Onko 1 salikerta viikossa koko kropan ohjelmalla yhtä tyhjän kanssa?
Kommentit (24)
Jollekin 70v voi riittää, työikäisille ei millään. Ärsyke ei riitä lihaskasvuun tai voimistumiseen. 6 lepopäivää putkeen? C'mon...
No ei kai liikunta ikinä ole yhtä tyhjän kanssa? Ihme kysymys. Ei sinusta yhdellä kerralla lihaksikasta tule, mutta liikunta on aina hyväksi.
Tottakai se on tyhjää parempi. Ei sillä ehkä kovin huikeita tuloksia saa, mutta parempi on liikkua senkin ajan kuin olla tekemättä mitään.
Ei varmaan kannata ilmoittautua kehonrakennuksen SM-kisoihin.
On se parempi kuin sohvalla makaaminen, kaikki liikunta on hyvästä.
Jos haluaa näkybiä tuloksia, on hyvä harjoitella 2-3krt viikossa.
Minä käyn kerran viikossa. En halua useammin, kun sitten siitä tulee ikävää pakkopullaa ja lopetan kokonaan. En edes hae lihasten kasvua. Uskon, että siitä on jotain hyötyä keholle.
On siitä ainakin mielenvirkistystä jos ei muuta, ja on varmaan hyötyäkin jos liikkuu muuten muina päivinä, vaikka ui tai pyöräilee tai ainakin kävelee.
Oman kokemukseni mukaan yksi kerta viikossa riittää siihen, että lihaskunto pysyy samana kuin tällä hetkellä eikä huonone, kuten se vain sohvalla maatessa tekisi. Jos haluaa kehittää lihaskuntoa, tarvitaan vähintään kaksi kertaa viikossa.
Mutta sitä voi hyvin tehdä niin, että välillä pitää muutaman viikon kahden viikkokerran kuntokuuria ja sitten muina aikoina pitää sitä hankittua lihaskuntoa yllä tuolla yhden viikkokerran harjoittelulla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yleinen uskomus on, että 3-4 kertaa viikossa antaa tuloksia, vähempi ei ja useampi on liikaa.
Höpöhöpö. Minulle aikoinaan fysioterapeuttini ja muutama muukin sanoi, että vähintään 2 kertaa treeniä viikossa pistää lihaksia kasvamaan ja 1 kerta viikossa auttaa pitämään sen hetkiset lihakset kunnossa. Ja saman sanoi eräs personaltrainerkin myöhemmin. Olin siis kuntoutumassa silloin eräästä fyysisestä sairaudesta, joka vei pyörätuolikuntoon ja suoranaiseen halvaustilaan. Ja hyvin olen 2 kertaa viikossa treenaamalla kuntoutunut, kävelen nykyään yms aivan normaalisti. Tietysti, jos haluaa jotain fitness-lihaksia, niin sellaiseen se 2 kertaa/viikko tuskin riittää.
Ei todellakaan ole yhtä tyhjän kanssa. On paljon tyhjää parempi.
Ei tietenkään ole yhtä tyhjän kanssa, vaikka niin on muotia väittää. Huomaat sen, kun jätät yhden viikon väliin.
Saa siinä tuntumaa että millaisessa kunnossa lihakset ovat, sikäli kuin noudattaa niiden laitteiden suositusarvoja.
Monelle tavalliselle kuntoilijalle sopisi - varsinkin alussa - loistavasti juurikin vaikkapa 1 kuntosalikerta viikossa, jolloin tehdään kova koko kropan treeni.
Että on 1 päivä viikossa, jolloin tehdään aina säännöllisesti se kunnon treeni. Siihen päälle on hyvä koota sitten ajan ja jaksamisen mukaan lisää lihaskuntotreeniä/muuta liikuntaa.
Tavallisen kuntoilijan ei kannata treenata kehonrakentajien monijakoisilla kuntosaliohjelmilla, ellei tavoitteena ole nimenomaan ole pelkästään maksimaalinen lihaskasvu/kehonmuokkaus.
Riittää aivan hyvin.
T: liikunta-asiantuntijasi Antti Laine
Voit itse seurata kehitystä salilla kokeilemalla, missä vaiheessa voi laittaa isompia painoja tai lisätä toistoja.
Tehty pienikin treeni on parempi kuin tekemätön iso treeni. Silti, 3 kertaa kehittää kun tekee progressiivisesti ja 2 kertaa pitää yllä sitten kun on mitä pitää yllä.
Ainakin yleinen uskomus on, että 3-4 kertaa viikossa antaa tuloksia, vähempi ei ja useampi on liikaa.