En saanut tradenomina töitä edes kaupan myyjänä..
En olisi ikinä uskonut miten vaikeaa tällä tutkinnolla on työllistyä
Kommentit (100)
Kaupanalalle pyrkii paljon ravintolakoulusta valmistuneita suurtalouskokkeja ym vastaavia ja tradenomeja. Kun ei muuta työtä saa, niin kaupanala houkuttelee. Jos se yhtään lohduttaa, niin sulla on paljon kohtalotovereita.
Vierailija kirjoitti:
Kaupanalalle pyrkii paljon ravintolakoulusta valmistuneita suurtalouskokkeja ym vastaavia ja tradenomeja. Kun ei muuta työtä saa, niin kaupanala houkuttelee. Jos se yhtään lohduttaa, niin sulla on paljon kohtalotovereita.
tradenomi on eri linjalla kuin kokki....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Nytkö vasta sen tajusit?
Eri
Mulla on kans sanottu että oon liian pätevä, olen hakenut koulutuksiin ja töihin. Missään nimessä ei kannata mainita että on opiskellut yliopistossa, ollut saman työnantajan palveluksessa 28 vuotta tai että harrastaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans sanottu että oon liian pätevä, olen hakenut koulutuksiin ja töihin. Missään nimessä ei kannata mainita että on opiskellut yliopistossa, ollut saman työnantajan palveluksessa 28 vuotta tai että harrastaa paljon.
Liian pätevä??
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa vain zoomer look. Palkataan heti.
Tradenomi on restonomin kanssa pahin tusinatutkinto, mitä korkeakoulujärjestelmä Suomessa tarjoaa. Ne hyvin harvoin tuottavat mitään oikeasti erottuvaa osaamista. Suurin osa niistä tuottaa vain yleistä projektinhallintaosaamista eli osaamista, joka on jo valmiiksi tosi kilpailtua. Kannattaa pyrkiä hommaamaan jotain sellaista erikoisosaamista, jota ei muilla ole, jolla voi erottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pätevä??
Ei kukaan halua palkata henkilöä joka jättää työn heti kun löytää parempaa. Merkonomin papereilla työllistyy helpommin kauppaan.
Hönö Keijon vaimo hakee sossusta permanettirahaa.
Oho. Etkö edes lähihoitajaksi tai siivoojaksi pääse? Olen tältä luotettavalta sivustolta lukenut että voi mennä kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi on restonomin kanssa pahin tusinatutkinto, mitä korkeakoulujärjestelmä Suomessa tarjoaa. Ne hyvin harvoin tuottavat mitään oikeasti erottuvaa osaamista. Suurin osa niistä tuottaa vain yleistä projektinhallintaosaamista eli osaamista, joka on jo valmiiksi tosi kilpailtua. Kannattaa pyrkiä hommaamaan jotain sellaista erikoisosaamista, jota ei muilla ole, jolla voi erottua.
No yleisesti keinotekoisesti luotu ammattisurkeajärjestelmä on yksi typerimmistä koulutusuudistuksista ikinä. Käytännössä monista duunariammateista, esimerkiksi vaikka sairaanhoitaja tai poliisi, tehtiin uudistuksella korkeakoulutuksia ja saatiin nuoret viettämään koulussa hiukan ylimääräistä aikaa. Mitään muuta hyötyä ei ollut.
Yliopisto ja ammattikoulutus olisivat ihan riittävät koulutusmuodot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onko sulle jotenkin vaikeaa ymmärtää, että samoista työpaikosita voi kilpailla ihmiset eri koulutuksella?
Vai niin. Minun tytär pääsi heti hyvään työhön
Mun tuntemat tradenomit ovat työllistyneet parempiin töihin kuin kaupan myyjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleisesti keinotekoisesti luotu ammattisurkeajärjestelmä on yksi typerimmistä koulutusuudistuksista ikinä. Käytännössä monista duunariammateista, esimerkiksi vaikka sairaanhoitaja tai poliisi, tehtiin uudistuksella korkeakoulutuksia ja saatiin nuoret viettämään koulussa hiukan ylimääräistä aikaa. Mitään muuta hyötyä ei ollut.
Yliopisto ja ammattikoulutus olisivat ihan riittävät koulutusmuodot.
Onko kukaan muu päänsä kanssa niin jumissa, kuin AMK jankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemat tradenomit ovat työllistyneet parempiin töihin kuin kaupan myyjiksi.
Suurin osa tietenkin on. Nyt kuitenkin alalla kuin alalla on massatyöttömyys, joten ihmiset hakevat vähän kaikkia mahdollisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Oho. Etkö edes lähihoitajaksi tai siivoojaksi pääse? Olen tältä luotettavalta sivustolta lukenut että voi mennä kuka vaan.
Kyllä noihin hommiin pääsee kesätöihin aivan kuka vaan. Narkomaanitkin.
minä taas pääsin merkonomina pankkiin hyvin palkattuihin hommiin.
Palkka ylimmässä 10%.
Ei se ole tutkinnon vika vaan osaamisesi vika.
surkeaa