Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa kun aikuinen ihminen ei vain "näe likaa"?

Vierailija
06.09.2025 |

Tuntuu, että joka kerta kun menen keittiöön, siivoan jonkun läikkyneen töhryn tai kupin tiskikoneeseen tai roskan roskiin, kun kanssani asuva aikuinen ihminen vain jättää kaiken niille sijoilleen kun on jotain tehnyt. Ja tästä on keskusteltu monesti, niin tiedän, ettei tee sitä ilkeyttään. On vain hajamielinen. Hoitaa kuitenkin esimerkiksi itse pyykkinsä ja laittaa ruokaa, eli ei ole mikään avuton passattava.

Minusta kuitenkin tuntuu, että näemme koko huushollin ihan eri tavalla. Jos minä katson pöytää, näen sen kupin minkä voisi laittaa tiskikoneeseen, sen likatahran minkä voisi pyyhkäistä, sen roskan minkä pitäisi olla roskiksessa. Jos hän katsoo samaa pöytää, hän näkee vain sen, onko pöydällä sitä tavaraa mitä hän sillä hetkellä tarvitsee.

Siivoaa kyllä jälkensä jos sanon siitä, ja pahoittelee jos turhaudun asiaan, mutta aina vasta jos sanon mitä pitää siivota. Ei esimerkiksi ikinä tartu itse imuriin vaikka pölykoirat olisivat lemmikkikoiraamme isompia, koska ei huomaa pölyisyyttä.

Kokemuksia? Auttaako tällaiseen mikään?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers auttaa.

Vierailija
42/43 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lian näkökykyä voi testata kaatamalla jogurttipurkki ko. henkilön auton konepellille. Onko kyse arvoista vai heikosta näkökyvystä. Jälkimmäiseen auttaa silmälääkäri. Ikä ei tule yksin 😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steriilin siisti koti on merkki hukatusta elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi