Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko teidän perheessä eri maitoja? Meillä teinipoika juo punaista maitoa, tytär kevytmaitoa ja itse juon rasvatonta.

Vierailija
05.09.2025 |

Miten muilla?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juo maitoa.

Vierailija
2/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipoika juo vodkaa. Oon ite se teinipoika. Tänään taas vodkaa luvassa, ai jai ei malta oottaa ku kotia pääsee!

Vierailija
4/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo juo punaisesta tölkistä lasiin kaatamaansa Juustoportin täysmaitoa.

Vierailija
5/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä juoda maitoa. Kahvissa käytän kurria. Teini lopetti alakoulussa juonnin.

Vierailija
6/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
7/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.

Vierailija
8/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan maitoa, ei noita muita tekeleitä.

Vierailija
9/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa. 

Vierailija
10/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.

Rasvatonta?? Hahhah, mistäs luulet saavas maidon ravinnot??

Vierailija
11/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito on itse asiassa melko huono kalsiumin lähde.

Maidosta saatavasta kalsiumista imeytyy vain osa (noin 30 %), kun taas esimerkiksi vihreistä lehtivihanneksista (kuten lehtikaali, parsakaali) kalsium imeytyy huomattavasti paremmin.

Lisäksi maidon runsas proteiini- ja fosfaattipitoisuus voi lisätä kalsiumin erittymistä virtsaan.

Tutkimuksissa ei ole todettu, että runsas maidon kulutus vähentäisi luunmurtumia.

Vierailija
12/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista maitoa enimmikseen.

Vierailija
13/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa. 

Rasvaton maito ei ole mitään tavallista maitoa. Se ei ole maitoa lainkaan.

Vierailija
14/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapset juo kaupan kevytmaitoa, minä käytän kahvissa ja ruoanlaitossa tankkimaitoa. Maitoa en juomalla juo ollenkaan.

Vierailija
15/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda maitoa, kahvimaitona on laktoositon kevytmaitojuoma jota käytetään myös ruoanlaitossa ja leipomisessa.

Vierailija
16/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä maitoa juovia aikuisia ihmisiä, en kerta kaikkiaan. Täysin turhia kaloreita. Tilastojen mukaan aniharvalla aikuisella on niihin varaa kun suurin osa ylipainoisia ja lihavia.

Vierailija
17/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, maitoa ei tarvita tissistä vieroittamisen jälkeen näin on evoluutio päättänyt. Muuten luonnossakin nisäkkäät eläisivät koko elämänsä tissimaidon varassa !

Vierailija
18/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä maitotuotteita lainkaan ja voin täysin allekirjoittaa japanilaisten väitteen maitotuotteita ravintonaan käyttävistä, he todellakin haisevat pahalle. Haju on jonkinlainen yhdistelmä hapanta ja makeaa.

Tuon hajun aloin tunnistaa joitakin kuukausia siitä kun lopetin maitotuotteet. Niin ja vielä tiedoksi että en ole vegaani, lopetin maitotuotteet terveyssyistä.

Vierailija
19/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juoda maitoa. Itse join sitä viimeksi yli 50 vuotta sitten.

Vierailija
20/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla antaa linkkejä esittäämiisi väitteisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi