Millaisia ovat olleet määräaikaishaastattelut/keskustelut, joita olet käyntyt TE-toimiston kanssa?
Omalla kohdallani ne ovat aina hirveää huutoa puolin ja toisin. Tivaan raivoisasti virkailijalta, että eikö se ymmärrä, ettei kaikille riitä työpaikkoja, koska työttömiä on valtaisa määrä suhteessa avoimiin työpaikkoihin ja piilotyöpaikkojen löytäminenkin on niin haastavaa. Myös sopivasta työmatkasta (eli kotoa töihin) käymme raivokkaita huutoväittelyitä. Usein väittely ajautuu siihen, että virkailija uhkaa katkaista puhelun ja ottaa yhteyttä poliisiin, jos en ala keskustelemaan asiallisesti. Välillä olen havaitsevinani, että virkailijan ääni on sortumassa itkuun. Haistatan paskat ja lyön luurin korvaan. Käyn laittamassa rastin ruutuun, että suunnitelma on hyväksytty. Ja lähetän taas enemmän työhakemuksia sinne tänne tonne ja vielä tuonnekin, kuin minun tarvitsisi, enkä taaskaan saa edes kaikkiin automaattista kiitosviestiä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Totesimme "uravalmentajani" kanssa yhteisymmärryksessä, että näytelmäähän tämä on. Mutta - kiitos Petteri/Purra - on oltava tässä farssissa mukana. Haen siis yli kuusikymppisenä työpaikkoja, joita en varmasti saa. Mutta Petskun mielestä me olemme vain laiskoja loisia, jotka emme haluan tehdä työtä, vaan nauttia ruhtinaallisesta 595/kk tuesta. Vain hieman enemmän, kuin kansanedustajien palkankorotus...
Samansuuntaista meilläkin, ei tosin noin suoraan ole puhuttu. Haen 2 paikkaa kuukaudessa. Nämä kaupungin työntekijät ovat ihan ok, liekö sitten iälläni vaikutusta asiaan.
Muistan tetoimistolaisten kanssa käymiäni keskusteluita ja ne olivat toista maata. Viimeisin tammik 2017 oli sellainen, että ymmärrän, jos joku vetää useammankin kaljan t painelee skutsiin eräissä aikeissa. Ja minä käyttäydyn kiltisti enkä kiroa t käytä h sanaa.
En ole mitään mukavia keskustelija käyty työkkärin kanssa. Olen jopa oikeuteen joutunut koska virkailija väitti minun käyttävän runsaasti päihteitä ja se olisi syy työttömyyteeni joten tein rikosilmoituksen. Siitä virkailija tuomittiin ja sain korvauksia. Kerran heitin työkkärin virkailijan pöydälle 80 työhakemusta minne olin hakenut koska se alkoi väittää etten ollut hakenut. Otan yleensä kopiot ja tulostan niitä. Sitten käskin sen lukemaan kaikki mutta sanoi ettei lue eikä ole kuulemma aikaa. Huusin sille että miksi vit.ussa sitten väität etten ole työhakemuksia lähettänyt. Nykyään ne ei kutsua minua sinne enää.
Omalla virkailijallani on pakkomielle. Lähde opiskelemaan! Hän toistaa tämän jokaisessa puhelussa ja viestissä, muita ideoita ei ole. Kerron hänelle joka kerta, etten enää näillä kilometreillä lähde eikä se olisi taloudellisestikaan mahdollista.
M55
Korjaus: palkanmaksajia!