Tuttava on muuttunut ilkeäksi, mitä tekisitte
Olen tuntenut lähellämme asuvan naisen ehkä kahdeksan vuotta. Olemme osa tuttavapiiriä, jossa lapset ovat suunnilleen saman ikäisiä ja tapaamme välillä lasten menojen merkeissä, järjestämme juhlia, istumme toistemme kotona juttelemassa jne. Olemme toistemme turvaverkko, lainaamme ja kierrätämme lasten vaatteita ja tavaroita, kyyditsemme lapsia tarvittaessa.
Olemme aiemmin olleet aika läheisiä kyseisen naisen kanssa, puhumme hyvin rehellisesti asioistamme kun näemme ja olen tätä arvostanut.
Täytin pyöreitä viime syksynä ja toivoin asian menevän ohi tältä porukalta, koska itselle iski ensimmäistä kertaa hirveä ikäkriisi ja vietin juhlat omien ystävien ja oma perheen kanssa. Tämän tuttavaporukan yksi vähemmän hienotunteinen nainen nosti asian kuitenkin isosti esille ja olin tästä aika ihmeissäni. Sanoinkin nyt kyseessä olevalle naiselle, etten tykännyt tällaisesta yhtään.
Tämä tuttavanainen ymmärsi yskän, tai niin luulin. Kuitenkin, ollessamme lasten kanssa menossa, hän jo (liikaa) viiniä ja alkoi huudella yhtäkkiä ympärillä oleville että nyt pitää minulle tehdä kasvotatuointi, jossa lukee xxx (minun nimeni), xxxx vuotta. Siis huusi tätä kovaa kaikkien kuullen, vaikka nimenomaan tiesi että asia on itselleni vaikea.
Olen pohtinut, mikä juttu ja miksi. Tässä taustaa: hänellä oli vaikea ero viime vuonna ja mies löysi yli 10 v. nuoremman, jonka kanssa etenee vauhdilla. Taloudellisesti on haastavampaa tästä syystä. Hän on kerran lähes itkenyt ryppyjään ja että niitä on niin paljon.
En tiedä onko noilla tiedoilla mitään tekemistä asian kanssa ja olen yrittänyt lakaista asian pois mielestä, mutta se jäi vaivaamaan. Ihan kuin luottamus olisi viety kerralla. Hän tiesi, miten pahalta minusta tuntui, pakosti. Mitä ajattelette?
Kommentit (29)
Siis olitte liikenteessä lasten kanssa ja tämä vetäisi kännit? Eikö se kerro jo ihmisestä
Hullu akka se on. Pistähän välit jäähylle.
Oletko miettinyt jotain paskanna postilaatikkoon -tyyppistä ratkaisua?
Vierailija kirjoitti:
Siis olitte liikenteessä lasten kanssa ja tämä vetäisi kännit? Eikö se kerro jo ihmisestä
Kyllä, olet oikeassa. Oli mukava tapahtuma, lapsille suunnattu, ja hän vietti ison osan aikaa aikuisten baaripuolella. Ap
En yksittäisestä sekoilusta vielä tuomitsisi. Jos hän on yleensä hienotunteinen niin voinet jatkaa ystävyyttä. Ikä on kuitenkin asia josta yleisesti puhutaan ihan avoimesti ja voidaan jopa vähän vitsailla. Yleensä lähipiiri kuitenkin tietää ikäsi.Jos hän alkaa siitä nälviä toistuvasti niin ota etäisyyttä.
Minusta tuo kuulosti huumorilta. Oletkohan itse liian tiukkapipoinen?
Heivaisin heti pellolle, kirjaimellisesti !
Joopa joo. Sulla ei oo näiden provojen kanssa yhtään itsekritiikkiä.
ihan normaalia hetero piireissä teillä siis joku lesbo rinki ja nyt hän ei haluakkaan sinun kuivaa tussuasi nuolla.
Mun mielestä kamalinta tuossa on se, että tuttava veti p€rseet lastensa läsnäollessa.
Musta tuo huutelu kuulostaa just siltä, mitä räkäkännissä olevat ihmiset nyt saattaa päästää suustaan, kun ovat vetäneet viinaa niin paljon etteivöt itsekään tiedä mitä tekevät :D
Et vi tt u oo tosissas? :D Kiukuttelet kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun joku vitsaili iästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kamalinta tuossa on se, että tuttava veti p€rseet lastensa läsnäollessa.
Musta tuo huutelu kuulostaa just siltä, mitä räkäkännissä olevat ihmiset nyt saattaa päästää suustaan, kun ovat vetäneet viinaa niin paljon etteivöt itsekään tiedä mitä tekevät :D
Hänellä ei ollut ns vahtivuoroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olet oikeassa. Oli mukava tapahtuma, lapsille suunnattu, ja hän vietti ison osan aikaa aikuisten baaripuolella. Ap
Missä lastentapahtumassa edes on mitään baaripuolta?! Provolle haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
No just tää, huolestuttavimmalta kuulostaa että joku äiti juo kolmen promillen sekoilukännin lastentapahtumassa
Vierailija kirjoitti:
En yksittäisestä sekoilusta vielä tuomitsisi. Jos hän on yleensä hienotunteinen niin voinet jatkaa ystävyyttä. Ikä on kuitenkin asia josta yleisesti puhutaan ihan avoimesti ja voidaan jopa vähän vitsailla. Yleensä lähipiiri kuitenkin tietää ikäsi.Jos hän alkaa siitä nälviä toistuvasti niin ota etäisyyttä.
Olet varmaan oikeassa. Itse kuitenkin nimenomaan kerroin hänelle, että pahastuin toisen tuttavan ikävästä ikään liittyvästä tunkeilusta ja kerroin, että asia on herkkä koska itselläni on ikäkriisi ja itse asiassa raskasta.
Kyseessä ei ollut varsinainen lastentapahtuma, vaan tapahtuma, jossa lapsille oli tekemistä. En tietenkään avaa asiaa yksitykohtaisemmin ettei tunnisteta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lastentapahtumassa edes on mitään baaripuolta?! Provolle haiskahtaa.
Olen käynyt joskus hoplop-tyylisessä sisäleikkipuistossa, jossa myytiin alkoholia!
Tosin, tämä ei ollut Suomessa.
Joo, vaikeasta elämäntilanteesta johtuen, ja muutenkin, antaisin hänelle vielä mahdollisuuden pysyä tuttavana / kaverina ja turvaverkkoni jäsenenä tapauksesta huolimatta. Jos inhottava käyttäytyminen jatkuu, harkitsisin uudestaan.
Tuollainen kännien juominen ja ilkeä käyttäytyminen juovuksissa on kyllä inhottavasti tehty. En itse voi sietää sellaista. Mutta antaisin tosiaan mahdollisuuden hänelle näyttää että on ottanut opiksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olisiko ajatuksia tästä?