Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sen jälkeen kun on itse käynyt terapiassa, on aika raskasta viettää aikaa sellaisten kanssa, jotka selkeästi eivät ole käyneet terapiassa

Vierailija
05.09.2025 |

Ja siis eihän ihmisestä näy ulkoapäin, käykö tai onko käynyt terapiassa, mutta sitten kun itsellä on ollut pidempi itsetutkiskelujakso, jotenkin sitä huomaa ketkä ovat työstäneet itseään ja ajatuksiaan. Allekirjoitatteko?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itsetutkiskelu terapiaa aina vaadi. Mutta viihdyn kyllä paremmin sellaisten kanssa, joilla on jonkinlainen käsitys ihmismielestä, ymmärtävät että joku voi nähdä asiat toisin ja silti hyväksyvät sen. En ole vielä terapiaan päässyt, mutta oikeastaan aina jutellut näistä asioista eri ihmisten kanssa hyvin luontevasti. Ehkä ap kaipaat vielä lisää terapiaa, kun et osaa nähdä, että jotkut voivat kehittyä ihan itsenäisestikin tai olla jopa luonnostaan ns. korkeammalla tasolla.

Vierailija
2/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa ihmisiä, jotka ovat tasapainoisia ja suoria, eivätkä tarvitse monimutkaisia itsetutkiskelun kerroksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas terapian jälkeen on helpompi ymmärtää omia reaktioitaan muihin ihmisiin ja heidän puheisiinsa ja sillä tavoin keskustelut joissa ollaan kovin eri mieltä ovat itselle helpompia käsitellä. 

Vierailija
4/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset jotka ovat terapiassa saaneet suuria oivalluksia ovat todella raskaita, kun ne eivät tajua että muille ne suuret oivallukset on selvinnyt jo tyyliin lapsena tai viimeistään nuoruudessa. 

5/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut työstää itseään ihan ilman terapeuttiakin, ei se mikään viimeinen hartaus ole, kuin joku vahdittu rautaportti. Paljon raskaampia ovat ihmiset jotka pitävät itseään valaistuneina kun ovat saaneet vihdoinkin aikaiseksi jonkin ajatuksen.

Käyn itse siis terapiassa.

Vierailija
6/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välttelen terapiaan turvautuneita henkilöitä. Pidän enemmän henkisesti tasapainoisten ihmisten seurasta.

Vierailija
7/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kehitys tai terapioitu.

Vierailija
8/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen terapiaan turvautuneita henkilöitä. Pidän enemmän henkisesti tasapainoisten ihmisten seurasta.

Henkisesti tasapainoinen voi myös olla terapiassa käynyt.

Vierailija
9/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa käyneen erottaa.

Vierailija
10/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

People have to get therapy because of those who don't think they need therapy

Vierailija
11/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten terapiakulut vuodessa on nyt 1.7 miljardia euroa vuodessa. pitäisi saada mahdollisimman nopeasti viisinkertaistettua nämä terapiakulut ja idemmällä tähtäimellä kymmenkertaistettua.

Vierailija
12/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä turhan lässyttäjiä riittää. Sinua ei kuuntele ilmaiseksi kukasn! Siksi käyt reppana terapiassa.

Vierailija
13/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa hoitaa ongelmansa itse eikä ulkoista sitä ongelmien ratkaisua muille. Jotkut osaa tehdä itse omia ratkaisuja ilman ohjausta vaikka ne ei ole jonkun terapeutin erikseen hyväksymään ratkaisuja. Ja suoraan sanottuna miesten ongelmiin harvemmin auttaa juttelua juoruilu mikä auttaa hyvin monen naisen ongelmiin ja mies ei oikein voi ulkoistaa ongelmien ratkaisua muille kun tämä yhteiskunta ja naiset vaatii että mies on se joka ratkaisee ongelmat mistä naiset vain juttelee 

Vierailija
14/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaista on sellaisten seura, jotka tarvitsisivat jotain apua. Esimerkiksi tunnen nuorena vanhempansa menettäneen ihmisen joka edelleen kolmekymppisenä elää kaiken sen kautta. Omassa mielessään hän on aina orpo, orvoksi jäänyt lapsi, ja kaikkien muidenkin pitäisi hänen mielestään elää sen mukaan.

Vierailija
15/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita, eivät kaikki tarvitse terapiaa ollakseen tasapainoisempia.

Mutta siinä saattaa terapian myötä valaistua, miten epätasapainoisia ne ennen terapiaa alkaneet läheisetkin ihmissuhteet ovat olleet. 

Vierailija
16/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa käytyäni haistoin ap:n kaltaiset typerät aivopestyt tärkeilijät niin hyvin, että osasin vältellä jo ennen paremmin tutustumista.

Vierailija
17/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käyttävät sua terapeuttina ja muita ongelmiinsa, sen sijaan että menisivät ammattilaiselle.

Vierailija
18/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakastat noin lujaa omia pierujasi, niin suosittelen paskantamaan tyynylle.

Vierailija
19/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietäisitpä miten raskasta se on terapiaa käymättömälle viettää aikaa niiden kanssa, jotka käyvät, ja alkavat siirtämään terapiatraumaansa :D

Vierailija
20/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

People have to get therapy because of those who don't think they need therapy

Just tämä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä