Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava on muuttunut ilkeäksi, mitä tekisitte

Vierailija
04.09.2025 |

Olen tuntenut lähellämme asuvan naisen ehkä kahdeksan vuotta. Olemme osa tuttavapiiriä, jossa lapset ovat suunnilleen saman ikäisiä ja tapaamme välillä lasten menojen merkeissä, järjestämme juhlia, istumme toistemme kotona juttelemassa jne. Olemme toistemme turvaverkko, lainaamme ja kierrätämme lasten vaatteita ja tavaroita, kyyditsemme lapsia tarvittaessa.

Olemme aiemmin olleet aika läheisiä kyseisen naisen kanssa, puhumme hyvin rehellisesti asioistamme kun näemme ja olen tätä arvostanut.

Täytin pyöreitä viime syksynä ja toivoin asian menevän ohi tältä porukalta, koska itselle iski ensimmäistä kertaa hirveä ikäkriisi ja vietin juhlat omien ystävien ja oma perheen kanssa. Tämän tuttavaporukan yksi vähemmän hienotunteinen nainen nosti asian kuitenkin isosti esille ja olin tästä aika ihmeissäni. Sanoinkin nyt kyseessä olevalle naiselle, etten tykännyt tällaisesta yhtään.

Tämä tuttavanainen ymmärsi yskän, tai niin luulin. Kuitenkin, ollessamme lasten kanssa menossa, hän jo (liikaa) viiniä ja alkoi huudella yhtäkkiä ympärillä oleville että nyt pitää minulle tehdä kasvotatuointi, jossa lukee xxx (minun nimeni), xxxx vuotta. Siis huusi tätä kovaa kaikkien kuullen, vaikka nimenomaan tiesi että asia on itselleni vaikea.

Olen pohtinut, mikä juttu ja miksi. Tässä taustaa: hänellä oli vaikea ero viime vuonna ja mies löysi yli 10 v. nuoremman, jonka kanssa etenee vauhdilla. Taloudellisesti on haastavampaa tästä syystä. Hän on kerran lähes itkenyt ryppyjään ja että niitä on niin paljon. 

En tiedä onko noilla tiedoilla mitään tekemistä asian kanssa ja olen yrittänyt lakaista asian pois mielestä, mutta se jäi vaivaamaan. Ihan kuin luottamus olisi viety kerralla. Hän tiesi, miten pahalta minusta tuntui, pakosti. Mitä ajattelette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten tapahtuma jossa paari 8 yh äippää puutteessa ilmoitelkaa ihmeessä hesarissa tulemme auttamaan. tämähän vetää jo vertoja juntille pillua ohjelmalle mutta huomattavasti nopeampi ilman mitään selityksiä 

Vierailija
22/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olitte liikenteessä lasten kanssa ja tämä vetäisi kännit? Eikö se kerro jo ihmisestä 

Kyllä, olet oikeassa. Oli mukava tapahtuma, lapsille suunnattu, ja hän vietti ison osan aikaa aikuisten baaripuolella. Ap

Missä piireissä oikein liikut? Kuulostaa joltain lähiöpubimeiningiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Joo, vaikeasta elämäntilanteesta johtuen, ja muutenkin, antaisin hänelle vielä mahdollisuuden pysyä tuttavana / kaverina ja turvaverkkoni jäsenenä tapauksesta huolimatta. Jos inhottava käyttäytyminen jatkuu, harkitsisin uudestaan. 

Tuollainen kännien juominen ja ilkeä käyttäytyminen juovuksissa on kyllä inhottavasti tehty. En itse voi sietää sellaista. Mutta antaisin tosiaan mahdollisuuden hänelle näyttää että on ottanut opiksi.

Kiitos, tästä ajatuksesta on paljon hyötyä! Koen että olen hänelle tärkeä, on itsekin sanonut näin, ja ehkä seuralilen tilannetta. Ap

Vierailija
24/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulosti huumorilta. Oletkohan itse liian tiukkapipoinen?

Huumorintajusi on aivan helvetin omituinen.

Vierailija
25/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lasten tapahtuma jossa paari 8 yh äippää puutteessa ilmoitelkaa ihmeessä hesarissa tulemme auttamaan. tämähän vetää jo vertoja juntille pillua ohjelmalle mutta huomattavasti nopeampi ilman mitään selityksiä 

mene takaisin ulilaudalle itkemään omaa tylsyyttäsi

Vierailija
26/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin itselle kävi tällä viikolla niin, että entinen (hänen toiveestaan) läheinen ystävä tuli vastaan ja halusi pysähtyä juttusille. Ei ollut eka kerta, kun sattumalta tavattiin.

Aina, kun jutellaan, sanoo jotakin ikävää. Herkkä en ole. Nyt päätin jatkaa matkaa. Kysyi, että onko kiire, kun en pysähtynyt.  Vastasin, että kyllä on. En aio enää kuunnella kysymyksiään, joiden vastauksista saa aina aiheen yrittää alistaa.

Vierailija
27/29 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri suuttui kun en kutsunut häntä synttäreilleni kun täytin pyöreitä. Taisi loukkaantua. Minä taas suutuin kun hän halusi änkeytyä pieniin juhliini, joihin kutsuin vain lähipiirin. En halunnut jutella hänelle moneen viikkoon. Mitä vttua synttärini hänelle kuuluivat ja kutsun OMIIN synttäreihini kenet haluan. En tarjonnut tälle lumihiutaleelle edes kahvikuppia, vaikka alunperin niin suunnittelin.

Vierailija
28/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hän on loukkaantunut koska tajusi ettei ole lähipiiriäsi. Asiahan on ihan selvä. Itsellekin tulisi paha mieli, en vain näyttäisi sitä muuten kuin etääntymällä.

Vierailija
29/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulosti huumorilta. Oletkohan itse liian tiukkapipoinen?

Vittuilu ei ole huumoria.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan