Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihaninta minun elämässäni on ettei tarvitse käydä töissä

Vierailija
07.09.2025 |

Jäin vapaaehtoisesti pois työelämästä 47-vuotiaana. Sen jälkeen opiskelin uuden yliopistotutkinnnon ja nyt kirjoitan väitöskirjaa. Mieheni jäätyä varhaiseläkkeelle ostimme vanhan maalaistalon, jota olemme kunnostaneet. Palasin myös maallemuuton yhteydessä vanhan hevosharrastukseni pariin.

Haaveilen avaavani jossain vaiheessa antiikkikaupan, joka erikoistuu hevos- ja muihin eläinaiheisiin esineisiin. Opiskelen myös puutarhasuunnittelua netissä. Se alkoi väitöskirjatyöni sivuprojektina.

Jokainen aamu on kuin lahja Jumalalta: ei tarvitse kiirehtiä stressaamaan päivätöissä, vaan saa rauhassa joogata, lenkkeillä koirien kanssa ja nauttia aamukahvit yläkerran terassilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämä on ihan muualla kuin painaa niska limassa turhaa työtä jonkun korporaation eteen.

Oikein.

Vierailija
2/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rahat tähän elämääsi tulee...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää provo ollut täällä aikaisemminkin. Tylsä baitti

0/5

Vierailija
4/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Olin asiakaspalvelussa 28 vuotta ja asiakkaat osaa olla tosi ilkeitä. Myöskin pikkupäälliköt kiusasivat, isot päälliköt eivät uskoneet mua kun sanoin että joku väite ei pidä paikkaansa. Nyt on vähemmän rahaa mutta mielenterveys on hyvä. Tällästä oli Stockalla.

Vierailija
5/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa upealta, lopettaisin itsekin työt vaikka samantien jos se olisi mahdollista. Mistä saat rahaa elämiseen?

Vierailija
6/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkäynti on niin rahvaanomaista!

Vierailija
7/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäynti on niin rahvaanomaista!

Toisaalta työttömät ovat alhaista saastaa. 

Vierailija
8/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rahat tähän elämääsi tulee...? 

Olimme molemmat erittäin hyväpalkkaisissa töissä. Miehen eläke on erittäin hyvä. Perintöäkin on tullut. Olemme sijoittaneet viisaasti. Sijoitusomaisuutemme arvo on noin 2 milj € tällä hetkellä ilman maatilaamme ja omaisuuden vuosituotto noin 6-10%.

ap

9/9 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kanssa valita rikas vai köyhä elämä. Valitsin jälkinmäisen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän