Helsinkiläisen S-Marketin edustalla mies soitti haitaria ja mummo tarjos sille 5€ seteliä. Sit tää pappa kysyi eikö ole 10€:a antaa 🙂😳
Äsken tapahtui siis Länsi-Helsingissä kun odotin kaveria kaupan edessä. Eikö noilla oo mitään kunnioitusta?!
Kommentit (17)
Persumummo vihaa suomalaista hanurimusiikkikulttuuria. Ei varmaan maksais Sebun pueruvideostakaan.
Kerran näin kun romanialaiskerjäläismamma vaikeroi keskustassa kerjäten. Suomalainen mamma ojensi hänelle muovikassillisen missä näytti olevan vilttiä ym lämmintä. Kerjäläinen heitti kassin mäkeen, pomppasi pystyyn ja alkoi jahtaamaan suomimummoa näyttäen sormillaan että anna rahaa 🤌🏿
Ainahan kysyä saa.. ja antaja antaa mitä päättää.
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin kun prsu pultsari vaikeroi keskustassa kerjäten. Suomalainen mamma ojensi hänelle muovikassillisen missä näytti olevan vilttiä ym lämmintä. Pesu heitti kassin mäkeen, pomppasi pystyyn ja alkoi jahtaamaan suomimummoa näyttäen sormillaan että anna kaljarahaa 🤣🤣🤣😅
Mää en anna rahaa, monesti olen ostanut ruokaa ja juomaa mutta ei näytä kelpaavan. Ei siis todellisia kerjäläisiä. Ainakin Tampereella Mäkkärin kulmilla pitävät tupakkitaukoa ja niillä on kalliimmat luurit kuin mulla. Älkää antako näille rahaa!!!!!
Taisi mummon lompsa mennä kiinni niin että napsahti!
Yleensä ne jotka pyytävät, eivät tunne mitään kohtuutta siinä pyytämisessään.
Ne, jotka oikeasti tarvitsisivat, eivät edes pyydä.
Kerran oli joku hanuristi myös meidän kyläkaupan parkkipaikalla.
Me suomimummot pyysi sitä soittamaan matsuurian kukkuloita, mutta ei se osannut.
Me ei annettu sille pennin jeniä.
Tai no Holopaiska uhkasi antaa, mutta se on aina halunnu esittää suvaitsevaista. Sen lapsi pääsi ylioppilaaksi keväällä. On sivistyneistöä.
Kokemuspohjalta Stadin kujilta. Bulgarian tai Romanian etninen mies kansalainen kerjää kadulla kepillä ontuen, myös elämän surkeutta kokien. Kaksi vuorokautta myöhemmin tapaan saman miehen iloisesti terveenä hyppivänä, sekä hinnakkaan ravintolan antimista nauttien kavereidensa kanssa. Saman etnisen kansalaisen nainen kerjää euroja lapselle, joka ei ole saanut kertomansa mukaan ruokaa moneen päivään. Taas surkea ilme naamataulussa. Pliis, pliis kaukuu kadulla, en ole saanut ruokaan, olen nälkäinen. Lapseni on nälkäinen jen. Törmäsin sattumalta samaan naiseen kaupungissa ja näytelmä naamassa oli poissa ja rahaa paloi tunnetun Tavaratalon tiskille arvokkaisiin vaatekappaleihin. Tässä otos.
Mulle kävi samoin, kun olin mobile paylla näppäilemässä kerjäläiselle viittä euroa. Hän korotti "tarjousta" ja pyysi kymppiä. Meni maku koko hommasta, laitoin turhautuneena 5€ ja nuhtelin koko kerjäläistä.
Romaniasta tulee ammattikerjäläisiä. Eräs nainen sen tunnustikin toimittajalle vuosia sitten. Sanoi vielä olevansa ylpeä ammatistaan!
Ei ole kunnioitusta haitarin levittäjiä kohtaan ei.