*~Toukojen pääsiäismaanatai~*
Eiliset on tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10013184&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (23)
neillä herätty taas kuuden jälkeen pikku-miehen toimesta ja mua olis väsyttänyt niiiiin paljon!! Yö oli jotenkin katkonainen, tuli heräiltyä vähän väliä eikä mikään asento tuntunut hyvältä. Loppuajan riemuja :)
Lunta vähän yön aikana tullut, pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja lähteä kohta lasten kanssa ulos vielä lunta ihmettelemään...loppuviikkoon lupaskin jo niin ihanan lämmintä että sitten ei ole enää lumista tietoakaan :)
(.) ei kummempia, Liikkuu taas enemmän kun pari päivää oli jo huolestuttavan hiljasta. Sitä veristä tiputteluvuotoa on edelleen virtsaputken suulta, virtsanäyte oli kuitenkin puhdas..kai se on huomenna lääkärikeikka. Mitä lie...
Mitenköhän muilla on yö mennyt, onko supistukset vaivailleet vai onko rauhaisa yö takana..jännittää ja kiinnostaa kuulla kuulumisia :)
Eilen oli ihana päivä, tyttö oli mummun ja papan kanssa mökillä, ja oli asiasta niin onnellinen kun pääsi tekemään kaikkia oikeita hommia :)
Me sitten kotona ulkoiltiin miehen ja pojan kanssa, poika nukkui " pienet" melkein 3tunnin päiväunet ja sain ihan rauhassa laittaa pääsiäisruuat valmiiksi :) Miten ruuanlaittokin voi olla kivaa kun saa tehdä ihan rauhassa!
Tein pirkan nettisivuilta löytyneem ohjeen mukaan kirjolohikääryleitä, suosittelen lämpimästi! oli hyvää, NAM!!
Tyttökin tuli ruualle takaisin kotiin ja iltakin meni mukavasti pikku-velejn kanssa leikkiessä, kun oli ollut touhua päivälle jo riittämiin.
Tänään mies menikin taas töihin, no mutta tuleepa pyhälisät, hyvä!
Olo on kypsä edelleen, kovasti mieli tekis jo mahasta eroon, vaikka tietenkin toivon että jonkun viikon mahassa vielä kasvaisi...ei vaan jaksaisi enää tätä vaappumista ;)
Aurinkoista päivää kaikille!
Ida-Antonia 35+6
Piti minunkin pistää ennustajaeukoille viestiä.. toinen vastasi, että saan pojan (niiku rakenneultrankin mukaan) 4.5. eli laskettuna päivänä. Saas nähä mitä toinen vastaa.. Mulle sopis kyllä tuo päivä hyvin, ei tarttis kahta viikkoa yli odotella :-)
Vauva tosiaan pyöriskelee mahassa siihen malliin vielä että taidan to neuvolassa pyytää sitä ultra lähetettä. Siitä oli edellisessä neuvolassa puhe, kun tämä vauva oli perätilassa sillon pari päivää aikasemmin. Eilen vauva viihtyi siis poikittain.. Neuvolassa tämä on aina oikein päin ja luulen että muutenkin pääosin, mutta ei ole mukava jos synnytys käynnistyy ja vauva poikittain tai pt :-(
Jaksamista sairaalassa olijoille ja supistelijoille ja kipuilijoille!
P. + toukka 36+3 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v
Täällä taas aamuherätys koiran toimittamana klo 6.30. Mä en käsitä kuinka joku voi olla niin iloinen heti aamusta! Jee, ruokaa!!Jee, uus päivä, pusi pusi!!:) No, tulee siitä itekin iloiselle mielelle.
Yö meni sitten lopulta ihan hyvin. Illalla alkoi nimittäin supistella oikeen kipeesti ja sitä kesti sellasen tunnin, mut sit onneks loppu ku seinään. Aamulla oli vatsa taas kipeenä, mutta muuten olo ok.
HeidiS23:lle piti kommentoida, että mua on heikottanut ja pyörryttänyt tässä nyt kohta kolme viikkoa ja olin siellä sairaalassakin jo sisällä sen takia, kun jalat eivät kanna. Mulla syynä siis alhainen verenpaine ja se, kun tietyissä asennoissa (seisoessa ja touhutessa) vauva painaa isoja verisuonia niin, ettei pääse kunnolla virtaan. Eipä siihen sit muu auta ku lepo ja riittävä nesteytys. Olo onkin jo parempi, kun oon vaan ottanut iisisti täällä kotona. Hommattiin suihkuunkin muovituoli, niin voin käydä istualtaan pesulla. Täytyy vaan tehdä kaikki liikkeet h-i-t-a-a-s-t-i!
Hauskoja synttärikemuja pinon aloittajalle!! Komenna joukot sit vaan siivoamaan ja toimi päällepäsmärinä!
Tein eilen oikeen " kevyen" kakun, sellasen italialaisen sitruunakakun, johon tuli mm. 3 ½dl sokeria, 200g voita ja 9 kananmunaa...Meille pitäis tulla vieraita, mutta me ollaan sitä kyllä jo aika hyvin syöty:)
Jansku: mulla kans välillä ihan tajuton lihanhimo! Olen muutenkin koko raskauden vetänyt kaikenlaista makkaraa. Tällä hetkellä corizot on pop!
Tylsää, kun kaikki paikat kiinni eikä tuu ees päivän lehtiä. Pitääks sitä sit mennä kattoon jotain Pokemonia tvs!?
Hauskaa alkanutta viikkoa ja hyviä vointeja!!!
AE 34+2
Supisteluja kyllä on mutta enemmänkin ne sijoittuu ilta-aikaan.
Nyt olo on kun olis juossut just 10 km lenkin vaikka heräsin äskön. Onneksi mies hoiti yön lapset.
Lapset olleet veiläkin vähän kipeitä ja pitää yöllä käydä antamassa suppoja.
Onko muilla supistellut paljon? Tuntuu että kun vatsa on lähtenyt laskeutumaan hieman alemmas niin tuntuu myös paljon pienemmältä kuin ennen.
Välillä mietin että sieltä syntyy varmaan parikiloinen kun tuntuu vatsa niin pieneltä. Itse olen veikkaillut että oli 2800 syntyessään.
Mies sanoi että 3300.
Edellinen lopetti loppuraskaudessa kasvamisen ja siksi olen myös huolissani tästä vauvasta että saisi tarpeeksi ravintoa.
Onko muilla toukokuisilla alapäässä kovaa vihlontaa? Mistä tämä mahtaa johtua. Välillä oikein kirvelee. Tulen taas myöhemmin lukemaan kuulumisia lisää.
möhömaha2006 36+4
eli näitä löytyy. tai siis nukkumattomuutta lähinnä. oon muuten onnekseni selvinny isommitta vaivoitta tänne saakka, mut nyt on yltyny närästys öiseksi riesaksi. pidän vesilasia yöpöydällä ja siitä hörppään välilä kun käännän kylkeä. auttaa hetkeksi. mut sit pitää rampata vessassa... ja kyllä kuulkaa rutisee luut ja liitokset kun kääntyy tai nousee. onneks sekään ei satu. vauvanenkin herää usein kun käännän kylkeä ja sitä " kuunnellessa" menee hetki :)
ja se vihlonta (tuntuu niinku kohdunsuulla) on kyllä pahin. muita kipuja ei olekaan ollu (onnellinen minä, kun vertaa moniin) ja olo monasti vielä ihan " toimiva" . mut sit joskus kävellessä sattuu NIIN paljon! pitää kävellä tosi hitaasti ja rauhallisesti, hengittää tasasesti ja päästä pian makuulle. nää kivut ei kyllä mielestäni liity supistuksiin tai ainakaan se mahan kovettuminen ei kuulu " kuvioon" . mutku niitä on ollu molempia niin käyn varmistamassa " uintiluvan" perjantaina lääkärillä.
kovasti jännitän jokakerta kun tuun lukemaan juttuja, että joko joku on lähteny tositoimiin. ne, joilla la on toukokuun alussa niin on kohta jo mutisemassa et sais tulla. me loppukuulaiset koitetaan vielä pidätellä :) mut kaikki ajallaan ois kyllä hyvä. vielä vaan hiukan kasvuaikaa niillekin, jotka jo uhkailee uskaltaa ulos!
( . ) eläväinen on ja tykkää tanssia! musiikki saa jalat liikkelle :) tosin mun veljenvaimolle sanottiin, että vauva potkii kun sitä ahdistaa? on kai se niinkin kai, mutta eihän kaikki liikkeet ole tuskaa? uskoo ken tahtoo. musta ainakin on kivaa kun vauvanen on aktiivinen ja tiedän, että siellä ollaan hyvissä voimissa :) välillä maha menee puolelta toiselle: ( .) ja (. ) viihtyy usein mun oikealla reunallani :) enää ei tee kuperkeikkoja ja on luultavimmin pää alaspäin jo. pyllynen on se mikä liikkuu eniten. pieniä käsiliikkeitä ja potkutteluja on kyllä, mutta harvemmin. joskus kun on kokonaan ihan " pinnassa" niin saa pidettyä vähän kuin " sylissä" :)
viime neuvolassa oli tullu painoa pari kiloa parissa viikossa... mitenkään erilailla en mielestäni ollu syöny eikä turvotuksenkaan piikkiin voi laittaa just mitään. ehkei vauvanen vaan just tarvinnu niin paljon kuin välillä (muutenkin kasvanu ja paino noussu kausissa). silti haluan herkutella alennusmunilla kohta! vaan kun ei ole ollu mitään häikkää sokereissa ja kaikkineen painonnousukin on ollu ihan kohtuullista niin voin uskaltaa :)
mitäpä muuta? ainakin hyvää pääsiäisen loppuaikaa ja kauniita kevätpäiviä!
+nukuin viimeyönä paremmin kuin edellisenä
+saatiin turha auto eilen myytyä pois
+kohta saa suklaamunia halvalla :)
+tänään menen hoitolapsen synttäreille
+näin lauantaina serkun 6vko:sen tytön!
Tiina ja muksunen rv 33+3 :)
Alkaa oleen jo päivissä sekaisin, kun ukko-kulta ollut niin pitkään kotosalla :)
Vihlonnasta ollut puhetta; täällä ollut samaa vikaa, nyt rauhoittunut. Muutenkin kaikki supparit ja kivut loppuneet, mistä olen ihan tyytyväinen. Uskalsin eilen siivoillakkin, siis keräilin tavaroita lattialta ja pesin pyykkiä sekä laitoin keittiön kuntoon.
Sain järjestettyä pojankin huoneen ja ukko sitten imuroi ja pyyhkäs lattiat.
Eikä supparin supparia, ihanaa!!! En olekkaan ihan rampa ;)
Eli voi tosiaan olla niinkuin Murmeli sairaalasta ennusteli, minä olen teidän loppukuisten kanssa täällä kärvistelemässä...
Eilen oltiin sairaalalla ystäväni 2 päivää vanhaa tyttöä katsomassa ja oli kuulkaa pieni! Meidän esikoinenhan painoi 3220g ja 51 cm pitkä, tuo tyttö oli 3300g ja 50 cm ja tuntui niiiiin pieneltä, kysyin ukolta, että oliko poika muka NOIN pieni??? Oli kuulemma ollut :)
Parempia vointeja kaikille, toivottavasti ekat vauvat syntyy vasta huhtikuun puolenvälin jälkeen :) itse toisaalta toivon toukokuista kun meillä on niiin mukava porukka, joten haluan jutskata teidän kanssa vielä tuolla odotuspuolellakin ( vaikka aikaa tuskin kauheasti on mitään ylimääräistä tehdä, kun vauveli syntyy )
Mitähän muuten Lallalle kuuluu????
OP, Käpy 35+6 ja " Iivari" 1v7kk
Martina: en minäkään oo tehny yhtää mitään valmisteluja vauvan eteen. Tosin tänään ajattelin alkaa pesemään vaatteita sille kaappiin.. Se onki aika mukavaa hommaa, kun ne on niiiin pieniä.. =)
3xäippä: jaksamisia sulle päivän synttäriurakkaan! Olet kyllä älyttömän urhee kun jaksat moiseen hommaan edes alkaa! Muista levätä välillä, jos siltä tuntuu!
Ida-antonian ja almiksen kokkailut kuullostaa hyvältä! Mullekkin iski leipomisvimma ja mietin että tekiskö mokkaruutuja.. Vaikka munkit on mulla ne, mitä vois syyä joka päivä.. =)
Möhömaha: supisteluja täällä on ollu monella (ei minulla itsellä) ja seiraalareissujakin on käyty. Saas nähä, millon ensimmäinen toukoinen syntyy.
Vihlontaa esiintyy myös monella (sitä myös itsellä), kävellessä varsinkin.
Yöunet on kyllä tullu vaikeeksi mullakin.. Voi että se ärsyttää minua, kun olen niin kova nukkumaan. Eilen uni tuli varmaan joskus kahen-kolmen välillä, mutta onneks mies heräs pojan kans tänään! Sain nukkua pitkästä aikaa niin kauan kuin haluan, heräsin tuossa puoli tuntia sitten. Ja mikä mukavinta, talo on hiljainen ovat ukot johonki lähteneet.
Muuten vointi on loistava, kun nukkua vaan saa.. =) Täytyy nyt nauttia tästä hyvästä olosta, kun ei koskaa tiedä päivää seuraavaa.. =)
Plussien kera mukavaa maanantaita!
+ aurinko aurinko lättyjä paistaa.. =)
+ pitkät unet
+ hiljaisuus täällä kotona nyt
miitu rv 36+1
Takana taas rasittava yö. Tuntuu, ettei unesta saa enää lepoa. Koko ajan on puoliksi valveilla ja unet ovat kummallisia. Koetin nukkua sohvalla hiukan lisää aamiaisen jälkeen mutta olo on sen verran tukala, ettei makuuasento onnistu.
Jouduin ottamaan särkylääkettä, kun unettomuus aiheuttaa päänsärkyä ja muutenkin paikkoja kolottaa aika lailla. Selkä alkaa olla tosissaan kipeä. Jääkaappi on ihan tyhjä mutten tiedä, uskallanko lähteä etsimään auki olevaa kauppaa, kun olo on tälläinen. Tai siis onhan mulla nakkeja ja kinkkuleikettä mutta ne kuvottaa. Olisipa iso pihvi!!
Nyt loppuu valitus!!! Ulkona on aurinkoinen kevätpäivä, mies palaa ensi yönä kotiin ja minulla on vatsassani maailman ihanin vauveli, joten nyt ei märistä! Taidan koittaa kävellä korttelin ympäri, että saan edes vähän ulkoilmaa.
Paukkuuko teillä muilla lonkat? Kuinkas supistelijamme voivat tänään?
Mukavaa kevätpäivää ja anteeksi omanapaisuus!
Palailen myöhemmin,
Jansku 35+2
enpä juuri tänne ole kirjoitellut np-ultran jälkeen kun tipahdin pois toukokuisista nippanappa.. välillä lukenut kuulumisia vaan...
Teilläkin paljon noita jotka kärsivät suppareista ja joutuvat lepohommiin aikasin.. Jaksamisia teille!! Onneks meette jo niin hyvillä viikoilla!!!
Omaan (.)
alussa kärsin nousevasta verenpaineesta ja pahoinvoinnista jotka toinen toisensa jälkeen helpotti ja toi RR kontrollikin vähentyi. Päänsäryt ja turvotus enteili raskausmyrkytystä, mutta pissa ollut toistaseks puhdas sen suhteen.
Nyt odottelen viimeistä läkäriultraa ja sen jälkeen olevaa Tays:n keikkaa synnytystapaarvioon.... mikä on turha...
Myös täällä yöt on alkanu meneen päin persiittä suoraan sanottuna!! Nukahtaminen on vaikeeta kun ei asentoo meinaa löytyä.. sitten kun nukahtaa niin hetken päästä pitää vaihtaa jo asentoo kun joka paikkaan (varsinkin lonkkiin ja lantioon) sattuu älyttömästi eikä sen jälkeen meinaa enään untakaan saada.. sellasta torkkumista noi yöt.. aamulla väsyttää ja suututtaa!!
Ei ollu kun viime viikko kun hehkutin hyvää oloa ja muuta niin nyt sit taas kaikki heittää härän pyllyä!!! Mieskin raivostuttaa niin suunnattomasti.. tekis mieli pakata reppu ja mennä hermo lomalle!!
Mulla paukkuu lantio ja lonkat kamalasti.. janskuko sitä kyseli.. välillä sitä itekkin oikeen säikähtää kun jysähtää!!
Vielä olis se 2 kk mulla jäljellä... kuinka tässä kestää... kyllä nauttiminen raskaudesta alkaa loppua...
Närästää, ahdistaa, liitokset huutaa leipää.. ym ym!!
mani ja purri 31+4
Talossa on taas vauhtia, muksu kotiutu! =)
en tiedä mistä yhtäkkiä aamulla iski kauheet krampit masuun ja selkään. Lisäks närästäny ja mikään ei oo pysyny sisällä =(
tein tosi laimeesta mehusta jääpaloja ja yhden uskalsin äsken imeskellä.
Saas nähä kuinka käy ku ex tuo tullessaan mehujäätelöä.
Vaikuttaskoha loman ruokavalio vai mistähä tän taas iski.
Huomenna ois neuvola, saan taas palautetta painosta =(
täälläkin nukkuminen vaikeaa, ei oikeestaan tuu lepoa. Eilen olin nukahtanu heti, silmälasit päässä,valot päällä ja puhelin kädes heräsin yheltä yöl, kymmeneltä menin jo petiin =) ei mistään mitään havaintoo, sit menikin 2h pyöriessä.
Selkä taas poikkikatkirikki, palaan taas!
Rv 34+5
Huh.. hengissä ollaan :D
Mulla meni eiliset suunnitelmat sitten ihan uusiks, kun oltiin siellä synttäreillä.. rupes supparit tuntumaan inhottavan kipeiltä ja siellä sitten lepäilin olkkarin sohvalla iltaan asti.. ei tullu käytyä kummipoikaa moikkaamassa saatika sitten siellä kaverin polttareissa..
Tänään uusi yritys tuon kummipojan moikkaamisen suhteen :)
Viimeyö oli sitten jatkumoa niille päivän inhottaville suppareille..
yö meni sellasessa horrostilassa ja suppareita laskeskellessa..
Mieskään ei oikeen osannut nukkua kun puhisin siinä vieressä niitten suppareitten takia ja nousikin 3 aikaan yöllä hieromaan mun selkää ja silittelemään.. ihana toi mies <3
Nyt ei ole onneks pariin tuntiin supistellu ollenkaan *koputtaa puuta*
millanenkohan siitä ens yöstä sitten tulee..
Taisi muuten eilen illalla kääntyä tuo meidän rt:aan.. ainakin jalat työntyny nyt tonne kylkiluiden suuntaan.. mutta en sitten tiedä..
Nyt lähen valmistautumaan, että päästään siellä kummipojan luona käymään!
Hyvää ja aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
Sussu+Timpu rv 35+2
Täällähän on monilla ollut tapahtumarikas pääsiäinen! Saas nähdä millonkas ensimmäiset toukovauvat tulevat maailmaan:) Toivotaan, et kiireellisimmät vauvat malttavat vielä muutaman viikon masuissa pysyä.:)
Pääsiäisen ajan kiirettä ollut. Kysyttiin miehen siskoa ja sen miestä ja sitten yhtä tuttavapariskuntaa kummeiksi. Kaikki suostuivat ja olivat mielissään. KivaKiva.:) Onkos muut jo noita kummeja miettiny? Ei kuuluta kirkkoon ja nimenantojuhlat meillä on tulossa, mut kummit kuitenkin vaaville haluttiin.:)
Vieraat lähtivät tossa yhen aikaan ja käytiin miehen kanssa piiiitkällä lenkillä ja sitten haravoin ja siivosin tota pihaa muutaman tunnin. Oli niin ihana ilma, ettei sisälle raaskinut mennä.:)
Itsellä la on 14.5 ja mietinkin kun noita teijän supparihommia luin, niin oon varmaan ihan vielä toukokuun lopussakin yhdessä koossa, kun tuntuu, et noita harjotussuppareita jonkin verran tulee, mut nyt ei niin paljoa, et viimisten joukossa luultavasti sitten ollaan.:)
Se mun piti tulla kertomaan, et ne jotka vielä pöyräilee ja joille ei raskausarpia oo vielä tullu, niin äkkiä pois pyöränselästä!! Nimittäin olin torstaina aamulla uimassa ja arpia ei vielä ollut tullut. Illalla käytiin miehen kanssa koiria juoksuttaan pöyrällä ja kun sieltä kotiuduttiin ja kävin vessassa niin ihmettelin kun alamahaa niin kutitti. Noh siinä sitten autuaana raavin mahaa ja kun nousin ja peiliin katoin niin itku meinas päästä! Mulla oli tullu ARPIA!!!:( Alamahalla on siis nyt noh..neljä tollasta vielä aika haaleeta max 5cm pitusta arpea.:/ Luulen että tulivat juurikin tuolla pyöräilyn aikana, kun siinähän maha joutuu tietenkin venytykseen. Meinaa harmittaa pikkasen.:/ Noh mut siksi kerron tän teille, ettei muille kävis samalla llailla. Naarmun naarmua ei tosiaan aikasemmin ollut ja nyt sitten on..huokaus ja masennus..:/
Noh mut, lähen tästä tonne miehen kainaloon lölläämään. Huomenna on neuvola ja pikkasen hirvittää toi vaakahomma, kun koko pääsiäisen syöny roskaruokaa ja mässännyt karkkia ja sipsejä. Noh huomenna kuulee tuomion.
Niin jotkut oli pakannu jo sairaalakassit. jotenkin tuntuu, ettei vielä kannata ainakaan mun tapauksessa. tuntuu, et vauva tosiaan varmasti vielä toukokuun lopullakin tyytyväsienä köllöttelee mahassa. Tuskin kiirettä pitää. Ehtii varmasti vielä pakata..:)
Mut nyt päkyille.:)
T: Daim ja pömppis rv 35 tasan
[b] vihlonnoista [/b] On kyllä alkanut vihlomaan mullakin, etenkin kun on rasitusta. Kävellessä alkaa jo tuntumaan siltä kuin olisi pieni keilapallo jalkojen välissä ja samalla voi vielä vihloakin kohdunsuun tuntumassa. Kiirastorstaina vihloi ja sattui luihin niin, että itku tuli - mutta itsepähän lähdin rattaiden kanssa kävelylle... Ja selkäkipua on aina ajoittain. Mä mietinkin, että mitenkähän mä sitten erotan sen pienen selkäkivun supistuksesta - jos käy taas kuten esikoisen kanssa, että supistukset tuntui eniten juuri alaselässä..
[b]verenpaineesta [/b] Almaeino on kirjoitellut niistä huiman alhaisista paineista...Täällä on kohtalotoveri - vaikken sairaalaan asti olekaan joutunut. Mulla normaalit alapaineet on siellä 56-62 olleet koko raskauden ajan, mutta välillä ne selvästi ovat paljon alempana. Mitattu ei ole - kotosalla kun olen ollut eikä ole mittaria. Eilisen vietin vettä lipitellen makuuasennossa, kun pystyasennossa pyörrytti ja silmissä mustui alinomaa. Pulssi oli nopea ja pyörrytyksen lisäksi väsytti ihan hulluna. Salmiakkia on kaapissa ensiavuksi ja vettä pitää litkiä koko ajan - nestehukkahan alentaa myös paineita.
[b]unista[/b] Välillä valvottaa mutta kohtalaisen hyvin on vielä nukuttanut.
Vatsan muoto muuttuu aika hurjasti silloin kun vauveli myllää. Jalkoja ojennellaan siihen malliin, että vuoria syntyy vatsan pintaan. Ihoa kiristää aika muikeasti siltä kohdalta. Supistelut on onneksi olleet vielä sellaisia kovettumisia, ei lähelläkään niitä kipeitä. Hyvä niin.
[b]Te, joilla on useampi raskaus takana:[/b] Oletteko huomanneet yhteyttä sillä, missä istukka on ja missä supistukset voimakkaimmin tuntuvat? Viimeksi minulla oli istukka takaseinässä ja supistukset tuntuivat lähestulkoon vain takana. Nyt mulla on istukka etu-sivuseinämässä... odottelen, että missä alkavat tuntumaan.
Supistuksettomia päiviä ja vaivatonta oloa meille kaikille!
Gandalfiina rv 36+4
Onpa nuutunut olo ollut pari päivää vaikka viime yönä en edes vessaan herännyt, ei kyl menny housuunkaan heh. Sisällä hiihtely kai nuuduttaa. Ei ole jaksanut uloskaan mennä kun supistaa levossakin ja vihloo ja vaikka mitä.
Yritetään nyt pysyä kasassa vielä ainakin pari viikkoo vaikka vaikeeta onkin.
Väsyttää siispä levolle
rv 33+3
Olipas täällä ollut tapahtumia pääsiäisenä..
Onnipapuselle ja Möhömasulle tsemppiä sinne!!!! :)))
Itse oon vaan ollut lattialla kun selkä on niin kipeä.. ensin epäilin suppareita, mutta tuntuu että se on vaan kokoajan ja nyt jo ihan ylempänäkin selässä, joten ihan vain taitaa lyödä sopimusta irti, eikä jaksa kannatella tätä mahaa enää.. Makaan vaan lattialla koiran lelut/kauhat/ruuvimeisseli/muut kovat esineet selän alla ja painan lujaa.. ihan mustelmilla jo koko selkä...
Puudeli: Mulla on neuvola vasta 26 päivä mutta äitipolille on aika 18päivä.. eli tällä viikolla ei mitään. Välillä ne nyt on olleet paremmat.. jotain 140/85 luokkaa mutta välillä taas nousee sinne sataan.. pitää nyt huomenna kattoa jos ne vielä nousee noin ylös niin soitan sitten neuvolaan..
Äh..en millään pysty istua tällä tuolilla.. pakko mennä lattialle tavaroiden päälle:(
Tsemppiä kaikille supistelijoille ym.. ja kaikille muillekin:)
Huomisiin!!
Mirage 35+3
Onkos meillä vähän vaisu päivä, kun olimme vallan kakkossivulle pudonneet..
Nämä taitaa nyt sitten olla niitä turhauttavan pitkiksi venyviä loppuraskauden päiviä, kun olo on jo sellainen, ettei voi kauheasti tehdä mitään. Muutama viikko enää, tsempataan yhdessä!
Kuten huomaatte, parin tunnin tirsat tekivät ihmeitä! Päänsärky on laantumassa ja miehen kotiinpaluuseen enää muutama tunti! Kylläpä olenkin sitä kaivannut!
KUMMEISTA: Meillä kummivalinnat olivat aika selkeät. Mun sisko oli ihan ykkösvaihtoehto ja samoin miehen serkku vaimoineen. Mies on ollut serkkunsa kanssa ihan muksusta lähtien tosi läheinen ja on tämän esikoisen kummi. Siskolta kysyimme jo ennen joulua ja miehen serkulta nyt muutama viikko sitten.
Keskittymiskyky on aivan nolla. Olen koettanut jo pidemmän aikaa katsoa elokuvaa mutta koko ajan huomaan touhuavani jotain muuta (kuten istuvani koneella kirjoittamassa teille). Lukemaan en ole pystynyt pitkiin aikoihin. Ajatukset eivät vain pysy kasassa.
Olo on nyt ihan hyvä, kun sain hiukan nukuttua. Vauva painaa alakertaan aika lailla, joten pissalla saa juosta koko ajan mutta suppareita eikä vihlontaa ole ollut nyt unien jälkeen.
Ottakaahan rennosti ja olkaa iloisella mielellä!
Jaksuja kipuisille ja supparit hus pois kaikilta vielä toistaiseksi!
Jansku 35+2
Mun oli pakko tulla tänne vielä kirjoittaan, kun en oikeen osaa odottaa paikoillaan..miehellä pamahti äsken selkä ja alko olee meininki sen näköstä, että katottiin parhaimmaksi, että lähtee lääkärille. Ei huolinu mua mukaan, kun mua taas huippas tossa alkuillasta ja sen perään supisteli aika kipeetä. Kait sekin nyt sitten joutuu saikulle, kun tekee raksalla fyysistä hommaa, niin ei se taida kipeellä selällä onnistua!
Tsemppiä siis täten myös Miragelle selkäkipuihin. Se juttu täs raskaana olossa on, kun ei saa kunnon troppeja otettuu, jotka veis kivun pois. Mies varmaan saa jotain panadolia vahvempaa.
Tosta keskittymiskyvyn puutteesta: mä oon suosiolla siirtynyt lehtiä selaileen, ei tuu mitään kirjojen lukemisesta. Leffatkin menee vähän niin ja näin. Parempi muuten ne leffatkin kattoo nauhalta, niin voi aina painaa paussia, kun vessa kutsuu:)
Janskulle helliä jälleennäkemisiä miehen kanssa:)
Mä jään nyt oottaan sitä raihnaista kotiin. Ollaan sitten molemmat raatoja, onpas romanttista:) Koira varmaan sit palluttaa meitä...?!
Hyvät yöt!
Almis again
Kurja juttu tuo miehesi selän hajoaminen! Pidän peukkuja kovasti, ettei ole mitään vakavampaa! Usein fyysisessä duunissa pelkkä väsymys saattaa aiheuttaa lihaksiin tulehduksia tai kramppeja, jotka on tekee kipiää mutta paranevat suht helposti levolla ja antibiooteilla.
Ota homma siltä kantilta, että saat itsellesi kotokaverin! Köllitte kimpassa sohvalla ja mässäilette herkuilla! Ja onpahan mies lähellä siltä varalta, että lähdön hetki koittaa.
Jaksamista!!
Jansku
Alko jälleen nää ihanat supparit sitten oikeen urakalla.. tosin tuntuu jotenki ihan eri tavalla kipeiltä nyt.. äsken tuli oikeen kunnon suolen tyhjennys suppareitten takia ja nyt sitten jomottaa ihan koko aika tonne kohdunsuulle.. silleen jännästi " pumpaa" supistuksen aikana..
Onneks just kun juttelin serkun kanssa joka on kätilö niin totes, että ei oo enää mitään hätää vaikka lähtee syntymään.. niin hyvillä viikoilla kuulemma jo mennään..
saa nähdä kutsuuko synnäri meitä tänä yönä.. ainakin siltä vaikuttaa jos tätä menoa noi supparit kipeytyy..
Sussu+Timpu rv 35+2
huhkitaan keskellä yötä... Ajattelin laittaa pinoa valmiiksi, en päivällä kumminkaan ehdi käymään, korkeintaan iltamyöhään. Puoliltapäivin kun tulee ensimmäiset vieraan neidin 2v-synttäreille ja sain just kakun jääkaappiin kostumaan. Siivous jää armotta aamuun ja voitte uskoa, että meillä riittää silloin meteliä, kun mä komennan, kun ei juuri muuta voi imuroinnin lisäksi. :)
( .) voi hyvin ja vilkkaasti, mutta selkää särkee se lauantain kävely, eikä asiaa auttanut yhtään sunnuntain haravointi tai siivoukset. Tosin tein kaikki mitä vaan sain istualtaan, oli helpompaa. Muu väki kun oli ulkona risuja polttamassa, niin ei saanut ketään juoksuttaa. :) Saas nähdä minkälainen vointi on aamulla, kun saa hetken huilia...
Mutta mä meen tutkimaan nukkumatin unilistaa ja toivotan kaikille mukavaa päivää!
Äippä rv 35+1