Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat olleet määräaikaishaastattelut/keskustelut, joita olet käynyt TE-toimiston kanssa?

Vierailija
05.09.2025 |

Omalla kohdallani ne ovat aina hirveää huutoa puolin ja toisin. Tivaan raivoisasti virkailijalta, että eikö se ymmärrä, ettei kaikille riitä työpaikkoja, koska työttömiä on valtaisa määrä suhteessa avoimiin työpaikkoihin ja piilotyöpaikkojen löytäminenkin on niin haastavaa. Myös sopivasta työmatkasta (eli kotoa töihin) käymme raivokkaita huutoväittelyitä. Usein väittely ajautuu siihen, että virkailija uhkaa katkaista puhelun ja ottaa yhteyttä poliisiin, jos en ala keskustelemaan asiallisesti. Välillä olen havaitsevinani, että virkailijan ääni on sortumassa itkuun. Haistatan paskat ja lyön luurin korvaan. Käyn laittamassa rastin ruutuun, että suunnitelma on hyväksytty. Ja lähetän taas enemmän työhakemuksia sinne tänne tonne ja vielä tuonnekin, kuin minun tarvitsisi, enkä taaskaan saa edes kaikkiin automaattista kiitosviestiä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi ehdotettiin opiskelua ja opintolainaa. Mä opiskelin 49-51v. mutta en valmistunut. On oppimisongelma matikassa ja fysiikassa. En saanyt työharjoittelupaikkaa.

Olen 55v. osatyökyvytön.

Minulla on lukion lisäksi 2 tutkintoa, mutta en koskaan ole oman alan töitä saanut... ainakaan niin, että valot päällä. Muita osa-aikahommia tullut tässä sitten tehtyä, vaikkeivät alaani olekaan ja asiakkaat valittaa, kun ei ole muodollisesti pätevä henkilö heitä palvelemassa.

Mulla on ammattitutkinto. Tein melkein 30 vuotta alan töitä. Mutta sairauden takia en voi enää tehdä sitä työtä. En voi tehdä mitään fyysistä työtä.

Vierailija
22/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa. Juteltiin siitä mihin olen hakenut ja miltä alueelta etsin ja voin vastaanottaa työtä. Keskusteltiin mahdollisista opinnoista ja mielenkiinnon kohteistani. Toisessa puhelussa kerroinkin jo virkailijalle, että sain juuri töitä. Virkailija oli yllättynyt miten nopeasti työllistyin ja onnitteli. Toivottelin hyvät päivät ja aloin pakkaamaan muuttolaatikoita lasten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa. Juteltiin siitä mihin olen hakenut ja miltä alueelta etsin ja voin vastaanottaa työtä. Keskusteltiin mahdollisista opinnoista ja mielenkiinnon kohteistani. Toisessa puhelussa kerroinkin jo virkailijalle, että sain juuri töitä. Virkailija oli yllättynyt miten nopeasti työllistyin ja onnitteli. Toivottelin hyvät päivät ja aloin pakkaamaan muuttolaatikoita lasten kanssa :)

Ja minähän en jonkun paskaduunin takia muuta toiselle puolelle Suomea eroon ystävistä ja tutuista synkkään yksinäisyyteen. Piste.

Vierailija
24/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minähän en jonkun paskaduunin takia muuta toiselle puolelle Suomea eroon ystävistä ja tutuista synkkään yksinäisyyteen. Piste.

Asia selvä

Vierailija
25/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia selvä

Hyvä, että meni heti jakeluun.

sama

Vierailija
26/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne huuda tai uhkaile, ei kuulu työn kuvaan. Ovat itsekin usein pätkätöissä eli välillä työttöminä nuo virkailijat.

Monilla ainut työ, johon on päätynyt jos ei muuta ole löytynyt tai joku korkeakoulututkinto jäänyt kesken. Huomaa päätöksistä, joissa lukee vaikkapa kandidaatin tutkinto nimikkeenä tms. 

Yliopistoaikaan tuo oli sellainen vit**uileva vitsi että joku päätyisi työkkärin tädiksi huonolla tuurilla. 

Vierailija
28/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Asiallisia puheluita, joissa kartoitetaan nykyinen tilanne. Vain kerran oli tunne, että teki mieli vähän tsempata virkailijaa. Niin masentuneen kuuloinen oli. Täälläkin joku mainitsi, että kaksi luuseria keskustelee. Vaikka olen työtön, en ole luuseri. Pitkä työuran tehneenä muutun yhtäkkiä luuseriksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi