Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HEINIKSET-06 SYKSYISIÄ AJATUKSIA*

22.09.2008 |

No niin, enpä meinannut löytää edellistä pinoa mutta löysin kuitenkin, nyt ajattelin sitten aloitella uutta pinoa meillekin, jos vaikka joku heinämammoista vuosimallia-06 kävisi piipahtamassa sivuilla :-)

Kommentit (15)

Vierailija
2/15 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tulipas tuo nyt oudosti esille, mutta avautui kuitenkin....

Jeps, vapaapäivää vietän ja ollaan päivä touhuttu kotihommia sekä sisällä että ulkona. Kohta olisi tarkoitus ulos mennä kun siellä on ollut nyt tosi hyvä ilma.

Meillä ollaan pysytty terveenä koko poppoo...Mikko touhuaa kovasti ja menee isompien perässä ja tekee kyllä oman mielen mukaan asiat :-)

Reilu viikko sitten oltiin veljen tytön ristiäisissä, ja lapset olivat kuin enkelit siellä ja muutenkin oli kaunis juhla..samalla piipahdettiin Lahdessa ja Vantaalla mm.ikeassa ostoksilla :-) olin yllättynyt kun mieheni innoistui ikeasta ja sen valikoimista...ostettiin mm. vitriini keittiöön niin kun kasasi sitä nyt niin ei mennyt kertaakaan hermot isännällä, mikä oli tosi uusi juttu! Ja mies sanoi että on fiksut ohjeet jne...että siellä voisi käydä ostamassa myöhemminkin tavaroita...

Töissä on mennyt ihan mukavasti, nyt itselläni muutama vapaapäivä..

Mitäs kuuluu muille mammoille...onko joillakin tullut/tulossa uusia pienokaisia sitten heinäkuun-06 jälkeen?

Nyt kahvit tippumaan ja ulos....mukavaa syyskuun jatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia myös täällä kupissa. Oli ihana ja kaunis aamu. Vein esikoisen kouluun, aurinko pilkotteli aamu-usvan seasta ja luonto oli syksyn upeissa värissä. Ajattelin lähteä pihatöihin, mutta kuppi kahvia vei nyt voiton pihan rapsutukselta.

Meidän vesseli on jo "iso"poika. Pottailu on lähtenyt mukavasti käyntiin. Puhe on ymmärrettävää. Omaa tahtoa läytyy, niin kuin muutkin 2v vanhemmat sen tietää :)

Sain lapsille hoitopaikan. Marraskuun lopulla on kahdelle pienimmäiselle varattu sijoitus päiväkodista 3 päiväksi. Tyttäreni, 5v, halasi ja suukotti mua asian kuultuaan, ja sanoi että kyllä minä olen maailman paras äiti koska hän pääsee päiväkotiin. Onkohan niillä tylsää täällä mun kanssa? ;D

Ja pienokaisia ei ole, eikä tule. Nuo kolme on hyvä. Tupun kyssäriin vastaus...

Nuo kaksi pienempää tuntuu toisinaan 4:lle. Eloisia tapauksia.

Vierailija
4/15 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli hetki ihanaa tyhjää aikaa ja piipahdin tänne. Meillä esikoinen aloitti koulun ja olen ollut nyt kesälomalla tämän alun. Loppujen lopuksi on mennyt ihan hyvin.

Nuorimmaisen pottailu on koko kesän ja syksyn ollut suht tahmeaa. Odotin alkuun, että sitten kun tulee lämmintä niin aloitetaan tehopotatus, mutta sitä lämmintä ei sitten koskaan tullutkaan! Nyt sujuu suht hyvin, mutta siivottavaa piisaa kuitenkin. Oma tahto on tosiaan noussut pintaan ja sitten tuo omistamisen halu. poitsu kulkee muumikirja kainalossa ja hokee vain, että minun kirjani. Pienempien lasten seurassa tämä piirre oikein korostuu. Kantaa lelujaan "turvaan", että muut eivät saisi niitä. Toisaalta sisarusten kanssa leikissä osaa jakaakin tarvaroitaan. palapelien teko on kanssa ollut nyt kovin pinnalla. Yllättävän taitavasti tekee jo 15 palankin palapelin.

Meillä oli tossa just unien kanssa aika lailla ongelmia, kun pikkuinen alko ihan hysteerisesti pelkäämään omaa huonettaan. ei suostunut menemään sinne päviälläkään, muuta kuin valot päällä. Nyt nukkuu sitten kattolamppupäällä himmentimen kanssa säädettynä ja nukahtamisen hetken istun jakkaralla huoneen oven pielessä. Muutenkin yöunet alkavat nyt vasta rauhoittua, mikä on kyllä ihana asia.

Kyllä meillekin tämä kolme lasta riittää. Ajatuksissaan sitä hankkisi enemmänkin, mutta todellisuus on eri juttu. Sen puolesta tietyissä kohdissa on kyllä haikea olo. Esimerkiksi silloin, kun pinnasänky kasattiin pois ja nokkamukit pistettiin uusjakoon. Onneksi siskolla on pikkuisia, että pääsee välillä haistelemaan vauvantuoksua. Silloin tulee kyllä ensin sellainen olo, että maito pakkaa rintoihin ja kohtu huutaa uutta asukasta.

Auringonpaistetta toivoo Äksy

Vierailija
5/15 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinkin tässä kirjoitellut viikko sitten mutta se olikin mennyt omaksi jutuksi tuonne, koitan liittää sen tänne samaan nippuun :-)

Vierailija
7/15 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viime viikonloppuinen koulutus meni tosi hyvin ja mukavaa oli kaiken kaikkiaan...nyt alkaisi lapsilla syysloma ja pitäisi vähän ruveta pakkailemaan tavaroita kun reissuun lähetään viim. sunnuntaina. Tänään vielä itselläni iltavuoro sitten olisi viikon vapaat :-))

Meilläkin kävi pieni flunssanpoikanen lapsukaisissa varsinkin nuorimmaisessa mutta onneksi ei tullut mitään suurempaa kierrettä kun ajattelin että menee lomat sairasteltaessa mutta ei...vähän tuo ukko on toista korvaa raapinut, mutta neuvolantäti kyllä sanoi että ihan puhtaalta näyttävät ettei tulehdusta ym. pitäisi olla. pitänee seurata tilannetta vähän....

nyt lähdetään muksujen kanssa vähäksi aikaa ulos ja sitten ruuan laittoon ja töihin.

Vierailija
8/15 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enää montaa päivää tätä lokakuutakaan, kun sitten siirrytään marraskuulle, voi vitsi että miten aika menee nopsaan...pikku hiljaa rupee kaikki joulujutut ym. tulemaan esille :-) nyt on tullut postin mukana jo noita lelulehtiä, ne on meillä ollut kovassa kulutuksessa kun kaikki kolme on niitä tutkineet :-)

minä tässä valmistaudun iltavuoroon, nyt onkin tuonne su-iltaan saakka iltavuoroja joka ilta....sitten onkin pitempi vapaajakso...vielä pitäisi neiti hakea kerhosta ja viedä hoitoon, sitten jos poikkeaisin leipomossa kahvilla :-)

Meillä ollaan vältetty nyt suurimmat syystaudit, juuri postipoika toi kutsun että nuorimmainen pitäisi käyttää taas siinä influenssarokotuksessa, viime vuonna otettiin se ekaa kertaan kun siihen tuli mahdolluisuus ja kyllä tämäkin taidetaan käydä ottamassa.

Mites muut äitit jakselee ja mitä teidän arkeen kuuluu nykyään, kun täällä meidän pinossa on aika hiljaista tällä hetkellä?

Mukavia syys/lokakuisia päiviä kaikille, odotellaan että milloin sitä lunta rupeaisi tulemaan...

Vierailija
9/15 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin (eli ei ikinä...) tulee enää kirjoiteltua, vaikka käynkin uudet viestit lukemassa.

Meille syntyi poika kesäkuun lopussa, joten kolmilapsisen perheen elämää on harjoiteltu jo nelisen kuukautta. Olettettua paremmin sujuu, sillä tytöt eivät ole olleet lainkaan mustasukkaisia vauvasta. Keskenään toki nahistelevat, mutta vauva sentään saa olla rauhassa. Pussailla ja halailla pitää kuitenkin :o).

Tytöt on alkeneet käymään päiväkerhossa pari tuntia kerrallaan ja jumppakerhossa tunnin verran, molemmat kerhot ovat kerran viikossa. Harjoitellaan vähän erossaoloa ensi syksyä varten, jolloin täällä Ranskassa alkaakin jo esikoulu. Varsinainen syy kerhoiluun taitaa kuitenkin olla se, että MINÄ kaipaan pientä hengähdystaukoa edes kerran viikossa :p . Ja näin poikanenkin saa vähän ihan omaa aikaa äidin kanssa. Jokaiselle jotain siis :) .

Molemmat osaavat puhua suht hyvin, ei vielä pitkiä lauseita, mutta sanoja laitetaan jo ihan hyvin peräkkäin. Molemmat puhuvat pääasiassa ranskaa, vaikka minä heille suomea päivät pitkät puhunkin.

Pottailu on satunnaista, en ole oikein onnistunut keksimään mitään järkevää tapaa kaksosten yhtäaikaiseen potatukseen eivätkä tytöt ole olleet asiasta mitenkään erityisen kiinnostuneitakaan. Potalla on käyty ja istuttu pitkään ja hartaastikin, mutta laihoin tuloksin :D . Nyt B-tyttö on kuumeessa ja nuhassa ja olen käyttänyt sisällä lorvailua hyväksi potattamalla A-tyttöä ahkerasti. B:n vuoro tulkoon myöhemmin.

Leppeää talven alkua kaikille!

Oi-kukka & tytöt 18.7.06 ja poika 30.6.08

Vierailija
10/15 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on vietetty ja herkuteltu kovasti :-)

Huomenna olisi sitten uuden vuoden aatto, meille on ostettu muutama raketti lapsia varten,itse olen kauheassa flunssassa, joten sisätiloissa sohvalla tulee varmaankin huomenna "juhlittua". Nyt piti muutama asia hoitaa koneella, joten ajattelin nyt toivotella hyvää loppu vuotta ja oikein hyvää uutta vuotta 2009 kaikille heiniksille lapsineen vuosimallia-06 :-))))

Terkuin; Tupuhupuna

Vierailija
11/15 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun odotus alkaa olla ylimmillään ja päivät (illat ja yöt) täyttyvät jouluvalmisteluista. Leivotaan pipareita, askarrellaan koristeita, hommataan lahjoja ja paketoidaan...

Koululaisen kanssa tulee väiteltyä vähän joka asiasta ja nuorimmaisen umaikä on vielä siinä erinomaisessa vaiheessa, että hänet saa tekemään melkein mitä vaan, kun lisää perään "tekeekö poika itte". Tottakai hän itte haluaa tehdä, vaikka muuten ei olisikaan ollut suostuvainen! Sikälikin koen hetkellistä tyytyväisyyttä, että olen mielestäni ehtinyt viime aikoina huomioida kaikkia lapsia sopivasti eikä siitä nyt juuri ole huono omatunto. Keskimmäinen varsinkin vaatii huomiota siksi, että ei sitä itse vaadi ja jää helposti ilman. Onneksi hän rakastaa askartelua ja näin joulun aikaan sellaista puuhaa piisaa!

Hauskaa joulun odotusta muillekin!!! :D

Vierailija
12/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että jotkut vielä tänne jaksaa kirjoitella. Olisiko meitä vielä lisääkin? Olisi kiva kuulla kuulumisianne pitkästä aikaa! Missä Milla-Mea, CV, Elinana? Mitä teille kuuluu? :) Onnea Oi-Kukalle perheenlisäyksen johdosta.

Täällä työelämä ja lastenhoidon yhdistäminen välillä syö naista (ja miestäkin) mutta joulu onneksi tuo kivan katkon tähän pitkään talveen. Kevättä odotan jo innolla. Välillä ollaan sairasteltu ja välillä oltu terveempiä. Lapset ovat viihtyneet hyvin uudessa päiväkodissa, eikä mullakaan ole pahemmin valittamista. Kesää odotellessa... ;)

Välillä ollut oikein vaarallisen piinaavaa vauvakuumettakin, kunnes taas se vähäinen järki onneksi ottaa vallan ja päättää puolestani, että jos ei nyt ihan vielä kuitenkaan. Ehkäpä sittenkin joskus kuitenkin... Enää en uskalla sanoa, ettei koskaan. Suloisia ovat vauvat ja isommatkin lapset.

Meillä tytöt leikkivät tosi kivasti keskenään ja heidän kasvua ja kehitystä on ollut mukava seurata. Mona sai infektioastmaansa lääkityksen ja ensi maanantaina olemme menossa kontrolliin, jossa selviää, onko tämä nyt sitten astmaa vai pelkästään infektioastmaa. Kasvussakin ottanut kivasti ikäisiään kiinni ja saanut lihaa luiden ympärillekin. Missään painokontrolleissa ei ole tarvinnut onneksi enää käydä. Liekö jotain osuutta silläkin, että th vaihtui paikkakunnan vaihdoksen myötä...

Vanhemman tytön ihottumat ovat iän myötä alkaneet vähentyä, allergiatesteissäkään ei löytynyt mitään enää. Perusrasvoilla olemme pärjänneet atoopikon ihon kanssa.

Mukavaa joulun odotusta teille kaikille! Ja antakaahan kuulua itsestänne joskus, jookosta?

t. SaraIda, joka sai aikaiseksi kirjoittaa tänne pitkästä aikaa... ;) ;)

Vierailija
13/15 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kuulee teistä! Kukka, paljon onnea vauvasta. Mahtava juttu! Niin kun Saralda totesi, on työn ja kodin/vapaa-ajan yhteen sovittaminen välillä työlästä. Onneksi Tupu elvyttää meitä ja pinojamme. On suuri ilo lukea kuulumisianne, vaikka itse ei aina niinkään kommentoisi. Ja äksy, minulla oli aivan samat tunteet kun olen pakkaillut pikkuvauva juttuja pois. On haikea ja surullinen olo. Tässäkö tämä on!!! Mutta kun nuuhkii ystävien pikkuisia, ja katselee sitä pikkuvauva arkea, on toisinaan myös tyytyväinen tästä elämäntilanteesta. Varsinkin nyt kun pikkuiseni on enterorokon kynsissä. Nälkä on, vaan kun ei voi syödä. Suu on täynnä rakkuloita. Pronaxenit ja pamolit käytössä, vaan kun ei syö, niin ei syö. Itsellä flunssa, vaan lmmin glögi lasissa helpottaa kummasti.

Kävi hannujakerttu- efekti: tein pipariseimen, ja siitä oli seinää nakerrettu. Kaikessa ärsyttävyydessään mieleni valtasi hellyyttävä ja jouluinen olo. :D Sitä samaa toivon myös teille. Arjen kiemuroissa voi toisinaan piillä se onnellisuuden jyvä :) Hyvää itsenäisyyspäivää!!!

Vierailija
14/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aivan mahtava kirjautua tänne ja huomata että uusia viestejä tullut vanhoilta tutuilta mammoilta :-)) tuli oikein hyvä mieli kun sai lukea teidänkin kuulumisia.

Juu, kyllä minä yritän tätä meidän pinoa pitää pystyssä :-) elellen toivossa aina että joku kävisi kanssa....

Minä tässä pakkailen tavaroita kun olisi tarkoitus lähteä YKSIN ilman isäntää ja perhettä reissuun siskon luo Lahteen,jossa käydään vähän sitten ostoksilla ja herkutellaan...sitten lauantaina olisi yhdet pikku joulut ja sunnuntaina liiton pikkujoulut johon kuuluupi ruokailu ja mahtava konsertti, joihin aion kyllä mennä, isäntä lupasi sunnuntaina viedä pikkujouluihin, niin voipi vaikka lasin kaksi nauttia vaikka viiniä :-)

Viime yönä tein noita pukin hommia eli paketoin lahjoja, kun vien ne tänään jo valmiiksi äitini luokse odottamaan joulua ja sitä pukkia ;-) meillä kun tuo vanhin poika on sellainen nykyään että tutkii kaikki kaapit yms..

ja tämä nuorimmainen taasen koettelee äitin hermoja, kaikki on että minä ite!! ja ei muuta söisi kun pipareita, purkki pitikin piilottaa kun osaa ottaa penkin ja kiivetän keittiön kaapille hänkin :-D

Ensi viikolla kunhan viikonlopusta toivun niin olisi aika leipoa neitin 5v-synttäreille kakku ja muita herkkuja, yhtenä iltana on lapsijuhlat ja sitten viikonloppuna tulee sukulaisia, kun neiti on jouluaattona syntynyt...että kyllä viisi vuotta on vierähtänyt nopeasti...

meillä kanssa on tuo vauvakuume juttu aina pinnalla, enemmänkin isännällä ja on puhuttukin ehkä ensi vuoden puolella kokeillaan....saas nähdä.

mutta minä toivottelen oikein mukavaa joulun alusaikaa ja nautitaan näistä pienistä ja vähän isommista taaperoista :-D

Vierailija
15/15 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, löytyipä tämä meidän pino täältä :-))

Ja ensinnäkin paljon onnea Oi-Kukalle uudesta perheenjäsenestä!! Ja mukava kuulla että teillä sujuu hyvin :-)

Voin sanoa, että kun aikaa menee niin 3 lapsen kanssa arki sujuu tosi hyvin, meillä jopa on ajateltu että tässä menisi vielä neljäskin lapsi, meillä kun nyt lapset on 7,5 v, tyttö täyttää jouluaattona 5 v ja mikko on 2v 4kk...mutta tuo asia on vielä ihan ajatustasolla...

meillä ollaan nyt sairasteltu sitten ihan kunnolla, ajattelinkin että ollaan useampi vuosi oltu sairastelematta niin nyt on sitten kaikki flunssat ym. käyty läpi. mutta nyt ollaan taas terveenä ja nautittu kovasti kun lunta on tullut, muksut on ihan innoissaan kun saa ulkona leikkiä :-)

Meillä pottailu sujuu aika hyvin, öisin on mikolla vielä vaippa...ja sanoja tulee kovasti ja muutamia lyhyitä lauseita.

Se on jo ensi viikon maanantaina 1.12. ja saa avata joulukalenteri ekan luukun, sitä meillä lapset oottaa kovasti. minä olen pikku hiljaa kaivellut joulujuttuja esiin, ajattelin josko ensi viikolla vähän laittelisi juttuja. Lahjat on jo onneksi pukin konttiin hankittu :-)) ajattelin että hoitaa näitä joulujuttuja pikku hiljaa niin ei tulee kiirettä, tänään itseasiassa käytiin kinkku hakemassa pakastimeen...että sellaista meillä.

Nyt laittamaan lapsille liikuntakerho tavarat valmiiksi ja sitten isäntä herättämään, kun on ollut 4 yötä auraamassa putkeen....

palataan taas!!!

Tupuhupuna