yöllä. Mulla limatulpan irtoamisesta vauvan syntymään meni siis noin vuorokausi. Tuo vaaleanpunainen neste, jota tuli vähitellen, katsottiin synnärillä lapsivedeksi.

Vierailija
8/10 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta mulla lähti tulppa ilmeisesti pikkuhiljaa, veriviiruisena, tuskin edes huomasi, mutta tokasta plumpsahti ihan oikea " tulppa" , kuin kuminen klöntti, vaalean ja verisen kirjava, paperiin aamuyön vessareissulla. Siitä meni sitten vajaa puoli vuorokautta, kun poika oli maailmassa.

Vierailija
9/10 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neljännestä ei minkäänlaista havaittavaa limatulppaa ennen synnytystä !

Vierailija
10/10 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit alkoi tulla n.2pv ennen synnytystä enemmän... Lima ei ollut ollenkaan veristä, vaan sitkeää, keltaista ja mieleen tuli lähinnä flunssan aikainen kurkusta yskitty lima! Itsekin luulin, että olisi veristä. Mutta ei se kuulemma aina ole.