Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolisitko mielialalääkityksellä olevan naisen seurustelusuhteeseen?

Vierailija
06.09.2025 |

Jos et niin miksi et?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Hahahaa. Minä olen mt.-ongelmainen ja mieleni on kuin timanttipora. Ja hulluus tekee minusta suorapuheisen. En kumarra rahaa, en egoa. Minulta saa kuraa niskaan potenssiin 2.

Ja kyllä, minä näen ja tiedän tosi paljon asioita. Olen älykäs. Skannaan sinutkin päästä varpaisiin. 

Älä unohda, että olen voittanut kolme miestä tappelussa. 

Vierailija
122/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikinä suostun treffeille sinun kanssasi. Mutta sinulla ei ole mitään, mitä voit minulle tarjota. 

Mitä sinulla on? Auto, paskat jutut, ego kaikuu Ruotsiin saakka. Lisäksi olet tehnyt minulle niin paskoja temppuja, että en ikinä unohda. Ja minä puhun. Kyllä. Minä en välitä. 

Sinulta loppuu kortit. Taitaa jäädä musta pekka käteen. Loppuuko aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omasta kokemuksesta se joka on hakenut apua ja syö ne lääkkeensä on parempi vaihtoehto kuin ihminen joka ei myönnä tarvitsevansa apua. "Kyllä minä pärjään. Tässä oo ennenkään apua tarvittu." On kuultu usein ja voin sanoa että on raskaita ihmisiä kun mieli on sekaisin ja oireilee vaikka miten mutta kun on "suomalaista sisua" niin apua ei tarvita. Pysyn kaukana ihmisistä jotka on selvästi avun tarpeessa muttei sitä ota vastaan vaan kehuskelee miten pärjää vaikka kaikki menee päin vit*ua.

Vierailija
124/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kaikkia mahdollisia vaivoja joihin mielialalääkkeitä kirjoitetaan (ja tähän en siis laske niitä miniminiannostuksella unihäiriöön kirjoitettuja mielialalääkkeitä, eihän ne ole mielialalääkkeitä niillä annostuksilla lainkaan), joten en voi kategorisesti sanoa juuta enkä jaata. On siis mahdollista, että jollain kumppaniehdokkaalla olisi sellainen diagnoosi johon mielialalääkkeet auttaa, mutta josta ei ole muuta (parisuhde)haittaa.

Mutta tuon "vastuuvapauslausekkeen" ilmaistuani totean kyllä että ehdottomat EI:t kumppaniehdokkaassa ovat juuri näitä mielenterveyteen ja -tasapainoon liittyvät asiat: draamailu, itsekeskeisyys, ylenpalttinen herkkyys ja tunteilu, ahdistuneisuus.. tätä mitä nykyään nähdään kaikkialla. Ihmiset eivät jaksa normaaleja vastoinkäymisiä, kaikki ovat uniikkeja lumihiutaleita jotka vaativat erikoiskohtelua, tavoitteellista loukaantumista asiasta kuin asiasta, kuviteltujen vääryykisen näkemistä kaikkialla ja siitä voivotteleminen.. Kiitos ei. Haluan kumppanin joka ymmärtää että arki on joskus raskasta, maailma ei ole sinulle velkaa mitään, ja minä en ole mikään oksennusämpäri tai kotipsykologi, jonka tehtävä on vaan kannatella toista ja valaa loputtomasti voimaa ja uskoa.

Valitettavasti kuvatun kaltainen persoonallisuus on hyvin pitkälle juuri niitä jotka popsivat kaikenlaista nappia, joten lähtökohtaisesti olisin kyllä hyvin varuillani.

Vierailija
125/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä. Olen voittanut kolme miestä tappelussa. Yhden silmään tökkäsin piikkikamman. Toisen huulia suutelin. Kolmannelle sanoin antavani lapsen.

Kuole *uora, kuole. Polvistu ja nöyrry. Syö paskaasi. 

Vierailija
126/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi. Tällä kokemuksella.

Vierailija
127/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loksautin leuat suomen tunnetuimmalta pokerihailta. Matto lähtee alta juuri silloin kun sitä vähiten odotat. 

Kaikilla toimillasi olet ampunut omaan nilkkaasi. Olet antanut minulle aseita. Typeryyksissäsi. 

Olen saanut autoraiskarin ärsyyntymään minuun. Tuntemaan pelkoa ja ärsytystä.

Sinulta loppuu aika? Kello tikittää. 

Mitä tarjoat? Miet sei, mitä sinulla on korissa ja pistä potenssiin 3. Muuten nauran sinut ulos.

Vierailija
128/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään masentunut tai/ja ahdistunut vielä menee, ehkä jopa skitsofreenikko mutta ei mitään kaksisuuntaista tai epävakaata kiitos. Persoonallisuushäiriöistä vaativa ja estynyt ehkä menisi, kunhan vaativa olisi sitä vain itseään kohtaan.

Vierailija
129/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi ADHD-lääke nähdään mielialalääkkeenä. 

Vierailija
130/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet on luusereille joilla kasetti ei kestä. Ei sellaisia kukaan halua lähelleen.

Tämä mielipide on syy miksi ihmiset eivät kerrp lääkityksistään. Itse en ole ainoallekaan kumppanilleni kertonut kaksisuuntaisestani, ja pitkiä tasapainoisia suhteita ovat olleet.

Voiko puhua tasapainoisesta suhteesta, jos kumppanille ei pysty/uskalla kertoa sairauksistaan?

Vierailija
131/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kiitos, olen hetero. Ja vaikken olisi, siltikin ei kiitos. Haluan parisuhteen, en hoito- tai huoltosuhdetta.

Vierailija
132/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Voisin hallita sitä sen sairauden kautta. Omat paskat yllätykset on kaikki, mitä se ansaitsee. Mielummin vielä uskottelen, että se on sairaampi kuin onkaan. Palvelee minun etuani. Haluan kotirouvan. Minulla on vahva ego, mutta narsistin kuori.

Sinulla ei ole egoa lainkaan ja narsistin sisus etkä näemmä edes yritä terveen ihmisen kuorta. 

Oh. Tässähän on se ongelma. Että mielisairaan mieli on kuin timanttipora ja se menee suoraan ytimeen. Minulle sopii paremmin spermaviemäri seksinukke, nuhakaan ei haittaa. Minun varpailleni ei hypitä, olen niin hauras. Voi.

Minä en voisi järjestää paskoja yllätyksiä ja alentaa toisia sitten enää niin. Minä jään kiinni. En kestä sitä.

Mitä yrität sanoa? Ja joo, niitä nukkej

Minä vaihtelen tarinankertojaa. Olen kiusattu ja kiusaaja samaan aikaan. Minä olen se universumin bumerangi, joka vaatii verot moninkertaisesti. Se mikä olisi riittänyt vuonna 2021, ei riitä minulle vuonna 2025. 

Peli on muuttunut. Se, mikä riitti minulle vuonna 2019, on kaukaisuus. Marokkolainen, joka tutkii monta sormea menee pimppiini, nauratti minua silloin. Sinä olet kokoajan antanut minulle aseita. Ja minä käytän niitä. 

Sinä maksat. Sinä maksat velat korkoineen. No, mitä sulla on tarjottavaa?

Vierailija
133/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ajan sumennusta. On kerrostunutta paskaa. Aika ei kuittaa. Aika nostaa korkoja. 

Vierailija
134/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Tällaista miestä minulla ei ole koskaan ollut,

jolla mt dg ja siihen lääkitys.

Sanon nyt näin, että skitsofreniaa/bi-

polaarista sairastavaa ja ko. sairauden

vaaatimaa raskaan sarjan

psykiatrista lääkitystä nauttivaa en

suhteeseen tohtisi ottaa. Miehen

masennus/ahdistus/paniikkihäiriö/

ja siihen riittävä huomattavasti neuroleptejä

kevyempi lääkitys voisi sensijaan olla ok.

Vierailija
135/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee 'uorasta vaimoa, sanotaan. Sinä teit minusta 'uoran ja naurettavan. Nyt haluat minusta taas vaimon.

Vaimo, 'uora, vaimo, 'uora. Koittaisitko päättää?

Minä kirjoitan sinulle laskun. Odota vain. Hetkinen.

Vierailija
136/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen käy 10 kertaa lääkärissä, hänelle tarjotaan mielialalääkettä noin 9 kertaa. Itse kieltäydyn aina. Jopa usean desin vetoinen, nyt  leikattu patti, lipooma oli mielialaongelma aluksi. Kävin sitten yksityisellä, pääsin julkiselle leikkaukseen. 

Mielialalääkkeitä tarjotaan hyvin moneen muuhunkin vaivaan kuin mieleen. 

Lääkärit lyövät kaikki mahdolliset oireet mielenterveyden piikkiin, koska siihen on halvin hoito. Esim sydänlihastulehdukseni oli lääkärin mukaan paniikkihäiriö ja olisi pitänyt syödä ssri lääkkeitä. En ole sekoittamassa päätäni noilla napeilla, joiden teho on lumelääkkeen tasolla. 

Vierailija
137/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI -lääkkeitä tietääkseni määrätään myös pms oireisiin, jolloin niitä syödään n. viikon mittainen jakso ennen kuukautisten alkamista.

Vierailija
138/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen käy 10 kertaa lääkärissä, hänelle tarjotaan mielialalääkettä noin 9 kertaa. Itse kieltäydyn aina. Jopa usean desin vetoinen, nyt  leikattu patti, lipooma oli mielialaongelma aluksi. Kävin sitten yksityisellä, pääsin julkiselle leikkaukseen. 

Mielialalääkkeitä tarjotaan hyvin moneen muuhunkin vaivaan kuin mieleen. 

Monet luulevat kysen olevan mielisairaudesta. Siksi naisiakin tästä lääkkeiden käytöstä koko ajan täällä pilkataan.

Mm. "Serotoniini on välittäjäaine ja kudoshormoni, joka säätelee mielialaa, vireystilaa ja ruokahalua, ja sillä on myös rooli ruoansulatuskanavan ja verisuonten toiminnassa." Tätä keho tuottaa kaikille luonnostaan, mutta tästä on myös puutetta esim. stressin myötä. Silloin tätä puutet

On jo moneen kertaan todistettu, että masennus ei johdu serotoniinin puutteesta. 

Vierailija
139/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta.

Tällaista miestä minulla ei ole koskaan ollut,

jolla mt dg ja siihen lääkitys.

Sanon nyt näin, että skitsofreniaa/bi-

polaarista sairastavaa ja ko. sairauden

vaaatimaa raskaan sarjan

psykiatrista lääkitystä nauttivaa en

suhteeseen tohtisi ottaa. Miehen

masennus/ahdistus/paniikkihäiriö/

ja siihen riittävä huomattavasti neuroleptejä

kevyempi lääkitys voisi sensijaan olla ok.

Lisään vielä epävakaan - tätäkään miestä en

kumppaniksi ottaisi. ADHD ja Asperger

sensijaan - ei ongelma. Aspergerit olenkin

todennut erittäin hyviksi, lojaaleiksi

parisuhdeihmisiksi. He eivät juokse

'nopean lihan' perässä ja kiinnittyvät

syvästi kumppaniinsa. Seksuaalisuuskin

vaatii syvän tunneyhteyden, ei mekaaninen

suoritus.

[*Nämä  kommentit

ainoat minulta vauva.fi tänään].

🌿 Miellyttävää viikkoa kaikille.  🌿

Vierailija
140/159 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kannattaa pitää mielessä, että 77% suomalaisista naisista syövät psyykenlääkkeitä. Lisäksi joka vuosi tuhansia naisia määrätään työkyvyttömyyseläkkeelle vakavien mt-ongelmien ja - käytöshäiriöiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän