*~Toukojen pääsiäismaanatai~*
Eiliset on tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10013184&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (23)
Heippa ihanaiset arvon tytöt! Anteeksi kun olen ollut täältä niin kauhean pitkän aikaa poissa, teki nimittäin kone tenän ja se jouduttiin korjauttamaan, enkä siis ole päässy tänne teitä kiusaamaan ja lukemaan kuulumisianne..
Tuossa viikonloppuna olin siskon pojan ristiäisissä ja minustahan sen poitsun kummi tuli :)! Samalla se mun sisko ja sen mies meni naimisiin...
Sillon kun oli tää kone rikki, niin tuli niin paljon asioita, juttuja ja kysymyksiä mieleen mistä teki mieli tulla teille kertomaan, mutta eihän niitä asioita enää muista... :)!
( . ) Täällä voidaan paksusti isolla PEELLÄ! Maha on niin tiellä, eikä enää hahmota eikä tiedosta omaa suuruuttaan. Yritän ahtautua vieläkin kaikista raoista ja aukoista mistä ennen masua vielä mahduin. Kyllä hävettää joskus kaupassa kun yritän " solahtaa" vaikka ostoskärryjen välistä ja takerrun sitten johokkin kiinni.. :D! Huomasin viime torstaina sovituskopissa saaneeni ensimäiset raskausarvet! Mun napa on revennyt, samoin mahan sivuille on tullut yhdet raskausarvet. Okei, vielä vähän arpia, mutta n ensimäiset onkin järkyttävimmät.. Muutenkin se sovituskoppi oli tässä raskausvaiheessa vihoviimeinen paikka mihin olisi kannattanut mennä.. Tuntui että oma peilikuvani valtaa sen koko suurensuuren sovituskopin peilin, näytin niin lihavalta ja rumalta ja väsyneeltä...!! Muutenkin olen paininut tämän " lihomisen" kanssa, vaikka tiedän että se asiaan ja samaan pakettiin kuuluukin.. Onneksi mieheni saa minut aina paremmalle tuulelle ja muistaa kehua minua, vaikka itkenkin omaa lihavuuttani.
Tänään muuten tuntui aivan siltä kun mahassa olisi " revennyt" jokin paikka! laitoin housuja sängyssä jalkaan makuultani ja nostin lantion ylös vetääkseni housut ylös niin alamahassa viilti niin kovasti että itketti! En saanut hetkeen ääntä suustani kun sattui niin paljon, ja sitten kun pystyin niin itkin aivan kamalasti sitä kipua ja hälyytin mieheni paikalle. Itkin ja pelkäsin että vauvalle kävi jotain, samoin mieheni säikähti todella kovasti! hyvä ettei mieheni soittanut ambulanssia siltä seisomalta! Odotin että vauva liikkuisi, että tietäisin sillä olevan kaikki hyvin, ja arvatkaa tuntuiko se odottelu pitkältä ajalta! Kerkesin käydä mielessäni jo kaikki mahdolliset kauheimmat asiat mitä vauvalle olisi voinut käydä! mutta onneksi hetken kuluttua tuntui iloinen potkiminen ja pyöriminen mahassa, rauhotuin siitä niin paljon, että kipukin alkoi unohtumaan. Kyllä vieäkin tekee välillä hieman kipeää mahaan juuri tuonne alas, mutta nyt kun on paremmin " tunnustellut" asiaa, niin tuntuu enemmänkin siltä että joku lihas olisi revähtänyt tai vastaavaa... huh, ompas mulla heikot masu lihakset :D!
anteeksi omanapaisuuteni... miten te muut voitte? Kaikki vielä yhtenä kappaleena? Kun noita pinoja on sen verran monelta päivältä jäänyt lukematta, niin en edes ala moiseen urakkaan :)!
Huh, paljon olis juttua, mutta sormet ei jaksa enää pysyä perässä ja väsy painaa. Nyt kun on tämä kone toivottavasti kunnossa, niin yritän roikkua täälläkin useammin :)!
Oikein hyviä vointeja kaikille ja taputelkaa masuihin terkkuja :)!
T: Mirmuska ja Vilperi 34+1
Sussulle tsemppiä, jos lähtö tulee yöllä. Tulehan aamulla laittamaan kuulumisia jos olet vielä yhdessä paketissa.
Daim, olisiko sulla voinut masu laskeutua pyöräilyn vaikutuksesta. Olen nimittäin kuullut ennenkin, että raskausarvet on pamahtanut siinä vaiheessa kun vauva on laskeutunut. Vai tunsitko selvästi pyöräillessä, että masua kiristi?
( . ) Mulla on olo ollut ihmeen hyvä viime päivinä. Tissistä nähtävästi lähti just taas tulemaan maitoa. Ei ole tullutkaan moneen päivään. Onneksi vielä tulee tosi vähän. Pahimmat rempat on nämä kipeät jalat, jotka siis ei ilmeisesti vaan kestä tätä painoa ja siksi kävely on tosi hidasta ja tekee kipeetä. Mutta olen kyllä lähinnä makoillut ja sen takia olo on ihan hyvä. Ärsyttävin vaiva on nämä levottomat jalat, joihin ei tunnu magnesiumkaan auttavan :( No, se on kuitenkin pientä.
Tuntuu kuulkaas ystäväiset ihan siltä, kun olisin saanut jotain oikein aikaseksi. Eilen mies ja poika oli anopin mökillä päiväseltään ja mä laittelin täällä kuvia. Sain laitettua kaikki meille kehitetyt kuvat. Vielä pojan omaan kansioon kehitetyt kuvat pitää laittaa. Tosin hirmusesti pitäisi vielä kuvia kehitellä, että olisi kansiot ajantasalla ja laittaa ne paikoilleen.
Lisäksi tänään saatiin miehen kanssa laitettua kasvihuone kesäkuntoon. Raivattiin kaikki viimevuoden ruukut tyhjäksi, möyhittiin mullat ja laitettiin käytävälle uusi kiveys. Itse kannoin vaan ihan pikkuruukkuja ja keräilin roskia ja mies sai tehdä kaikki raskaat hommat. Kun mies väänsi multaa, niin hain oikein penkin itelleni ja limua ja ihailin miestä hommissa. Mies sanoi vaan, että kiva kun olen seurana :) Nyt on kasvihuone taas niin söpö ja odottelee istutuksia. Lähinnä ajattelin laittaa tomaattia ja mansikoita, niin riittää poitsulle naposteltavaa kesällä. Ehkä jotain yrttejä ja kukkia lisäksi. Poitsu oli koko iltapäivän pois kotoota, kun serkku soitteli leikkikaveriksi. Mukava päivä kaikilla siis.
Nyt taas rönsyili vähän ulos pinon aiheesta, mutta palaampas taas ruotuun ;) Miitu, mä löysin netistä ihanan värisen Chiccon sitterin. Tietääkö kukaan mitään tosta Babyparadies Shopista, joka löytyy netistä? En tiedä onko se tanskalainen sivusto, kun pääte on .de. Hintaluokka on samaa kun suomessa kaupoissa edes vähän miellyttävät sitterit, mutta siihen päälle tulisi toimituskuluja ilmeisesti 18¿. Oliko täällä joku tilannut vaunuja ym.tarvikkeita ulkomailta? Mistä olette tilanneet?
Jotenkin olis ihana löytää just sellanen sitteri, kun halusin, koska en ole ostanut vauvalle oikein mitään uutta. Ainoastaan autonistuimen ja se on tosi tylsän harmaa, valittu ihan käytännöllisyyden ja turvallisuuden perustella. Ja kun se sitteri kuitenkin pyörii sitten tossa esillä kuukausi tolkulla. Elän siis siinä uskossa, että tämäkin vauva viihtyy sitterissä hyvin ja että siinä harjoitellaan syömistä aluksi yms. Kai sitä saa olla vähän turhamainen, eikös niin?
Laiton muuten myös Madam Mammalle viestiä ja mulla tuli ennustukseksi poika (kuten ultrakin ennusteli) ja synnytyspäiväksi 13.5. Olisin sillon rv 37+4, joten mulle se kävisi oikein hyvin. Muita lapsia Mamma ei minulle nähnyt :(
Nyt täytyy lähteä nukkumaan, öitä! Huomenna taas palaan uteliaan kurkkimaan mitä tänne muille kuuluu.
Laru rv 32+5
Jännää alkaa olemaan, ihan innoissaan ja jännitän täällä teidän puolesta joilla jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Onneksi te olette juuri näitä toukokuun alun odottajia joten ei tosiaan enää hätää vaikka vauvat alkaisi jo tehdä tuloaan.
Voi, kyllä odotan jo sitä että täälläkin tapahtuisi jotakin. En vaan osaa ajatella että vielä muutamaan viikkoon, edellisetkään ei ole ennen l.a. syntyneet joten tuskin tämänkään...
Väsymystä ollut ilmassa...niin täälläkin...haukotus. Kai se on osaltaan sitä kun yöt ei ole enää levon kannalta kovin " laadukkaita" ja toisaalta alkaahan loppu olla jo fyysisesti muutenkin rankempaa.Ite ainakin nukkunut nyt monena päivänä lasten kanssapäiväunet, kun ei vaan silmät tahdo pysyä auki. Normaalisti en juuri koskaan nuku päiväunia, pitää olla kipeä tai sitten tosi tosi tosi väsynyt että osaan päivällä nukkua...joo nyt todellakin osaan ;)
Jännityksellä jään odottelemaan miten yö teillä muilla etenee...
rauhallisia unia :)
Ida-Antonia 35+6