Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö teillä syödä lautanen tyhjäksi, lähinnä pieniä lapsia tarkoitan jotka ei vielä itse annostele ruokaansa?

Vierailija
09.04.2007 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei itse annostelevien tai annostelemattomien.

Vierailija
2/4 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu olevan ongelma vain vanhemmille sukulaisille, jotka ovat tottuneet siihen että lautanen syödään aina tyhjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen annostelee ruoan, niin ei voi lasta vaatia syömään sitä tyhjäksi. Ja silloin kun lapsi vasta opettelee ottamaan ruokaa itse, niin ei voi silloinkan vaatia syömään kaikkea, koska pieni lapsi ei osaa etukäteen vielä määritellä kuinka paljon jaksaa syödä.

Kouluikäistä voisin jo vähän patistaa, etenkinjos rohmuaa lautasen täyteen eikä sitten haluakaan syödä loppuun. En tosin pakottaisi syömään sittenkään, mutta siis väähn houkutella ja ainakin seuraavalla kerralla muistuttaisin, että ota nyt vain sen verran kun oikeasti jaksat syödä, aina voi hakea lisää.

Vierailija
4/4 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää oppia tunnistamaan nälkä ja kylläisyys, ei hän muuten opi syömään kulutuksensa mukaan. Eikä hän opi tunnistamaan niitä, jos aikuinen määrää jatkuvasti, milloin syödään ja miten paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi