Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne kahden viikon lomamatkalle? Vaihtoehtoina Vietnam, Hong Kong, Taiwan, Uusi-Seelanti, Thaimaa ja Singapore

Vierailija
04.09.2025 |

Haluamme nähdä eksoottisia ja kauniita nähtävyyksiä, biodiversiteettiä, luontoa ja hyvää ruokaa.

Minne kahden viikon lomalle

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuissa kaupunkikohteissa ei kyllä kahta viikkoa kannata olla, pari päivää riittää, mutta voi kombota ja pysähtyä esim Singaporessa mennessä tai palatessa. 

Joku sanoikin että Vietnamissa on pohjoisen ja etelän välillä isot erot, olen samaa mieltä, pohjoinen on aika ikävää seutua. Esim Hanoissa ilmanlaatu voi olla todella heikko, kuin tupakansavua koko ajan hengittäisi.

Etelämmässä toimii paremmin kaikki. Vietin Vietnamissa 3kk ja matkustin sen päästä päähän.

Valitsisin näistä varmaan Taiwanin tai Uuden Seelannin, molemmista löytyy kaunista luontoa. 

Vierailija
22/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biodiversiteettiä, kulttuuria ja etnistä ruokaa löytyy H.gin Itäkeskuksesta.  Saatte taatusti elämyksiä ja säästätte pitkän pennin.

t. Vitsikäs ja fiksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamiin

Vierailija
24/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattijoelle tietenkin naisiin . Siellä perus Jarkallakin on ihmisarvo ja mirriä tuloo edestä ja takaakäsin. Kannattaa laittaa ilmapallo pikku kenraalille jo lentokoneessa niin ei tule ullatuksia.

Vierailija
25/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biodiversiteettiä, kulttuuria ja etnistä ruokaa löytyy H.gin Itäkeskuksesta.  Saatte taatusti elämyksiä ja säästätte pitkän pennin.

t. Vitsikäs ja fiksu

Milloin Suomesta tuli Lähi-Itä??

Vierailija
26/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Vitsikäs ja fiksu

Milloin Suomesta tuli Lähi-Itä??

Sanopa se. Pikkuhiljaa tapahtunut viimeisen 10 vuoden aikana pahaa kehitystä - todella pahaa.

Vierailija
27/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noissa käynyt Taiwania lukuunottamatta ja menossa Thaimaaseen taas ensi talvena. Thaimaa itsellä valikoituu hinta-laatusuhteen perusteella ja myös helppouden perusteella, kun hyvissä ajoin varaa niin businessluokan suorat lennot saa siedettävään hintaan Finnairilta ( en jaksaisi turistiluokan yli 12 tunnin yölentoja tai aamuöisiä koneen vaihtoja ).  Ruoka on myös pääsääntöisesti hyvää  ja monipuolista Thaimaassa.

Jos en olisi käynyt Hong Kongissa tai Singaporessa, niin menisin kyllä. Molemmista kannattaa tehdä retkiä lähiseuduille, löytää sitä luontoakin. Singapore noista kahdesta oli itselleni mielenkiintoisempi.

Vierailija
28/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti, kiitos 

Vierailija
29/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta olla ja elää noista vaihtoehdoista on Vietnamissa. Uusi-Seelanti taas muistuttaa kovasti melkein mitä tahansa eurooppalaista valtiota, jossa on hieman erilainen luonto. 

Thaimaa on aina takuuvarma ja huokea paikka. Taiwanissa olen ollut vain kerran, ei jäänyt mieleen muuta kuin sateet.

Hong Kong on kokematta, joten siitä ei sen enempää. 

Vierailija
30/30 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on ihan ok varmaan aloittaa. Olen käynyt siellä itse vain kerran, hotelli oli Khao Lakissa meren rannalla ja lomailu oli lähinnä uimista meressä tai uima-altaalla ja lähiympäristössä kävelyä, mutta käytiin myös jossain luonnonsuojelualueella ja esimerkiksi sukellusretkellä. Nykyäänhän siellä on myös jossain tsunamimuseo, ja näitä tsunamijuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi