En varmaan ole ainoa joka olisi ollut kypsä äidiksi jo 17-vuotiaana. Mahdollisesti nykytytöt ja -naiset ovat erilaisia.
17-vuotiaan aviomiehen pitäisi olla hieman vanhempi ja tämmöiset ihmiset eivät kohtaa toisiaan missään kun 17 veet ovat vielä koululaisia.
Tämän lisäksi jos teineistä tulee vanhempia niin sukujen pitäisi olla toimivia niin että eivät jää ypöyksin vaan on vähän niin kuin suurperhe isovanhempineen. Minä olen kasvanut sellaisessa ympäristössä ja vanhempanikin ovat menneet naimisiin suoraan koulunpenkiltä.
Hullunkurista että aikuisena olen tajunnut että aviomieskandidaattini ovat ollet juuri minua 3-4 vuotta vanhempia eli sopiva ikä 17-vuotiaalle. Jos yhteiskunta olisi ollut toisenlainen niin olisin tavannut heidät sopivana ajankohtana. Tuntuu vähän erikoiselta.
Kommentit (11)
Siis parikymppiset nuorukaisetko olisivat kypsiä isäksi? Salli mun nauraa.
Miksi lapsen pitäisi hankkia lapsia? Millä ne elätetään ja hoidetaan jos on tarkoitus hankkia vielä omakin koulutus?
En minä ainakaan olisi ollut kypsä. Olin lukiolainen ja asuin vanhempieni luona.
Lasten hankkimisesta alettiin keskustella silloisen aviomieheni kanssa vasta kymmenen vuotta myöhemmin. Silloin meillä molemmilla oli jo koulutus ja ammatti. Sain esikoiseni 28-vuotiaana, miehestä tuli isä 32-vuotiaana.
Suomessa ei saa enää nykylain mukaan mennä naimisiin alle 18-vuotiaana. Eikä asiassa tehdä enää mitään poikkeuksia. Ei siis ole mahdollista enää saada vanhempien, maistraatin tai edes presidentin lupaa.
Mistähän aikakaudesta ap hourailee? Minusta tuli äiti 80-luvulla, vasta sitten kun olin valmistunut yliopistosta.
Äh, noin nuorilla on paljon raskaus- ja synnytyskomplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa enää nykylain mukaan mennä naimisiin alle 18-vuotiaana. Eikä asiassa tehdä enää mitään poikkeuksia. Ei siis ole mahdollista enää saada vanhempien, maistraatin tai edes presidentin lupaa.
Onneksi ei. Suomi sai pitkään noottia siitä että lapsiavioliitot olivat täällä sallittuja. Kiellettiin vasta vuonna 2019. Tais olla viimeinen EU-maa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lastentekoon avioliittoa tarvita.
Minä en olisi ollut valmis äidiksi 17-vuotiaana, eikä kyllä kukaan ystävistänikään. Me asuimme kaikki vanhempiemme luona kodeissamme ja kävimme koulua, harrastimme, kävimme elokuvissa ja nuorisodiskoissa, kuuntelimme musiikkia jne. Kirjoitimme 18 tai 19 iässä, opiskelimme, matkustelimme, ja sitten siirryimme työelämään.
Menin naimisiin 28-vuotiaana, sain esikoisen ollessani 30 jolloin mieheni oli 31.
NÄIN SE ON ONNELLISINTA, ja alaikäisistä äideistä tehdyt tutkimukset kyllä todistavat sen! Aloitus on huono!
Miksei sitten 17-vuotias poika ole valmis naimisiin ja lisääntymään? Miksi siitä tehdään lapsimorsian kysymys? Kukaan nainen ei ole vaatimassa 17-vuotiaita poikia naimisiin kanssaan