Juodaanko teidän perheessä eri maitoja? Meillä teinipoika juo punaista maitoa, tytär kevytmaitoa ja itse juon rasvatonta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti menkää nyt maidonjuojat jo roskikseen. Olette häpeäksi koko suomelle, kunnon vauvat lehmän tissillä lutkuttamassa.
Painu sinä vituun itkemästä maidon juojille
Meillä ei ole ikinä juotu maitoa jano- tai ruokajuomana. Osa laittaa sitä kahviinsa. Yksi suosii kauramaitoa kahvissa ja toinen kevytmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa.
Rasvaton maito ei ole mitään tavallista maitoa. Se ei ole maitoa lainkaan.
Monella meijerillä se on rasvatonta maitojauhetta + vettä. Itse luin tuon purkin kyljestä ysärin puolivälissä ja minun kurrinjuontini loppui siihen. Ruokiin tarvitsee joka tapauksessa rasvaisemman version, esim. uuniruoissa kurri palaa aina vuoan kylkiin kiinni, vaikka kuinka huolellisesti vuoan voitelisi, sininen maito ei pala tuolla tavalla. Käytän maitoa ruoan kanssa vain, jos on joku soppa mikä vaatii leipääkin eli kovin harvoin eli sillä sinisen maidon pienellä rasvamäärällä ei ole mitään merkitystä. Jos haluaisin sitä kevyempä
Minkähän purkin kyljestä? Kummasti nää kaikenaisten väittämien esittäjät eivät koskaan esittele todellisia faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa.
Rasvaton maito ei ole mitään tavallista maitoa. Se ei ole maitoa lainkaan.
Eikä kauramaito senkään vertaa, sehän on lähinnä surkea korvike.
Kahvissakin se näyttää siltä, että kuppiin olisi oksennettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä maitoa juovia aikuisia ihmisiä, en kerta kaikkiaan. Täysin turhia kaloreita. Tilastojen mukaan aniharvalla aikuisella on niihin varaa kun suurin osa ylipainoisia ja lihavia.
Ja syyhän on se, että käytetään rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita. Jos ihmiset söisivät aitoa ravintoa, ei ylipainoakaan olisi.
Kaikki kun ei riipu kaloreista.
Kyllä ylipainoa on ollut jo ennen kuin teollinen ravinto tuli mukaan kuvioihin. Esim. Havailjilaiset on ollut usein ylipainoisia. Myös ihan keskiajalla varakkaammat.
Vierailija kirjoitti:
Perhe
Mikä perhe on?
Katso Googlesta. Tai sanakirjasta.
Kaupungisa kerrostaloasunnossa ei ole lupaa pitää vasikoita, niin myöskään maitoa ei juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.
Maito on itse asiassa melko huono kalsiumin lähde.
Maidosta saatavasta kalsiumista imeytyy vain osa (noin 30 %), kun taas esimerkiksi vihreistä lehtivihanneksista (kuten lehtikaali, parsakaali) kalsium imeytyy huomattavasti paremmin.
Lisäksi maidon runsas proteiini- ja fosfaattipitoisuus voi lisätä kalsiumin erittymistä virtsaan.
Tutkimuksissa ei ole todettu, että runsas maidon kulutus vähentäisi luunmurtumia.
Mene huviksesi netin kalsiumlaskuriin, niin näet mistä saa parhaiten kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa. Itse juon lasillisen luomumaitoa päivässä, koska siitä tulee helposti lisää kalsiumia.
Miksiköhän ost
Vaatii kyllä rasvaisen maidon. Rasvattomasta on hävitetty kaikki ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä maitoa juovia aikuisia ihmisiä, en kerta kaikkiaan. Täysin turhia kaloreita. Tilastojen mukaan aniharvalla aikuisella on niihin varaa kun suurin osa ylipainoisia ja lihavia.
Ja syyhän on se, että käytetään rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita. Jos ihmiset söisivät aitoa ravintoa, ei ylipainoakaan olisi.
Kaikki kun ei riipu kaloreista.
Kyllä ylipainoa on ollut jo ennen kuin teollinen ravinto tuli mukaan kuvioihin. Esim. Havailjilaiset on ollut usein ylipainoisia. Myös ihan keskiajalla varakkaammat.
Havaijilaiset ovat lihoneet sokerilla, sitähän hedelmät on pullollaan. Eikä kyse ole kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.
Maidosta saatavasta kalsiumista imeytyy vain osa (noin 30 %), kun taas esimerkiksi vihreistä lehtivihanneksista (kuten lehtikaali, parsakaali) kalsium imeytyy huomattavasti paremmin.
Lisäksi maidon runsas proteiini- ja fosfaattipitoisuus voi lisätä kalsiumin erittymistä virtsaan.
Tutkimuksissa ei ole todettu, että runsas maidon kulutus vähentäisi luunmurtumia.
Mene huviksesi netin kalsiumlaskuriin, niin näet mistä saa parhaiten kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa. Itse juon lasillisen luomumaitoa päivässä, koska siitä tulee helposti lisää kalsiumia.
Miksiköhän ost
Tiesitkö että japanilaiset eivät käytä maitotuotteita ja osteoporoosi on Japanissa äärimmäisen harvinainen sairaus.
Olemme molemmat siirtyneet juomaan "ei-homogenoitua" maitoa. Sitä pitää ravistaa muuten jää harmittomia klimppejä.
3,8 % sitä ei montaa laatua valmisteta. Toivon, että monet ryhtyisivätkin juomaan kunnollista maitoa. Tämä on tietysti pastöroitua ja muuten normaalisti käsiteltyä.
Minusta vatsalle paljon parempaa kuin muut maidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene huviksesi netin kalsiumlaskuriin, niin näet mistä saa parhaiten kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa. Itse juon lasillisen luomumaitoa päivässä, koska siitä tulee he
Eikö Japanilaisilla ole laktoosi-intoleranssi, mutta laktoosittomia tuotteita muuten voivat käyttää.
Minä juon aina maitoa ruuan yhteydessä. Juon joskus myös janoon maitoa. 3,8% ja tätä homogenoimatonta maitoa, missä ei ole rasvoja ja paljon muutakin pilkottu.731
Keytmaitoa kahvin kanssa, rasvatonta ruokajuomana, nyt on pari perheenjäsentä innostunut kauramaidosta kahvissa. Itse en sitä juo, mielestäni se maistuu jotenkin tympeältä.
Vierailija kirjoitti:
Keytmaitoa kahvin kanssa, rasvatonta ruokajuomana, nyt on pari perheenjäsentä innostunut kauramaidosta kahvissa. Itse en sitä juo, mielestäni se maistuu jotenkin tympeältä.
Joten teillä ei maitoa käytetä lainkaan.
Koko perhe juodaan punaista, joko luomua tai Juustoportin.
Aiemmin minulla meni aina maha sekaisin tavallisesta kevytmaidosta (ja ruokakermasta) ja luulin että mulla on laktoosi-intoleranssi. Vaihdoin muutama vuotta sitten luomumaitoon, eikä maitotuotteiden kanssa ole sen jälkeen ollut mitään ongelmaa.
Siis rintamaitoa vai miksi ihminen joisi lehmän tai muunkaan eläimen maitoa?
Juustoportin free range punainen maito on parasta ihan ylivoimaisesti. En juuri sitä kyllä juo, mutta perunamuusin teen aina siihen silloin kun muusia teen.
Muusi tehdään kulutusmaitoon tai laihaan kermaan, eikä mihinkään rasvattomaan shittiin.
Ihan huvittaa kun muistelee sitä maidon jatkuvaa lipitystä kasarilla :)
Ei paljoa vettä juotu, se oli aina maitoa. Herkkujanojuomani oli puoli litraa maitoa isoon lasiin, ja sitten mehua vähän sekaan. Sitä piti sekoittaa useasti ettei se erotu. Teininä join 1-1,5 litraa maitoa päivässä.
Miksi? Ei kukaan pakota sua juomaan sitä.