Opiskelen sosionomiksi ja osa luokkalaisista ei tervehdi
Koskaan, jos esim aamulla ennen luokkaan menoa nähdään käytävällä tms. Miksiköhän?
Kommentit (31)
Korona-aika muutti ihmisten sosiaalisia taitoja, varsinkin nuorempien.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aika muutti ihmisten sosiaalisia taitoja, varsinkin nuorempien.
Myös vanhempien. Nuorista tuli eristäytyneempiä, vanhemmista sellaisia myökkääjiä joilla ei oo mitään suodatinta
Ei varmaan koe, että olisitte mitenkään tuttuja. On kuitenkin epäkohteliasta olla vastaamatta tervehdykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehditkö reippaasti ensin?
Tervehdin ja hymyilin joka kerta. Tyhjä tuijotus tai poispäin katsominen - sen saan takaisin.
No hän ei tunne sinua. Mä en todellakaan jaksa tervehtiä kaikkia koulun käytävillä. Mulla on oma hyvä elämä ja ihmissuhteet koulun ulkopuolella ja haluan vaan pätevyyden ja jatkaa elämääni. Nää liian päällekäyvät on yleensä niitä, jotka kuvittelevat että kaikki muistavat heidät ja että kaikki haluavat olla kavereita niiden kanssa. Ei en halua. Eikä se että en halua tutustua suhun kerro mitään siitä miten toimin ryhmätöissä tai työelämässä.
Tämä! Aloittaja vaikuttaa juuri sellaiselta tyypiltä, jota pyrkisin välttelemään koulussa. Mukatärkeitä tyyppejä, joista on han
:DD Siis mitä vainoharhaisia mörököllejä te oikein olette? Ihan normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, että luokkakaveria tervehditään vaikka käytävällä kohdatessa! Etenkin sote-alalla ja kaikilla muillakin aloilla. Ilmeisesti teidän mielestä on ok olla moikkaamatta takaisin kassamyyjää, naapuria, työkaveria, you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huono lähtökohta jos ollaan sosionomiksi opiskelemassa. Siinä tehtävässä ei voi katsoa ketään nenän vartta pitkin.
Esim. sen takia ettei tervehdi?
Ainakin itsestä tuntuis tosi oudolta olla moikkaamatta luokkalaisia (ei nyt mistään käytävän perältä tarvi morjenstaa, mutta kohdatessa jne). sitten jonain päivänä joudutte tekemään ryhmätöitä tai jopa työskentelette samassa firmassa. Tosi moukkamainen kuva tulee niistä, jotka eivät vastaa. Hymy ja tervehdys on peruskohteliaisuutta ja osoitus siitä, että henkilö omaa käytöstavat.
Miten mitkään nirppanokat voivat samaistua kenenkään asiakkaan asioihin töissä
Ihan tyypillistä naisvaltaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomiopiskelijat ovat melkein kaikki henkilöitä, jotka EIVÄT päässeet opiskelemaan logopediaa, psykologiaa, opinto-ohjaajaksi, erkkaopeksi, luokanopettajaksi, lastentarhanopeksi tai sairaanhoitajaksi. Vaan joutuivat sosionomiopiskelijaksi. Siksi ovat katkeria ja eivät tervehdi.
Näitä on myös sosiaalityön opiskelijoissa yliopistossa. Ei uskoisi.
Jotenkin siinä korostuu se tietty hikarius, eli ovat hyviä koulussa, mutta sosiaaliset taidot jääneet kehittymättä. Kummallinen alavalinta. Alkavatko sitten asiakkaitakin ujostelemaan, kun siellä voi tulla vastaan vaikka miten huonovointista porukkaa
Palavat loppuun alta aikayksikön.
Käytöstapojen puutetta kohtaa melkein missä tahansa, missä on paljon ihmisiä. Osa oppii, osa ei. Jos ei, jatkossa kohtaa itse vastassaan seiniä.
Itse pdän pidän kaikista mun luokkalaisista, ihan sama vaikka ne eivät aina käyttäytyisi siten kuin minä haluaisin. Itse olen aika introvertti eikä ole vaan energiaa moikkailla kun siinä ei olisi mitään järkeä moikata kun ei halua jutella. Vaan "moi", "moi" ja sitten ei mitään?