Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko teidän perheessä eri maitoja? Meillä teinipoika juo punaista maitoa, tytär kevytmaitoa ja itse juon rasvatonta.

Vierailija
05.09.2025 |

Miten muilla?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä maitoa juovia aikuisia ihmisiä, en kerta kaikkiaan. Täysin turhia kaloreita. Tilastojen mukaan aniharvalla aikuisella on niihin varaa kun suurin osa ylipainoisia ja lihavia.

Ja syyhän on se, että käytetään rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita. Jos ihmiset söisivät aitoa ravintoa, ei ylipainoakaan olisi.

Kaikki kun ei riipu kaloreista.

Vierailija
22/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ruuanvalmistus-kahvit eri maidoilla, ei juoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaton maito pitäs lailla kieltää

Vierailija
24/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulla antaa linkkejä esittäämiisi väitteisiin?

KVG

Vierailija
25/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan luomu kevytmaitoa. Muut maidot maistuvat tosi pahalle. Jos vieraita on tulossa, ostan kaurajuomaa kahviin.

Vierailija
26/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinipoika juo vodkaa. Oon ite se teinipoika. Tänään taas vodkaa luvassa, ai jai ei malta oottaa ku kotia pääsee!

Kyllä oot taas tyhmä. nolo, mee vaan pois. myötähöpee,muka vitsikäs, tyhmä tylsä sairas elämä,, mee ulos edes, jääkin sinne,,, junat kulkeeeeeee

Vierailija
27/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.

Maito on itse asiassa melko huono kalsiumin lähde.

Maidosta saatavasta kalsiumista imeytyy vain osa (noin 30 %), kun taas esimerkiksi vihreistä lehtivihanneksista (kuten lehtikaali, parsakaali) kalsium imeytyy huomattavasti paremmin.

Lisäksi maidon runsas proteiini- ja fosfaattipitoisuus voi lisätä kalsiumin erittymistä virtsaan.

Tutkimuksissa ei ole todettu, että runsas maidon kulutus vähentäisi luunmurtumia.

Mene huviksesi netin kalsiumlaskuriin, niin näet mistä saa parhaiten kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa. Itse juon lasillisen luomumaitoa päivässä, koska siitä tulee helposti lisää kalsiumia.

Miksiköhän osteoporoosipotilaille suositellaan maitotuotteita liikunnan ohella. Ei heille sanota, että syö kaalia. 

Vierailija
28/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa. 

Rasvaton maito ei ole mitään tavallista maitoa. Se ei ole maitoa lainkaan.

Monella meijerillä se on rasvatonta maitojauhetta + vettä. Itse luin tuon purkin kyljestä ysärin puolivälissä ja minun kurrinjuontini loppui siihen. Ruokiin tarvitsee joka tapauksessa rasvaisemman version, esim. uuniruoissa kurri palaa aina vuoan kylkiin kiinni, vaikka kuinka huolellisesti vuoan voitelisi, sininen maito ei pala tuolla tavalla. Käytän maitoa ruoan kanssa vain, jos on joku soppa mikä vaatii leipääkin eli kovin harvoin eli sillä sinisen maidon pienellä rasvamäärällä ei ole mitään merkitystä. Jos haluaisin sitä kevyempänä, laimennus on helppo tehdä vedellä. Kahvi mulla on mennytkin jo yli 40 vuotta täysin mustana.

Vierailija
29/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti menkää nyt maidonjuojat jo roskikseen. Olette häpeäksi koko suomelle, kunnon vauvat lehmän tissillä lutkuttamassa.

Vierailija
30/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies juo laktoosi-intoleranssinsa takia kevytmaitojuomaa (tai lähinnä käyttää sitä kahvissa ja teessä, ei juo maitoa sellaisenaan), kun taas muu perhe juo tavallista rasvatonta maitoa. 

Rasvaton maito ei ole mitään tavallista maitoa. Se ei ole maitoa lainkaan.

Eiköhän tuossa lähinnä tarkoitettu että perhe juo laktoosia sisältävää maitoa, toisin kuin se perheen yksi laktoosi-intolerantti. Kyllä rasvaton maito on maitoa, siitä on vain poistettu rasva. Tiesitkö että myös ns. täysmaidosta poistetaan välillä rasvaa, riippuen lypsetyn maidon rasvaisuudesta? Vain ns. raakamaito on ilmeisesti mielestäsi "maitoa".

Vierailija
31/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lapsesi juovat maitoa koska siinä on kalsiumia jota luuston lujana pysyminen tarvitsee. Itse juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa.

Maito on itse asiassa melko huono kalsiumin lähde.

Maidosta saatavasta kalsiumista imeytyy vain osa (noin 30 %), kun taas esimerkiksi vihreistä lehtivihanneksista (kuten lehtikaali, parsakaali) kalsium imeytyy huomattavasti paremmin.

Lisäksi maidon runsas proteiini- ja fosfaattipitoisuus voi lisätä kalsiumin erittymistä virtsaan.

Tutkimuksissa ei ole todettu, että runsas maidon kulutus vähentäisi luunmurtumia.

Mene huviksesi netin kalsiumlaskuriin, niin näet mistä saa parhaiten kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa. Itse juon lasillisen luomumaitoa päivässä, koska siitä tulee helposti lisää kalsiumia.

Miksiköhän ost

Luut eivät rakennu kalsiumista vaan mineraaleista. 

Vierailija
32/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juodaan maitoa, ei noita muita tekeleitä.

Sama.

Vierailija
33/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe

Mikä perhe on?

Vierailija
34/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorasva on tärkeää nivelten lisäksi myös sydänterveydelle. Siksi neuvotaan juomaan maitoa, jossa on vähintään yksi prosentti rasvaa. Ohje on kuultu tämän vuosituhannen puolella ravintoterapeutin suusta.

Vierailija
35/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä maitoa juovia aikuisia ihmisiä, en kerta kaikkiaan. Täysin turhia kaloreita. Tilastojen mukaan aniharvalla aikuisella on niihin varaa kun suurin osa ylipainoisia ja lihavia.

Ylipaino-ongelmaan on kyllä syynä aivan muu kuin maito.

Vierailija
36/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juo kukaan maitoa. Itse vaahdotan kauramaitoa aamukahviin.

Vierailija
37/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä ja rasvatonta menee. 

Vierailija
38/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki väitteeseesi, kiitos.

Vierailija
39/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär juo laktoositonta maitojuomaa ja sitä käytetään myös ruuanlaitossa. Muut ei juo maitoa ruokajuomana, mutta käytetään tavallista kevytmaitoa kahvissa yms. 

Vierailija
40/77 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa kirjoitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi