Saako eläkepaperit helpommin yksityislääkäriltä?
Vai työterveydestä? Tuntuu, että siellä ne vaan on sitä mieltä, että kokeilet nyt vaan mennä sinne töihin. Onko kokemuksia?
Kommentit (31)
Eläkepapereita saa wttu keltään. Olen yrittänyt.
Eikös ne saa helpoiten eläkeyhtiöltä?
Yksityinen voi toki ehdottaa eläkkeelle, mutta usein eläkeyhtiöt ei suostu.
Olen nimittäin niin huonosti nukkunut jo pitkään, että koen aivan mahdottomaksi tehdä työtäni. Välillä saan sellaisia kohtauksia, että en enää ymmärrä, missä olen. Siis en enää tunnista esimerkiksi olevani kaupassa tai metrossa enkä enää tiedä minne mennä. Joka päivä tunnen töissä pelkkää riittämättömyyttä ja ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nimittäin niin huonosti nukkunut jo pitkään, että koen aivan mahdottomaksi tehdä työtäni. Välillä saan sellaisia kohtauksia, että en enää ymmärrä, missä olen. Siis en enää tunnista esimerkiksi olevani kaupassa tai metrossa enkä enää tiedä minne mennä. Joka päivä tunnen töissä pelkkää riittämättömyyttä ja ahdistusta.
Mulla vähän sama. Onneksi on sen verran vastuullinen työ että mokailua on seurauksia. Pari kertaa olen ollut lähellä tappaa työkaverin. Nyt on onneksi alettu ottamaan asia vähän vakavammin.
Helpointa kun odotat alimpaan vanhuuseläkeikään. Tai esim. sokeuden perusteella pääsee vielä elääkkeelle, ja varhaisen Alzheimerin. Mutta ei juuri muun.
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomalle tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa kun odotat alimpaan vanhuuseläkeikään. Tai esim. sokeuden perusteella pääsee vielä elääkkeelle, ja varhaisen Alzheimerin. Mutta ei juuri muun.
Varmaan tällä menolla jonkin Alzheimerin vielä saakin. Tai jotenkin muuten pimahdan tai ajan kolarin kun saan muistikohtauksen. Toivottavasti sitä osittaista varhennettua eläkettä ei poisteta. Siihenkin on kyllä vielä aikaa.
Hanki päihdeongelma. Muuten et saa eläkettä.
Menkää töihin lusmut. Jonkin hetkellisen nukkumisongelman takia suoraan eläkkeelle. Just joo.
Jos motivoitunut ja tykkää työstään, muu elämä tasapainossa ja liikkuu riittävästi, niin mitään ongelmia ei ole. Eläke ei ole ratkaisu vaan elämän tasapainottaminen.
Onneksi migreenillä ei saa eläkettä
Sehän onkin tekosairaus
Vierailija kirjoitti:
Hanki päihdeongelma. Muuten et saa eläkettä.
No tuo ei eläkkeelle pääsyyn auta. Ellet juo Lasolia ja sokeudu.
Mielenterveysairaudella pääset pöpieläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin lusmut. Jonkin hetkellisen nukkumisongelman takia suoraan eläkkeelle. Just joo.
Jos motivoitunut ja tykkää työstään, muu elämä tasapainossa ja liikkuu riittävästi, niin mitään ongelmia ei ole. Eläke ei ole ratkaisu vaan elämän tasapainottaminen.
Niin, unoettomalle on hyvin hyödyllinen neuvo että mene ajoissa nukkumaan, niin ei ole ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, unoettomalle on hyvin hyödyllinen neuvo että mene ajoissa nukkumaan, niin ei ole ongelmia.
Eikä kannata heräillä kesken yötä vaan nukkua sikeästi aamuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi migreenillä ei saa eläkettä
Sehän onkin tekosairaus
Toivottavasti saat migreenin
Yhyy yhyy kun on long covid, hyppykuppa ja masennus ja kukaan ei anna eläkepapereita.
Lääkärit eivät kirjoita "eläkepapereita", vaan kylläkin pyydettyä asiaa koskevan lausunnon. Yksittäinen lääkärissäkäynti ei johda yhtään mihinkään niin isossa asiassa kuin eläkehakemus. Kun työterveyshuolto on käytössä, siellä arvioidaan työkykyä ja tarvittaessa pyydetään asiantuntijakannanottoja muualta.
Tunnen heppuja, jotka saivat aikoinaan jopa kolmikymppisinä eläkepaperit kun ensin vähän esittivät ahdistunutta tai jotakin. Eräskin viettää tyttöystävänsä kanssa talvet Espanjassa, kesät Suomessa omakotitalossaan. Mukavaa elämää, mutta saavathan kansan edustajatkin sopeutumiseläkettä ja muita etuja. Ehkäpä rimaa on sittemmin nostettu.
Kela-lääkäriltä saa. Mutta ei helposti.