Miksi en laihdu kertokaa!!
Maaliskuusta asti olen laskenut kaikki syötävät ja kalorit. Käytän Fatsecret-sovellusta. Sen mukaan joka päivä 10.000 askelta kävelevänä ja keskiraskasta työtä tekevänä kulutukseni on 2200kcal ja jos haluan laihtua vuodessa 65kg:n kalorivaje pitää olla 500kcal/pv. Noniin, eli syön 1700kcal päivä. Sen äpin ohjeen mukaan.
Mun paino oli 83kg silloin alussa ja sama nyt.
Olen 42v ja pituus 163.
Olen kyllä kiinteytynyt liikunnan myötä mutta paino ei tipu. Juon vettä n.2l päivä ja proteiinia 100g/päivä.
Mitä teen väärin!!
(ei alkoholia eikä limuja eikä mehuja!)
Kommentit (30)
Karkkia, pullaa ja keksejä tietysti menee 20 kg päivässä...
Oma kokemus on (oli kävelyharrastus):
Aluksi paino putosi reippaasti, sitten taas ei millään (jäi vielä vähän ylipainon puolelle). Vaihtelin reittejä, sekin auttoi.
Tuumin, et mitäs nyt: vaihdoin metsäkävelyyn, latupohjaa pitkin (ensin), taas paino putosi vähän. Sitten taas tasaantui. Sitten ostin sykemittarin, huomasin, että mulla syke ei juurikaan vaihtele eli siis (pumppu) niin hyvässä kunnossa kun olla voi. Päätiin siitten juosta aina ylämäet ylös, kävelin tasaiset ja alamäet, seuraava ylämäki ja taas juoksuun. Syke alkoi nousta ja palasi normaaliksi. Paino putosi; ei kylläkään paljon, mutta kumminkin. (vaihtelua).
Eli oliko tuo sitä HIIT-harjoitusta?
Mahtavaa että olet kiinteytynyt! Käytäthän myös mittanauhaa etkä vain vaakaa? Itse olen koon pienempi mutta paino on +2kg enemmän kuin 2v sitten kun aloitin kuntosalitreenin. En tee edes mitään ihan hullua, mutta kunnon painoilla säännöllisesti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on (oli kävelyharrastus):
Aluksi paino putosi reippaasti, sitten taas ei millään (jäi vielä vähän ylipainon puolelle). Vaihtelin reittejä, sekin auttoi.
Tuumin, et mitäs nyt: vaihdoin metsäkävelyyn, latupohjaa pitkin (ensin), taas paino putosi vähän. Sitten taas tasaantui. Sitten ostin sykemittarin, huomasin, että mulla syke ei juurikaan vaihtele eli siis (pumppu) niin hyvässä kunnossa kun olla voi. Päätiin siitten juosta aina ylämäet ylös, kävelin tasaiset ja alamäet, seuraava ylämäki ja taas juoksuun. Syke alkoi nousta ja palasi normaaliksi. Paino putosi; ei kylläkään paljon, mutta kumminkin. (vaihtelua).
Eli oliko tuo sitä HIIT-harjoitusta?
Tämä on vähän ongelmallista ap.lle jolla käsittääkseni on fyysinen työ jossa tulee kävelyä, keho on jo valmiiksi väsynyt ja hätätilassa (esivaihdevuodet). 10.000 askelta on enemmän kuin riittävästi.
Lisäksi vaan lihaskuntoharjoittelua, ruoka ja lepo. Ei tarvi tukka putkella laukata ympäri metsiä menopaussissa, kortisolit nousee.
Ainoa, mikä on itselle toiminut on ollut Keto/vhh. Eli hiilihydraatit alle 20 gr päivässä (ainoat jotka pyrin alussa laskemaan). Riittävästi proteiinia (liha, kala, kana, munat...), maitotuotteet vain kovat juustot ja kuohukerma ja rasvaa (voi). Elektrolyyttijauhe krt/PV, niin ei tule Keto flu oireita. Kuin reilut 3 litraa/pvä.
Aamulla juustomunakas ja musta kahvi.
Lounas ja päivällinen; liha, kana tai kala ja lisukkeena esim kukkakaali (muussi, riisi, uunissa tehty jossa kermaa ja juustoa). Parsakaali, kaali ja kesäkurpitsa myös hyviä...
Netti pullollaan ohjeita.
Tsemppiä!
Minulla oli sama lähtöpaino kuin sinulla, pituutta 165 cm ja syötin perustietoni, liikuntani (kävelyä n. 10 000 askelta päivä) ja painotavoitteeni netistä löytämääni painonpudotuslaskuriin joka kertoi, että kalorimäärällä 1400 laihtuisin n. 2 kg kuukaudessa ja aloitin painonpudotukseni aluksi muutaman viikon kaloreita Finelin ruokapäiväkirjan avulla laskien ja sitten osasinkin jo arvioida syömäni kalorit ja lautasmalli oli tässä hyvä apuväline. Ruokavalioni oli painonpudotuksen aikana ja on yhä vieläkin ravintosuositusten mukainen. Pari ensimmäistä viikoa paino junnasi paikallaan, mutta lähti sitten putoamaam tasaisesti ja saavutin tavoitepainoni -20 kg noin 12 kuukaudessa ja siitä on nyt runsaat 4 v. aikaa ja painoni on pysynynyt siitä lähtien samoissa lukemissa.
Tiedän että esivaihdevuodet vaikuttaa.
Pelkään juuri sitä, että syön liian vähän, keho menee säästöliekille ja ei tapahdu mitään. Enkä voi hyvin!
Nyt olen hyvinvointinen, nukun hyvin(heräilen kyllä enemmän kuin ennen), paljon lepoa ja ei ole stressiä elämässä. Siksi ajattelenkin, että mikä se oikein on kun ei paino tipu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Karkkia, pullaa ja keksejä tietysti menee 20 kg päivässä...
No kun syö 1700kcal päivässä niin ei sinne paljon herkkuja mahdu. Ap
Olen ihmetellyt samaa. Ikää on nyt 42 vuotta. Aiemmin olen laihtunut melko helpostikin. Enää ei lähde. Tulee vain lisää. En keksi muuta syytä kuin lisääntyneen stressin ja kuuluisat ruuhkavuodet. Kiloja alkoi kertyä, kun jäin yksin lasten kanssa.