Tahdon vankilaan! Pitäisi nimittäin päästä lääkäriin. Omat rahat ei riitä. Mitä kannattaisi tehdä?
En halua ketään tietenkään satuttaa, eli olisiko se sitten joku petos tai talousrikos? Niistähän saa suuremmat tuomiot kuin taposta, raiskauksesta ja nykyään varmaan murhastakin. Mitäs suosittelette?
Kommentit (18)
Joku törkeä petos valtiota vastaan niin viattomat ei kärsi ja pitkä kakku on varmaa.
Terveyskeskuksesta saat laskun jota ei ole pakko maksaa, ja jatkohoitoa saat siitä huolimatta. Siis sen verran mitä nyt julkiselta ylipäätään saa.
Jos teet tänään rikoksen, josta tuomitaan vankeutta, menet vankilaan pahimmassa tapauksessa vasta vuosien päästä.
Eli helpommalla pääset kun soitat terveyskeskukseen ja esität asiasi.
Älä maksa laskua itse. Laita se silloin kun se tulee (joskus) seuraavan kuun tukeen, kaavakkeella kun hakee tukea silloin ja rasti ruutuun. Ja kysy etukäteen saako tehdä niin, jos saa jonkun kiinni ja että maksetaanko koko lasku. Muillakin sama ongelma. Ilmoittakaa palstalla jos niin ei saa tehdä ja katsotaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet tänään rikoksen, josta tuomitaan vankeutta, menet vankilaan pahimmassa tapauksessa vasta vuosien päästä.
Eli helpommalla pääset kun soitat terveyskeskukseen ja esität asiasi.
Paitsi jos "pääsee" tutkintavankeuteen ja pysyy vangittuna oikeudenkäyntiin saakka, mutta silloin rikoksen pitää kyllä olla törkeä.🤔
Jossain oli joskus "vinkki" että Siwan aseellinen ryöstö. Sen tekemällä pääsee varmasti sosiaalietujen pariin. Ilmainen asunto ja huonepalvelu, ruuat, lääkkeet, vieroitus....saa vielä palkkaa kaiken ilmaisen päälle tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vangit saa vain sen henkeä turvaavan peruslääkärinhoidon jonka saat myös omasta terveyskeskuksestasi. Ei mitään ekstraa, kuten ferritiinin mittaamisia tai hammasimplantteja. Vangit itse valittavat hoidostaan. Tiedän tämän, koska olen ollut vankilassa töissä.
Tapetaanko muka vankiloissa vankeja hoidon puutteeseen esimerkiksi diabetesvankien osalta eikä heitä päästetä endokrinologin vastaanotolle tai muille erikoislääkäreille? Ei taideta tappaa. Tuskin myöskään evätään sydänpotilaiden, munuaispotilaiden, astmaatikkojen keuhkolääkärissä käyntejä yms.
Itse tarvitsen (ihan näin lainkuuliaisena ihmisenä) useiden erikoislääkärien käyntejä vuodessa säilyttääkseni toimintakykyni, ilmeisesti sitten on vain tyydyttävä menehtymään hitaasti jos joudun vankilaan?
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli joskus "vinkki" että Siwan aseellinen ryöstö. Sen tekemällä pääsee varmasti sosiaalietujen pariin. Ilmainen asunto ja huonepalvelu, ruuat, lääkkeet, vieroitus....saa vielä palkkaa kaiken ilmaisen päälle tekemättä mitään.
No ensikertalainen vastaa vapaalta eli kuten edellä jo sanottiin, jos ylipäänsä saa ehdotonta niin siihen menee useampi vuosi että sinne pääsee. Että yhtä hyvä vinkki kuin sukkahousut hyttyspäähineenä sienimetsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vangit saa vain sen henkeä turvaavan peruslääkärinhoidon jonka saat myös omasta terveyskeskuksestasi. Ei mitään ekstraa, kuten ferritiinin mittaamisia tai hammasimplantteja. Vangit itse valittavat hoidostaan. Tiedän tämän, koska olen ollut vankilassa töissä.
Tapetaanko muka vankiloissa vankeja hoidon puutteeseen esimerkiksi diabetesvankien osalta eikä heitä päästetä endokrinologin vastaanotolle tai muille erikoislääkäreille? Ei taideta tappaa. Tuskin myöskään evätään sydänpotilaiden, munuaispotilaiden, astmaatikkojen keuhkolääkärissä käyntejä yms.
Itse tarvitsen (ihan näin lainkuuliaisena ihmisenä) useiden erikoislääkärien käyntejä vuodessa säilyttääkseni toimintakykyni, ilmeisesti sitten on vain tyydyttävä menehtymään hitaasti jos joudun vankilaan?
Tarvitset selkeästi lisää äidinkielen tunteja jos et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä. Vankilassa on opiskelumahdollisuuksiakin, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on diabetes, enkä ole ikinä ollut endokrinologilla tai itse asiassa edes lääkärissä asian tiimoilta. Hoitajat ovat yhteydessä lääkäriin lääkityksen osalta.
Keppostele keklun kanssa jotain tulijaa,pääset sisään täyshoitoon.
Miten käy, jos kulkee vaan sitkeästi nakuna kaikkialla vuoden ympäri?
Onko julkisells jo niin huono tilanne ettei tavis enää saa hoitoa? Voi voi minkä on kokoomus tehnyt
Mäkin haluaisin vankilaan syömään ja nukkumaan kun se 595 euroo ei vaan riitä kaikkeen. Kai siellä edes lääkkeet saa ja pääsee suihkuun ja nettiin? En tosin haluaisi satuttaa ketään enkä aiheuttaa traumoja. Vinkkejä?
Sotessa on ilmainen terveyskeskuslääkäri. Soita sinne ja tilaa aika. On helpompaa kuin rikosten tekeminen.