Jos mies korottaa ääntään pelottavasti
Niin tuleeko sinulle silloin mieleen, että hän saattaa tappaa?
Kommentit (143)
Mulle saa kumppani huutaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta vain kerran, sen ensimmäisen ja viimeisen.
Huudolla on usein se tarkoitus että kaikki kuulevat. Myös kauempana olijat.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta huutava mies on vastenmielinen. Eräänlaista väkivaltaa tuokin.
Ääniaallot fyysisesti kaatavat sinut kumoon? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein. Kuten täällä on todettu, ne aiheuttavat välittömän stressireaktion. Tulee sellainen fight or flight -tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Huudolla on usein se tarkoitus että kaikki kuulevat. Myös kauempana olijat.
No tämäkin siinä on, että se on äärimmäisen noloa. Hävettää tämän ihmisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei muuten ole mitenkään hauskaa, kuten ei mikään väkivalta. Varsinkaan jos itse on siinä kohteena. Toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse huutaa miehelle pitää myös kestää mieheltä huuta itseä kohtaan. Ei naisilla ole mitään yksinoikeutta huutaa ja olla kauhea miestä kohtaan
En ole huutanut kenellekään miehelle enkä naiselle.
Mikä sinua oikein vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulee olla siten koulutettu ettei miehen tarvitse korottaa ääntään. Riittää kun katson astiakaappia ja hellaa, jolloin emäntä kattaa minulle aterian pöytään. Aterian jälkeen vilkaisen tiskipöytää ja nainen tiskaa astiat kaappiin. Ohi kulkiessani vilkaisen siivouskomeron ovea ja nainen siivoaa koko kämpän.
Sinulla on hyvin koulutettu ja kuuliainen vaimo, kuten naisen kuuluu ollakin:)
Vierailija kirjoitti:
No ei. Hykertelen hiljaa mielessäni että olen jo voiton puolellea: mies on menettänyt malttinsa ja minulla se vain pokka pitää.
Mitä sinä siinä voitat, että miehesi on imbesilli?
On taas kyllä niin härskiä jeesustelua ketju täynnä. Kukaan ei koskaan kiihdy mistään, eikä varsinkaan niin, että sitä voisi ulkopuolinen jotenkin havainnoida. Suhteet päättyy siltä seisomalta, jos desibelit nousee ja mitä kaikkea hölynpölyä täällä onkaan paasattu monta kymmentä viestiä jo :D
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jostain saattaa tullakin. Oma mieheni on sen verran aikuinen että ei korota ääntään minulle tai muille läheisillemme koskaan, osaa keskustella ja olla eri mieltä normaalilla äänenvoimakkuudella. Kerran korotti ääntään kun joku taskuvaras yritti ujuttaa kättään minun laukkuuni.
Huutaminen on pikkulasten hommaa.
Vaaratilanteet/uhkaavat tilanteet ovat eri asia. Silloin huutaminen on perusteltua. Jos huutaa vain vallankäytön vuoksi, niin se on vastenmielistä.
Kun harvoin suuttuva ihminen suuttuu, silloin on oksat pois ja osa latvaakin. Muistakaa tämä, te jotka pidätte puolisoanne vässykkänä joka sietää mitä tahansa. Kynnys on olemassa, ja kun se ylittyy - silloin herra varjele.
Vierailija kirjoitti:
On taas kyllä niin härskiä jeesustelua ketju täynnä. Kukaan ei koskaan kiihdy mistään, eikä varsinkaan niin, että sitä voisi ulkopuolinen jotenkin havainnoida. Suhteet päättyy siltä seisomalta, jos desibelit nousee ja mitä kaikkea hölynpölyä täällä onkaan paasattu monta kymmentä viestiä jo :D
Niin tässähän on esitetty kysymys, että mitä tehdä sellaisen miehen kanssa, joka on muuten mukava, mutta silloin tällöin suuttuu ja huutaa. Jos nyt kuitenkin on sattunut sellaisen miehen saamaan. Ei kai kukaan sellaista valitse, jos voi välttää.
Vierailija kirjoitti:
Kun harvoin suuttuva ihminen suuttuu, silloin on oksat pois ja osa latvaakin. Muistakaa tämä, te jotka pidätte puolisoanne vässykkänä joka sietää mitä tahansa. Kynnys on olemassa, ja kun se ylittyy - silloin herra varjele.
Kyllä näiden huutajien pitäisi myös ymmärtää, että jossain vaiheessa tulee pitkämielisellekin naiselle mitta täyteen. Silloin ei auta edes kutsua Herraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä puhuta mistään harvoin suuttuvista ihmisistä, vaan ihmisistä, jotka luulevat, että voivat ristiriitatilanteissa ohittaa neuvottelut huutamalla. He yrittävät huutaa oman kantansa läpi. Ja niinhän se ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen satuttaa henkisesti. Siitä tulee todella paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos nainen huutaa pelottavasti?
Huutava nainen on myös pelottava, mutta koska ei ole fyysisesti yhtä iso niin vähemmän pelottava kuitenkin. Pidän kuitenkin kaikki huutavat ihmiset (jotka eivät ole pikkulapsia) pois elämästäni.
On niitä isokokoisia naisiakin. Ei kaikki naiset ole kääpiöitä. On pienikokoisia miehiäkin.
Klassinen 140 kg av-mamma kovalla äänellä höystettynä.
Voihan huutaa äkikseltään niin kuin Tarzan, mutta kimakammin.
Tavallaan kyllä, tavallaan ei. Jos joku mies vaikuttaa aggressiiviselta ja ääni nousee raivosta (ei siis perusturhautumista vaan pelottavaa ja uhkaavaa karjumista, kuten aloituksessa kuvattiin), niin tulee mieleen, että hän saattaa lyödä.
Eivätkä ihmiset ymmärrä, miten helposti ja yleisesti lyönti muuttuu tapoksi, jos lyöty kaatuu lyönnin voimasta ja lyö päänsä maahan tai vastaavaan.
No tässä tapauksessa ei ole. Se vain huutaa kuin palosireeni. Tai siis omien sanojensa mukaan "korottaa ääntään".