Oletko ollut Lssabonissa funikulaarin kyydissä?
Eivätkö ne mene raitetia pitkin? Miten helposti voivat irrota raiteiltaan ja syöksyä seinään...
Itse en kyllä uskalla mennä tuollaisten kyytiin ja varsinkaan kun ei tiedä miten hyvin niiden huollot hoidetaan :(
Kommentit (14)
Lissabonissa en mutta ihan pari viikkoa aikaisemmin meinattiin :/ Muualla Portugalissa matkustettiin kyllä noissa.
Turistin silmin olivat aika hurjan näköisiä jo vierestä seurattunakin. Väkeä lastattiin niin paljon kuin vaunuun mahtuu eli minkäänlaista laskentaa eivät tehneet kuinka monta vaunu kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny lissabonissa mutten ole kuullut funikulaari-sanaa koskaan aiemmin kuin tänään.
Miten on mahdollista. Et edes Turun funikulaairista ole kuullut?
En, taksilla ylös ja kävellen alas.
Olen ollut. Oli kyllä hurjan tuntuista menoa, mutta ei tullut mieleenkään ettei olisi turvallista, kun vuosikymmeniä tuolla on menty.
Aiempi jatkaa että eivät ne nyt pääsääntöisesti raiteiltaan eksy minnekään. Lissabonissa eivät vaikuttaneet olevan tarkkoja mutta meidän toisessa matkakohteessa laskivat ihan nuppiluvun mukaan että ei vaunuun tule liikaa ihmisiä. Eli sen perusteella uskaltaisin mennä noiden kyytiin muualla kuin Lissabonissa.
Budapestissä ja Turussa tullut ajeltua. Eipä osaa edes pelätä että jotain tälläistä voisi tapahtua.
Olen ollut juuri tuossa samassa. Ihan turvalliselle tuntui. Onnettomuushan voi tapahtua missä ja milloin vain. Ei niin voi elää, että pelkää pahinta koko ajan.
En, välttelen tuollaisia vanhoja hökötyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny lissabonissa mutten ole kuullut funikulaari-sanaa koskaan aiemmin kuin tänään.
Miten on mahdollista. Et edes Turun funikulaairista ole kuullut?
En ole kyllä siitäkään ikinä ennen kuullut.
Onko Turussa samaa mallia? Rikkihän se on aika usein...
En mut turuus olin kerra ja kyyti loppus ku seinään.
Vierailija kirjoitti:
En mut turuus olin kerra ja kyyti loppus ku seinään.
Ai sää vai?
Olen ollut samassa. Menee jyrkän mäen ylös ja alas. Matka on lyhyt. Ei tuntunut vaaralliselta, vaikka oli vanha vekotin. Uskomaton tapaturma koska riskit ovat olleet tiedossa.