En käsitä 60-90 luvun musiikin kuuntelemista
Ööh, nyt on 2025?
Miksi jotkut ihmiset kuuntelee vanhaa 60-90 lukulaista musiikkia?
Siis nyt ei ole enää tuo aika? Ei niitä enää kuunnella?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Puppan suosikkipiisejä
Ou jee 🐟👴🏻🐟👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä vuoden 2010 jälkeistä musiikkia. Tai tietenkin jotain hyviä on, mutta kyllä itselleni vanha on parasta ihan sieltä 60-luvulta oman nuoruuden (2000-2010) musiikkiin.
Juuri näin.
t. 50 v. Joitain harvoja hyviä biisejä tehdään kyllä nykyäänkin, mutta en pysty kuuntelemaan radioasemaa, joka tuuttaa putkessa niitä huonojakin. Siispä kuuntelen autolla ajaessa vaan Kasaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä vuoden 2010 jälkeistä musiikkia. Tai tietenkin jotain hyviä on, mutta kyllä itselleni vanha on parasta ihan sieltä 60-luvulta oman nuoruuden (2000-2010) musiikkiin.
Juuri näin.
t. 50 v. Joitain harvoja hyviä biisejä tehdään kyllä nykyäänkin, mutta en pysty kuuntelemaan radioasemaa, joka tuuttaa putkessa niitä huonojakin. Siispä kuuntelen autolla ajaessa vaan Kasaria.
Kasari soittaa aina samoja biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ketkä väittää että "nykymusiikki on paskaa", eivät ole etsineet tarpeeksi. Tietysti tällä usein viitataan tämänhetkisiin listahitteihin, jotka saattavat kyllä olla paskaa, mutta nykyään erilaisia bändejä ja artisteja on saatavilla aivan tuhoton määrä halventuneen studioteknologian ja musiikin saatavuuden myötä, joten on takuuvarmaa että jokaiselle löytyy jotakin hyvää kunhan osaa ja malttaa etsiä. Radiota ja listahittejä kuuntelemalla ne eivät toki löydy jos maku on hitusenkaan spesifisempi, mutta oli genre mikä tahansa niin tällä hetkellä maailmalla tehdään todella laadukasta ja hyvää musiikkia.
Uusi musiikki tehdään silti pääasiassa nuorisolaisille. En ole sellainen enää. En pysty samaistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
No vaikea se on soittaa eri biisejä kun ei siellä kasarilla niin paljon hittejä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ketkä väittää että "nykymusiikki on paskaa", eivät ole etsineet tarpeeksi. Tietysti tällä usein viitataan tämänhetkisiin listahitteihin, jotka saattavat kyllä olla paskaa, mutta nykyään erilaisia bändejä ja artisteja on saatavilla aivan tuhoton määrä halventuneen studioteknologian ja musiikin saatavuuden myötä, joten on takuuvarmaa että jokaiselle löytyy jotakin hyvää kunhan osaa ja malttaa etsiä. Radiota ja listahittejä kuuntelemalla ne eivät toki löydy jos maku on hitusenkaan spesifisempi, mutta oli genre mikä tahansa niin tällä hetkellä maailmalla tehdään todella laadukasta ja hyvää musiikkia.
Kovasti saa etsiä, että löytää jotain uutta. Et itsekään osannut mainita nimeltä yhtään ainutta esiintyjää tai biisiä.
Toki oletan että AP vertaa nykyajan listahittimusaa niihin vanhempiin popklassikoihin mitä radiosta vielä kuulee päivittäin monilla radioasemilla. Ironista onkin että mitä enemmän kuuntelee nykymusaa, sitä enemmän alkaa arvostaa noita vanhoja biisejä, joista ei itse ehkä paljon digganut silloin 60-90 -luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt ei ole enää 60-90-luku ööööh mitä ihmettä
Entä sitten? Monethan kuuntelevat klassista musiikkia, joka on sävelletty 1600-, 1700- tai 1800-luvuilla. Sitäkin vanhempaa musiikkia edelleen on ja faninsa silläkin.
90-luvulla ja siitä eteenpäin tehtiin paskaa musiikkia. Oikeaa ja hyvää musiikkia tehtiin 60-80-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun musiikki parasta.
Ei kun 70-luvulla. Silloin ei ollut liikoja koneita silottelemassa jälkiä.
Tuota ööööh. Siihen on syynsä miksi ihmisjoukot ja ryhmät kuuntelevat niitä. Post scriptum, öööööh. M51
No 70,80,90 lukujen musat ainakin hyviä ja 00 alun.
Vierailija kirjoitti:
80-luku on kaikkein paras popmusiikin vuosikymmen. Silloin varsinaisesti sysntikat tuli markkinoille ja kuka vain pystyi tekemään musiikkia. Luovuus oli huipussaan ja syntyi suuri joukko klassikoita. Musikkaalisuus loisti läsnäolollaan. Tällaista vuosikymmentä ei ole sen jälkeen ollut.
Itse olen kuunnellut enemmän rokkia, mutta kyllähän 70- ja 80- luvulla oli popissa aikamoisia klassikoita, jotka ovat kestäneet aikaa. Ja ehkäpä vielä 90-luvulla. Sitten 2000-luvulla alkaa olla vaikeampi löytää sellaisia, joita kuunneltaisiin vielä vuosikymmenten jälkeenkin. Tämä siis länsimaisessa popmusassa etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
No vaikea se on soittaa eri biisejä kun ei siellä kasarilla niin paljon hittejä tehty.
Onpahan.
Vasu pois! 👵🏻🧺🐟