Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat olleet määräaikaishaastattelut/keskustelut, joita olet käynyt TE-toimiston kanssa?

Vierailija
05.09.2025 |

Omalla kohdallani ne ovat aina hirveää huutoa puolin ja toisin. Tivaan raivoisasti virkailijalta, että eikö se ymmärrä, ettei kaikille riitä työpaikkoja, koska työttömiä on valtaisa määrä suhteessa avoimiin työpaikkoihin ja piilotyöpaikkojen löytäminenkin on niin haastavaa. Myös sopivasta työmatkasta (eli kotoa töihin) käymme raivokkaita huutoväittelyitä. Usein väittely ajautuu siihen, että virkailija uhkaa katkaista puhelun ja ottaa yhteyttä poliisiin, jos en ala keskustelemaan asiallisesti. Välillä olen havaitsevinani, että virkailijan ääni on sortumassa itkuun. Haistatan paskat ja lyön luurin korvaan. Käyn laittamassa rastin ruutuun, että suunnitelma on hyväksytty. Ja lähetän taas enemmän työhakemuksia sinne tänne tonne ja vielä tuonnekin, kuin minun tarvitsisi, enkä taaskaan saa edes kaikkiin automaattista kiitosviestiä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin.

Vierailija
2/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmostahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ajan ja rahan haaskausta. Samat asiat keskustellaan moneen kertaan joka kerralla eikä ne keskustelemalla miksikään muutu. Minusta on alkanut tuntua sille, että aikaani aliarvioidaan pahasti. Aika on kuitenkin arvokkain asia, mitä minulla on eikä sitä ole rajattomasti.

Vierailija
4/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia. Olin yhtäjaksoisesti työtön -14- -21. En tavannut ketään te-työntekijää. Kaksi kertaa joku soitti (eri henkilö kummallakin kerralla). Kerran piti käydä kuuntelemassa luento uudesta aktiivimallista. Muuten sai olla ihan rauhassa, vaikka tuohon ajanjaksoon sisältyi 2 aktiivimalliakin.

Toki sukunimeni alkukirjain on osastoa XYZ, joten voi johtua siitäkin, mikäli etenevät aakkosjärjestyksessä.

Vierailija
5/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa ei enää edes työvoimakoulutuksiin hakeutumista tarjonnut. Joskus aiemmin ehdotti semmoista, ja heti perään lisäsi, että tällä hetkellä kursseja aika huonosti tarjolla.

Vierailija
6/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastaan tuntuu sille, että kaksi luuseria juttelee keskenään, toisella luuserilla on kaupungin tai kunnan turha suojatyöpaikka ja toisella luuserilla ei ole sitäkään vähää. Teennäistä teatteria.

Vierailija
7/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ex-koulukiusaaja ja nautit kun saat nyt te-virkailijan raivostumaan ja huutamaan?

Vierailija
8/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänlaisia. Olin yhtäjaksoisesti työtön -14- -21. En tavannut ketään te-työntekijää. Kaksi kertaa joku soitti (eri henkilö kummallakin kerralla). Kerran piti käydä kuuntelemassa luento uudesta aktiivimallista. Muuten sai olla ihan rauhassa, vaikka tuohon ajanjaksoon sisältyi 2 aktiivimalliakin.

Toki sukunimeni alkukirjain on osastoa XYZ, joten voi johtua siitäkin, mikäli etenevät aakkosjärjestyksessä.

Minun sukunimen alkukirjain on Ö. Arvatkaas onko olleet aktiivisia TE-toimistolta minun suuntaan...?

Vierailija
9/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko ex-koulukiusaaja ja nautit kun saat nyt te-virkailijan raivostumaan ja huutamaan?

Hih hih :)

Vierailija
10/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallisia puolin ja toisin, kun siinä esitämme positiivista ja toiveikasta, että joskus vielä työllistyisin.

Vierailija
11/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se, kun virkailijan ääni alkaa värisemään ja kuulostaa, että puhelun päätyttyä alkaa itku.

Vierailija
12/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupatellaan niitä näitä työnhakuun liittyen ja lopulta laitetaan se 4 hakemusta/kuukausi kolmen kuukauden ajan ylös sinne nettiin kuten on tehty vuosien ajan.Ei mitään ihmeellistä. Protip. Älä raivoa sille työntekijälle vaikeuttaa vain sinun elämääsi ja heilläkin on aika rankkaa.

Vierailija
13/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aakkosten alkupäässä ja jokaisen pätkätyön välissä ja aikana olen viimeisen 10 vuoden sisällä ollut joka vuosi useita kertoja te:n hampaissa. Jos nuo kaikki rahat olis käytetty palkkatukeen, olisi siitä ollut minullekin työttömänä jotain hyötyä.

Vierailija
14/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sukunimen alkukirjain on Ö. Arvatkaas onko olleet aktiivisia TE-toimistolta minun suuntaan...?

Onko sinut laitettu siihen Ö-mappiin?

Vierailija
15/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ehdotettiin opiskelua ja opintolainaa. Mä opiskelin 49-51v. mutta en valmistunut. On oppimisongelma matikassa ja fysiikassa. En saanyt työharjoittelupaikkaa.

Olen 55v. osatyökyvytön.

Vierailija
16/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on W. Olen kausityötän, joten puhelut ovat kohteliaita mitä kuuluu, kukkuluuruu -puheluita, kesto max 5 min.

Ja täytyy sanoa, että työkkäri on salamannopea tehdessään lausunnon, ettei päivärahaa makseta, näin työllistyessä taas kesän jälkeen.

Vierailija
17/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aakkosten alkupäässä ja jokaisen pätkätyön välissä ja aikana olen viimeisen 10 vuoden sisällä ollut joka vuosi useita kertoja te:n hampaissa. Jos nuo kaikki rahat olis käytetty palkkatukeen, olisi siitä ollut minullekin työttömänä jotain hyötyä.

Tästä aakkosjärjestyksessä kontaktoinnista voisi joku toimittaja ottaa kopin. Onhan se eriarvoistavaa. Ja aina kun aloitetaan uusi aktivointimalli, aloitetaan ilmeisesti aina A:sta uudelleen.

Vierailija
18/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi ehdotettiin opiskelua ja opintolainaa. Mä opiskelin 49-51v. mutta en valmistunut. On oppimisongelma matikassa ja fysiikassa. En saanyt työharjoittelupaikkaa.

Olen 55v. osatyökyvytön.

Minulla on lukion lisäksi 2 tutkintoa, mutta en koskaan ole oman alan töitä saanut... ainakaan niin, että valot päällä. Muita osa-aikahommia tullut tässä sitten tehtyä, vaikkeivät alaani olekaan ja asiakkaat valittaa, kun ei ole muodollisesti pätevä henkilö heitä palvelemassa.

Vierailija
19/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä aakkosjärjestyksessä kontaktoinnista voisi joku toimittaja ott

Tällä palstalla nyt saattaa ihmiset esiintyä vaikka minkälaisina. Joku saattaa esiintyä täällä Ö-alkuisena, vaikka olisi todellisuudessa A-luokkaa.

Vierailija
20/28 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun työntekijä määräsi minut hakemaan jotain.. en muista tarkalleen mikä se oli, mutta hakiessani törmäsin ikäongelmaan. Minun olisi sitä hakiessani pitänyt olla yli 57-vuotias. Olin 42v. Otin tähän vastuuhenkilööni yhteyttä, että mitäs minä nyt teen. Käski hakemaan silti. Hain, ja sain vastauksen, että paikat on yli 57-vuotiaille tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi