KOLMOSTA kuumeilevat vko 15.
Kommentit (21)
Maanantaita vaan kaikille kolmosen kuumeilijoille! Toivottavasti tämä viikko on jo vähän valoisampi kuin viime viikko. Aika monella on epätietoisuutta jatkuuko kolmannen yritys ja onko tässä ylipäätään mitään järkeä. Toivottavasti uusi viikko tuo taas toivonkipinän.
Shani: en tiedä miksi km:n jälkeen on helppo raskautua, mutta olen kuullut että näin on. Toivottavasti joku muu osaa auttaa sinua.
ON: Tein raskaustestin ja nega tuli. Ei ole vielä kyllä vuotoakaan kuulunut. Ärstyttävä olotila!! Epätietoisuus on tässä aina pahinta.
Kävin apteekissakin kyselemässä Aconin niitä herkimpiä testejä, mutta ovat lopussa. Huomenna täytyy käydä kyllä ostamassa toisesta apteekista sellainen jos ei ole vielä vuoto alkanut.
Shani@: mun kohdalle on sattunut 2 km (-99 ja -02) eli mun 1. ja 3. raskaus on menneet kesken. Tyttö sai alkunsa yk2 km:n jälkeen ja poika yk1 eli nopeasti.
Tosin nopeasti olen raskautunut muutenkin, viimeistään yk3 on tuottanut tulosta. Saa nähdä kuinka käy tällä kertaa.
Keli on kamala, märkää lunta ja savea kulkeutuu kengissä ja poikien vaatteissa sisälle. Taas tuli todettua että ihan turha siivota, edes pääsiäiseksi!
Mutta täti kuitenkin pyyhälsi meille heti aamun alkajaisiksi! Siis vielä tämän kerran meillä iloitaan tästä tapahtumasta, ensi kuussa toivottavasti akka tajuaa pysyä poissa! Huolestuttaa vain, että onkohan mun kierto liian lyhyt munasolun kiinnittymiseksi? Kierto on nykyään lähes joka kuukausi 24 pv, mikä tietysti on tällaiselle malttamattomalle odotuksen odottajalle ok. Mutta olin lukevani jostain, että kun ovulaatio tapahtuu heti menkkojen jälkeen, limakalvo olisi niin ohut, ettei hedelmöittynyt munasolu pysty kiinnittymään? Onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta? Ehdittiin loppuvuodesta sentään 5 kiertoa yrittää pikkukolmosta ilman tulosta.
Tämä menee taas omiksi pohdinnoiksi. Kenen puolesta jännätään tällä viikolla? Violalla ainakin oli jo täti myöhässä?
vuma, yk 1, kp 1/24
Eli yritys on edelleen menossa:( Mulla on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta taas sen verran pahana, että oon saanu lääkäriltä jo tiedon että mun raskaaks tulo voi olla todella vaikeaa.
Mutta.. Piinaviikko käynnistyi ja taas pitää jännätä vaikka mitään jännäämistä tuskin on. Epätoivo on aika isona tunteena ollu viime aikoina, entäs jos sitä toivomaa kolmatta ei koskaan tuukkaan?? Voi vitsi minä olisin onnellinen jos vielä edes yhden lapsen saisin!! Suurperhe kun kuitenkin haaveissa on, on hirveän vaikea alkaa ajatella asiaa niin ettei lasta välttämättä enää tulekaan.
Välillä masentaa tämä asia kovastikin, välillä taas on pitkiä aikoja etten ajattele koko asiaa ollenkaan. Nyt on taas se aika että harmittaa niin vietävästi:(
Shania: Tuosta km jutusta minäkin olen kuullut, muistan jonkun sanoneen että raskautuminen on helpompaa kun hormonit on kai jotenkin otolliset sen jälkeen??
Mukavaa viikkoa kaikille ja paljon plussa säteitä=)
mami kp 22/26-34
Täti pyyhälsi paikalle täälläkin tänä aamuna. Ei ole kyllä koskaan olleet näin myöhässä, tai ylipäätään myöhässä.
Meillä tilanne sellainen, että mies matkustaa työnsä puolesta niin paljon, ettei ole mikään ihme ettei heti tärppäisikään.
On tosi iloinen mieli kun tämä epätietoisuus loppui, testejäkin taas kului muutamia.
Viola yk2 1/29
Heippa
Täälläkin odotellaan jospas meille onnistaisi - olen toivonut ja kuumeillut jo vuoden verran, mutta nyt vasta antoi mies hieman valoa tunnelliin ja päästyäni kotiin lomamatkalta (ilman miestä) aloimme hommiin.
Nyt on kohdun alue älyttömän kipeä, yskiminen sattuu ja en pysty kunnolla kävelemään, koko alavatsa on turvoksissa... jännittää, sillä edellinen kerta 2004 päätyi kohdun ulkopuolelle ;o(
Toivottavasti olisi tällä kertaa vauveli oikeassa paikassa ja plussaa tulisi parin viikon päästä.
Onnea matkaa teille muillekin... tulkoot tammikuusta 2008 lapsi rikas kuukausi (muistakin kuukausista myös)
Parkkeeraan itseni joukkoonne, sillä mitäs muuta, siitä viidennestä perheenjäsenestä haaveilemme.
Lapsia aikaisemmin siis tietysti kaksi, tyttö -02 ja poika -04. Tiivis parivaljakko nuo kaksi, hyvässä ja pahassa :)
Ikää on 33v, ja työelämää tässä takana jo tovi, lapset ovat päivähoidossa. Vielä olisi haave elää kertaalleen se raskausaika, synnytys, ja tottakai se ihana odotuksen tunne minkälainen persoona joukkoomme tulisikaan.
Hiukan kaihertaa pelko siitä kuinka hyvin voi mennä vielä kolmaskin raskaus, tai synnytys, olenhan edellisillä kerroilla ollut elämäni kunnossa ja lapset terveitä. Miettiikö kukaan muu samoja asioita?
Sikäli uusi asia on tällainen kuumeilukin, tai raskautumisen tarkempi seuranta. Edellisten lasten kanssa tilanne oli se, että vauvalle annettiin mahdollisuus tulla, ja jonkin ajan päästä olin raskaana. Ja sen huomasin sitten kuukautisista jotka eivät tulleetkaan. En tiedä yrityskerroista muuta kuin sen, että ainakaan en vielä huolestunut miksi vauvaa ei kuuluu.
Mutta miten lie asian kanssa nyt, kun ikää on jo enemmän, ja asiaa pohtii ja tuntemuksiaan kuulostelee. Koskaan en tietääkseni ole ovulaatiota tunnistanut, saati sitten tutkaillut asiaa, paitsi tämän palstan myötä tutustunut näihin asioihin.
Mutta, koska palan halusta jakaa tätä asiaa jonkun kanssa, ja livenä en kenellekään vielä tahdo kertoa, saanhan jakaa tuntemuksiani, olojani ja --- kuukautiskiertojani teidän kanssanne :)
Naftaliini jolla menkat loppui juuri, onko se sitten kp 7
Ps. Mä opettelen vasta :)
Taas viikko vierähti, en ole päässyt koneelle... Ankara hinku olis kyllä lukee joka päivä teidän kirjoituksia ja fiiliksiä. Pääsiäinen meni, onneksi. Alkoi nuo pyhät jo tympiin.
Pahoittelut tädistä ainakin Viola71
Tsemppiä Vumalle! Kiva kun palasit palstalle! Minä edelleen roikun täällä =( Syyskuusta saakka, kamalaa kun aika menee nopeesti.
Mami0203 ja Stage3: Jaksuja piinailuun! bd peukuttaa plussaa!!!!
Ja kaikille muillekin bd pystyyn!!!!
On: Nyt en ole varma onko ovis ollu ja menny, joka toinen päivä alavatsaan sattuu ja rinnat arahkot jo muutaman päivän. En tosiaan tota ovista ehkä osannutkaan tunnistaa kun mun kierrot on mitä sattuu. Mutta kuume on kova, mieskin yrittää taikoa tätiä pysymään poissa! Kävin tuolla katsomassa että jos olis tärpännyt niin la olis 24.12. Apua! Jännältä tuntus jouluvauva saada kainaloon!!..... (haaveilee) No eipäs muuta tällä kertaa jatkan piinailuja... täytys malttaa ens viikkoon odotella testaamista.....
mp73, yk 5, kp 24/??22-64??
Oltiin eilenä kattomassa nine Inch Nailsia jäähallilla. Täytyy sanoa, että olihan hypnoottinen keikka: kerrankin koko setin aikana en ajatellut yhtään mitään. =)
Jostain kumman syystä mä en saanu nukuttua juuri ollenkaan viime yönä. Yhdessä vaiheessa vaan tajusin, että perhana, mähän makaan sängyssä silmät kiinni enkä nuku!
Nyt olis vissiin kp 12/mitälie, eli siis vissiin 24? Ovista en saanu tällä kertaa tikuilla kiinni: ensin tuli melkein plussaa ja seuraavana päivänä viiva olikin jo haaleempi ku ed. päivänä. Mutta ei se mitään, meillä vietettiin oikein munarikas pääsiäinen. ;)
Laskin huvikseni että jos nyt tulisi raskaaksi niin laskettu aika olisi 5. päivä tammikuuta... Nuorempi tyttö on syntynyt tuolloin. =) Mikäs siinä... Tosin mulla on kummatkin syntyneet noin pri viikkoa ennen laskettua aikaa, joten tuskin osuis samalle päivälle.
Ei kai tässä muuta tällä kertaa.
taas itsekseen kun ei muita näy, ei kuulu. ;)
Etätyö muuten on siitä hanurista, että kotona työskennellessä kerkeää ajattelemaan. Ja mulla ainakin ne ajatukset tuppaa olemaan yhdessä asiassa... *wirn*
Eilenä muuten illalla/yöllä vähän särki selkää ja mahaa, joten ehkä se ovis olikin silloin? Noh, kyllähän me sitten " virkattiin patalappuja." Eli jos ovis olikin niin ei mennyt hukkaan. =)
Väliaika kahviija pullaa.... Eikun ihan tosissaan pää hajoaa. Testasin NEGAN eilen Aconilla ja täti ei tuu ja en jaksa tätä touhua taas ollenkaan.... Nyt kp 30/~28 ja täti luuraa, tekee sen ihan tahalleen...
Tervetuola uudelle mukaan, tännehän mahtuu!! Juu aika hiljaista on ollut... Mikä mp73 sun tilanne on??
Aivan yliturhautunut Shani@
Eilinen nega olikin muutunut roskis haamuksi, ja tänään sain sitten haamun kans... jännitys tiivistyy, toivokaa että värit viivojen tikussa vahvistuu!!
Shani@
Shanialle heti alkuun plussatuulia!!
Toivottavasti viivat vielä vahvistuvat, mrekit ainakin on hyvät..
Samoin muillekin piinaajille plussatuulia ja tsemppiä pinailuun! Onko kukaan muu testaillut?
Ja violalle pahoittelut tädistä. Jännätään sitten porukalla ensi kuussa..
Omassa navassa ei mitään kummempia. Täti pakkailee kamojaan. Kun menkat on usein, mulla ainakin on se hyvä puoli, että vuotokaan ei kestä viikkoa. Yritän hillitä itseäni ja olla ostamatta ovulaatiotestejä. En haluaisi pilata tätä liialla kuumeilulla. Jännä kyllä, mullakin, nyt ensimmäistä kertaa alkaa hiipiä ajatus, jospa en raskaudukaan enää. Entä jos raskaudun, meneekö kaikki hyvin, niinkuin edellisissä. Synnytyskin mietityttää. Toisaalta tämä raskaus olisi selkeästi kaikkein suunnitellutin näistä kolmesta. Tätä raskauden yritystä on joutunut perustelemaan itselleen ja varsinkin miehelle. Onhan meillä loppuviimeksi ihan hyvä tilanne: kaksi tervettä lasta. Mutta silti!
Viikonloppuja kuumeilijat!
t. vuma, kp 5/24
Pidän peukkuja sinulle Shani@!!!!
Vomi: minä en uskalla vielä ajatellakaan mitään synnytyksiä tai edes kunnolla raskausaikaa. Minulla oli molemmat synnytykset aika traumaattisia, joten jos niitä edes vähän miettii, menee pupu pöksyyn eikä uskalla harkitakaan vauvaa. Toipuminen on kyllä sujunut sitten taas tosi hyvin, ainakin fyysinen toipuminen. Antakaa sitten tukea siskot tuolla odotuspuolella kun iskee se paniikki siitä synnytyksestä.
ON: Aika normi olo. Vuoto on minullakin loppumassa pikku hiljaa, mies reissussa vielä ensi torstaihin asti.
Viola
Onnea Shani@lle! =) Mä kuule veikkaan että sulle tulee kaks vauvaa kun kerran noin aikaisin näytti testi plussaa. Muistanko väärin, vai eikös sullakin ollut aiemmin tuplaraskaus josta toinen päätti olla tulematta?
Tänne ei kuulu mitään uutta. Tein vielä tänään ovistestin kun jonkun laskurin mukaan ovis olis tänään, mutta enpä taaskaan saanut positiivista tulosta liuskaan. Eli siis joko ovis meni testien ohi tai sitten sitä ei tässä kuussa ole. Tissit tosin on taas vähän arat ja olo ei ole se maailman paras.
Eilenä muuten katteltiin tyttöjen kanssa vauvanvaatteita, jotka olen hommannut valmiiksi, kun he halusivat. Siinä kesken pällistelyn vanhempi tyttö tuumasi että " On ne hienoja, mutta olis kivaa jos olis se vauvakin." Ja nuorempi nyökytteli asialle pontevasti vieressä. =) Tuumasin sitten, että äitistä ja isistäkin olisi kivaa jos näihin vaatteisiin saatais se vauva sisälle. ;) Noh, nyt sitten taas alkaa se parin viikon piinaputki.
On mullakin vierähtänyt taas jonkin aikaa viime visiitistä, mutta " patalappujen virkkaamista" (mainio ilmaisu) on kuitenkin jatkettu. Koskapa me molemmat toivomme tyttöä niin ollaan yritetty olla vähän niinkuin molemmin puolin ovista virkkaamassa.
Nyt on kuitenkin vauvakuume niin kova, että ihan on kuulkaa hällä väliä kumpi tulee, kunhan on terve, ja kunhan tulee.
Töissä mulla oli eilen kehityskeskustelu ja pomon kanssa kun juttelin niin hän sanoi, että jos minä haluan edetä niin vauvan aika on nyt - parin vuoden päästä voi alkaa tapahtua.... sitten ei ole aikaa vauvalomille. Yes, no mehän virkataan kun sain pomonkin " siunauksen" .
Odotan jännityksellä, olisihan tuo kiva että tärppäisi heti niinkuin molempien poikien kohdalla, mutta mulla kun on vaan yksi munanjohdin niin voi olla, ettei tässä kuussa onnistu ollenkaan.
On minuakin ruvennut hipelöittämään nuo vauvanvaatteet, kaikki poikien on edelleen tallella, mutta nuo uudet nutut vastasyntyneille ovat niin ihanan värisiä ja näköisiä (etenkin ne tytöille)
Joten odotellaan vaan mitä testi näyttää parin viikon päästä, mutta on tuo kohtu kyllä tosi arka ja kipeän tuntuinen....
Onnea matkaan kaikille
Mä siivoilin tässä yks päivä poikien pieneksi käyneitä vaatteita, kun kylässä kävi sukulaisvauva. Ihan itkun kanssa pakkailin vaatteita kassiin kun eivät mahdu minnekään. Jokaisesta puvusta ja vaatteesta tuli ihania muistoja mieleen, joita miehen kanssa muisteltiin. Kuume nousi taas hetkessä tähtitieteellisiin lukemiin!
Kauppaan en edes uskalla mennä vauvaosastolle, kun jään koukkuun. Yhden ainoan bodyn olen hommannut joskus 1,5 vuotta sitten kun pikkukolmosen suunnitteleminenkaan ei ollut lähisuunnitelmissa. Tietysti vaaleanpunaisen... Mies pitää minua ihan pimeenä, mutta luulempa hänenkin sulaneen muistellessaan poikia ihan vauvana. Aikahan kultaa muistot!
vuma
ettei kaikki tipahdeta ku eno veneestä.
Jessus että osaa väsyttää. Valvoin eilenä puoli yhteen yöllä, mikä on kyllä ihan normaalia. Heräsin puol ysi kun vanhempi tyttö oli noussut ylös. Nuorempi tytteli sekä mies koisivat varttia yli kymppiin, ja arvatkaa huviksenne mitä ukkokulta tekee nyt. Nukkuu!!! Ottaa nuppiin kun toinen vaan kosii pitkin viikonloppua ja itse ei pääse huilimaan vaikka kuinka haluaisi...
Voi huokaus... Aamulla heräsin siihen että mahaan sattuu, ihan kun olis menkat tulossa koska kipu tuntuu reisissä saakka... Myöhäinen ovis?
Äsken huomattiin, että telkkari on mennyt yön aikana rikki. Siihen ei tule virtaa. Eipä muuten, mutta kun Teho-Osasto alkoi just uudelleen ja se on likimain ainoa ohjelma mitä mä uutisten lisäks katon.
Mitäköhän vielä tänään kerkee tapahtumaan?
Huoh, vihdoinkin kotona! Miten kumassa sitä aina muka lähtee reissuun rentoutumaan ja sitten kun pääsee kotiin onkin niin helpottunut et " rasittava" reissu on ohi ja vihdoin pääsee lepäämään... On se aina toi muitten nurkissa punkkaaminen niin erilaista. Home sweet home! =)
ON: Pupuiltiin silloin oletetun oviksen aikaan useempana päivä, tikut perhana loppuivat tuolloin kesken, joten täyttä varmuutta ei siitä siis ole. Limaa oli ja kipuilua joten ainaskin ollaan yritetty. Mitään tuntemuksia ei erityisesti ole. Ihmettelin tuossa kun sain pölyä nenääni ja aivastin, niin vihlas tosi kipeesti aamulla... Mut toisinaan ennen menkkojakin mua juilii noin jos vaik yskäsen... Kai sitä pikku päässään saa oireen kuin oireen sopimaan raskausoiereisiin =).
Sitten vielä pikkaisen pohdintaa: Jotkut sanoo että KM jälkeen on helpompi raskautua (?) Tietääks kukaan mihin tuo väittämys/olettamus perustuu? Onko siinä mitään perää??
Viimeistä pääsiäispäivää lasten kanssa kotosalla viettävä Shani@