Miten jotkut väittävät etteivät löydä asuntoa?
Tai että pitää lähettää useita hakemuksia eivätkä silti saa? Itse olen aina saanut sen asunnon minkä olen halunnut. Oletteko kaikki jotain nistejä?
Kommentit (25)
Olen nirso ja nykyinen on ihan kiva, joten vaikka etsinkin asuntoa itselleni paremmalta sijainnilta, niin sen on oltava lähestulkoon täydellinen. Valitettavasti useimmat tarjolla olevat ovat mallia keittiö poistettu, mutta ollan laitettu yhdelle seinälle keittiötä imitoivaa kalustoa - tyylisiä, enkä niistä suostu maksamaan sitä mitä pyydetään. Keittiölliset mallit ovat usein sitten läpikotasin tupakoituja tai muuten pilattuja.
Olenkin päätynyt etsimään tonttia, mutta meidän kaupunki on aika nihkeä myymään, tunkevat vain vuokrasopimuksia niistä tonteista, joissa on mielestäni hyvä sijainti.
Ilmeisesti aiotaan nyt vaihtaa kuntaa, jos siellä ymmärretään paremmin näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoilmoitus on aivan eri asia kuin vuokralle saatu asunto.
Luuletko, että TÄÄ PORUKKA sen täällä tajuaa. Päät täynnä ihme oletuksia ja mutua, joista yksikään ei pidä edes vähän sinne päin paikkaansa. Mitä vähemmän asioista tiedetään ja ymmärretään, sen enemmän puhutaan.
Itsekin hieman ihmettelen, koska olen käytännössä aina vuokra-asunnon saanut jonka olen halunnut (pl. opiskelija-asunnot, joissa mentiin jonkin jonotuslistan kautta).
Ja olen siis aina opintoja lukuunottamatta asunut yksityisellä vuokranantajalla, luulisi Saton tms. firman vuokraavan vielä helpommalla kun eivät juuri asukkaitaan valitse.
Viimeksi kun etsin asuntoa, hintataso asetti jonkinlaisen rajan ja vastaan tuli lähinnä karmeassa kunnossa olevia mörskiä. Eikä sen mieluisan löytäminen edelliselläkään kerralla ollut parin kuukauden etsintä, vaan taisin haeskella puolisen vuotta, vaikka periaatteessa ei ollut rahasta kiinni.
Tiedätkö ap, me ihmiset olemme erilaisia. Jo siinä, millainen ensivaikutelma tulee osin johtuen tekijöistä, joille ei voi mitään. Sitten vielä päälle taloudelliset tekijät, työsuhteet jne.
Itse satun kuulumaan ihmisiin, jotka koetaan luotettaviksi ja lisäksi on myös kaikki ns. paperilla kunnossa. En tiedä edes mitä teen, miksi muut ihmiset kokevat, että olen luotettava. Tuntemattomatkin tulevat kysymään minulta helposti kaupungilla reittiä tms, minut on otettu mielellään vaikkapa taloyhtiön hallitukseen vaikka minua ei ole ennalta tunnettu. Konduktööri junassa on uskonut, että minulla on opiskelijakortti tai lippu, vaikka en ole saanut sitä auki jne.
Jos ihmisten pitäisi valita tuntemattomista luotettavimman oloiset, olisin varmaan luotettavimmassa prosentissa.
Eikä yllättäne, että olen saanut vuokra-asunnon, jonka halusin.
Mutta kaikki ihmiset emme voi yhtä aikaa kuulua juuri siihen prosenttiin. Joten monella on varmasti vaikeampaa. Ja vaikka asiaan voi jonkin verran vaikuttaa, on myös paljon tekijöitä, joihin ei pysty vaikuttamaan ollenkaan tai se on vaikeaa.