Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä noita häirikkökakaroita oikein sikiää?

Vierailija
04.09.2025 |

mistä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Vierailija
22/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammoistahan niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kilttien ja empaattisten vanhempien lapsia.

Vierailija
24/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu maalaisista ja vanhemmista, jotka eivät kasvata niitä tavoille.

Vierailija
25/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei nykyään saa kasvattaa kun niille tulee mielipahaa ja ne ahdistuu. Vanhaan aikaan sai selkäänsä jossei totellut. Ei siihen kuollut ja oppi käyttäytymään. Nykyään kaiketi laitonta.

Ei se väkivallalla kasvattaminen toiminut ennenkään, vaikka kuinka kuvittelette. Aiheuttaa vaan pelkoa ja traumoja. Kuri ja väkivalta eivät ole synonyymi. Se on fakta, että nykyään vaaditaan liian lepsua kasvatusmallia, jossa pääasiassa lapsi saa tehdä päätöksiä liikaa. 

Kyllä se on itseasiassa siinä mielessä toiminut, että se on asettanut lapselle rajat. Rajat voi asettaa kuitenkin ilman väkivaltaakin. Rajattomuus on resepti ongelmiin.

Vierailija
26/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmista. Eräskin itki ettei ole voinut tehdä toisin, mutta siinä perheessä on viinaa vedetty kaksin käsin joka viikonloppu kivaa illanviettoa. Lapset pyörineet jaloissa pienestä saakka. Hyvä esimerkki. 

Vierailija
27/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän itse oltu ihan samanlaisia lapsia ja nuoria muutama kymmenen vuotta sitten, aika kultaa muistot. Katsokaapa joskus 1980-luvun nuorisoelokuvia.

Vierailija
28/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus yleistyi jo 70-luvulla. Meidänki kylillä osa oli näitä hedelmiä. Osa taas kunnollisia joille pidettiin kuria. Usein riitti vihane katse. No nyt näiden vapaan kasvatuksen saaneet on lisääntyneet ja heidän lapset viä pahempia.  Ja sosiaalitoimisto viä kyttää ettei vaa lapsia kiusata tai kommeneta tai muuten tulee lasu. Siihen on menny touhu. Kaikki on kohta kuin pellossa eläneitä. 

Vierailija
29/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kasvatuksesta olla kiinni ihan kokonaan.Kun ne yhdessä lamppu syttyy kaikkeen ikävään.Ja ihan tuommoiset alakoululaiset osaa olla ikäviä.Osin voi kotiin lähtee? huudellaan kaikkee jos sanot vähän asioista.Monesti paras kun ei sano mitään.Kasvatusvastuu koulu,pk?Käyvät kotona olemassa yön yli näinkö monesti menee Lapsiahan ei oo vanhemman kaveri.Toki sen lapsen Kaa pitää olla kaverillinen.Avoimmuutta kaikesta voi puhua.Ollaan vanhempia siis lapsille myös tarvittaes muiden lapsille.

Vierailija
30/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta tällä palstalla näitä tuntuu olevan yllättävän paljon. Olemattomat tiedot ja taidot ja runsaasti lapsellisia ajatuksia.

Vierailija
31/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti millainen sinä itse olet ollut lapsena. Jos et muista, kysy äidiltäsi. Tai ehkä hänkään ei enää muista (koska ei halua muistaa), mutta todennäköisesti et ole ollut yhtään kummoisempi kuin ne joita nyt haukut häirikkökakaroiksi.

Toinen kysymys: millaisia omat lapsesi ovat? Aivan.

En ollut niin kuin nämä nykykakarat! Mun lapsuusaikana alkoholijuomia ei ollut ruokakaupoissa,  ei ollut pilleri- ynnä muita huumeita, ei ollut mäkkäreitä, sipsejä, roskaruokaa vaikka munkkipossuja ja hollannintoffeeta olikin. Ei ollut nettiä. Ei ollut kamerapuhelimia.

Oli toki tupakkaa, oli viinaa viinakaupoissa, oli tanssipaikkoja, oli kiljun laittajia, oli nuorisoa kylillä, oli mopoja ja maatalon nuoret ajelivat traktoreilla. Mutta vaikka kylille kokoontuivatkin OLI SENTÄÄN JOTAIN KÄYTÖSRAJOJA! NYKYÄÄN EI OLE MITÄÄN RAJOJA!

Ja syksy on täällä. Omatoimiaika kirjastossa, sinne kokoontuu räpäpäpäsakki, mennään jo varttia vaille.. JA HÄIRIKÖIDÄÄN TIRSKUEN JO SIINÄ. NAANTALIN KAKARAT. VASTIKÄÄN YKS PORUKKA KOULUN ALETTUA KAAHAILI MÖNKIJÄLLÄ KORTITTOMAN AJAESSA ITTENSÄ SAIRAALAAN. Just toi omatoimiaika ... Siellä kakarat hermostuu, pöydillä löhöävät kakarat... Hermostuvat jos aikuinen menee ja käy jotain lehtiä lukemaan... Suurella viisaudella siitä sitten yks - hahah - sekopää kakaralaunan oma-aloitteisesti poistuttua palaa ovelle hokemaan soita poliisi, soita poliisi. Mut se hokija taitaakin olla yhden viiskytvuotiaan päihdeäijän porukkaa, mahdollisesti huoltama, ja tää äijä oli asuintalossaan miekkamiehen kanssa poliisin kanssa tekemisissä ja luulee nyt aina vaan poliisin kutsujaksi jotakuta joka ei sitä tehnyt. SOITA POLIISI! IHAN TONOSAKKIA KOKO JENGI! ROUDMÄÄÄÄÄÄN!

Vierailija
32/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millainen sinä itse olet ollut lapsena. Jos et muista, kysy äidiltäsi. Tai ehkä hänkään ei enää muista (koska ei halua muistaa), mutta todennäköisesti et ole ollut yhtään kummoisempi kuin ne joita nyt haukut häirikkökakaroiksi.

En ollut niin kuin nämä nykykakarat! Mun lapsuusaikana alkoholijuomia ei ollut ruokakaupoissa,  ei ollut pilleri- ynnä muita huumeita, ei ollut mäkkäreitä, sipsejä, roskaruokaa vaikka munkkipossuja ja hollannintoffeeta olikin. Ei ollut nettiä. Ei ollut kamerapuhelimia.

Oli toki tupakkaa, oli viinaa viinakaupoissa, oli tanssipaikkoja, oli kiljun laittajia, oli nuorisoa kylillä, oli mopoja ja maatalon nuoret ajelivat traktoreilla. Mutta vaikka kylille kokoontuivatkin OLI SENTÄÄN JOTAIN KÄYTÖSRAJOJA! NYKYÄÄN EI OLE MITÄÄN RAJOJA!

Ja syksy on tää

Maailma ei ole täydellinen. Mut kuka näitä kakaroita kasvattaa, ohjeistaa, opettaa, neuvoo! Joku päihdepelle! Kaiken ne ovat osaavinaan ja tietävinään! Soita poliisi... Soita poliisi... Niin miks? Siks kun olet siinä päätäs aukomassa! Täysin ulalla ja pihalla koko jengi! Kukaan ei rajoita!

Vierailija
33/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalitko hesarissa pelkää lapsen reaktiota, jos rajoittaa kännykän käyttöä vai onko mahdollisesti kermaperseinen kantis?

Vierailija
34/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli toki tupakkaa, oli viinaa viinakaupoissa, oli tanssipaikkoja, oli kiljun laittajia, oli nuorisoa kylillä, oli mopoja ja maatalon nuoret ajelivat traktoreilla. Mutta vaikka kylille kokoontuivatkin OLI SENTÄÄN JOTAIN KÄYTÖSRAJOJA! NYKYÄÄN

Mut ankkuritoiminnan kautta tulevat poliisin kautta tutuiksi, hyvä ystävä poliisi, hah hah!

Vierailija
35/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki eilisessä uutistarjonnassa: jossakin ala-asteella oppilas uhkaillut toista neulalla - nuppineula, hakaneula? - ja paikalle kutsuttiin poliisi.

Ala-asteikäinen, koulun aikuiset eivät puutu, kutsutaan poliisi. Pikkuvintiöt ovat vallassa, heihin ei saa fyysisesti koskea edes em. kaltaisessa tilanteessa. Vain poliisi voi koskea!

Juu. 

Vierailija
36/36 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse olin lapsi 80-luvulla ja kyllä silloin lapsilta edellytettiin asiallista käytöstä, samaa ei voi sanoa monista nykylapsista. Nykyään osa vanhemmista antaa lastensa riekkua, riehua ja kiljua täysin vapaasti ja sitten nuo samat vanhemmat vinkuu kun ihmiset on mukamas niin lapsivihamielisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi