### SYYSKUUN SALAISUUDET UUTEEN VIIKKOON###
Kommentit (57)
Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille. Pakko oli tulla tsempittämään teitä, jotka vielä täällä odotuspuolella olette. Tiedän kyllä kuinka tuskaista nuo viimeiset viikot ovat. Kohta teillä kaikilla kuitenkin on vauvat jo sylissä. Ja voimia kaikille synnytykseen. Toivottavasti saatte lempeän synnytyksen.
Meillä poika voi hyvin. Nukkuu ja syö. Jaksaa kuitenkin jo aamu ja iltapäivällä myöskin valvoa parin tunnin pätkissä. Oma toipuminen on parempaan päin. Pikku hiljaa pystyn istumaan ilman uimarengasta pieniä pätkiä. Särkylääkkeitä pitää kyllä ottaa. Nyt uutena vaivana on haavan pieni repeytyminen, joka on aika kipeä. Mutta päivä kerralla parempaan suuntaan
Elohelmi ja Jarkko 10 vrk
Mua ainakin naurattaa sun musta huumorisi! 50+5... :D
Onpa hassu tuo sun neuvolatätisi kommentti. Mulle on nimittäin sekä terkkari että synnytyslääkäri taas sanoneet, ettei synnytystapaan liity mitään geneettistä periytyvyyttä. Olin siitä itsekin huolissani, sillä sekä minä että sisko ollaan synnytty käynnistettyinä ja hätäsektiolla. Lisäksi äitini (niin ihana äiti kun on ollutkin!!) ei imettänyt meitä kumpaakaan, ja tästä olen saanut päähäni etten minäkään siihen sitten varmaan kykene.
Ikävä tosiaan tuo liitoskipu, välillä se säteilee sisäreittä pitkin koko jalkaan. Kun tähän asti olen päässyt niin hyvin liikkumaan... höh. Lähden nyt siitä huolimatta klenkkaamaan koiran kanssa korttelin ympäri - tämä tiedoksi koko kansalle kun kaikkia varmaan kiinnostaa tosi paljon. :)
liikuntarajoitteinen caligirl+hurjasti jumppaava ekavekara
On jotenkin tosi hienoa, kun tuntuu, että kaikilla on ollut tosi positiiviset synnytyskokemukset. Toivottavasti meille lopuillekin se suodaan.
Eilen kävin neuvolassa ja terkkari laittoi nyt sitten lähetteen synnytyssairaalaan tuosta lapsiveden määrästä. Sf-mmitta oli laskenut, vaikka omasta mielestäni vatsa on kasvanut kovasti. Toiseksi toi vauva tuntuu tuolta mahan läpi tosi selkeästi. Saa nyt nähdä, koska kontrolliin päästään. Sanoi, että menee 1-7 vrk. Melkoinen haarukka, jos jotain hätää olisi. Onneksi vauva liikkuu hyvin ja sykkeen vaihtelu oli normaalia 140-175. =)
Oma olo ei sitten niin ruusuilla tanssimista olekaan. Eilen meinasin pyörtyä pari kertaa ja sitten olin ihan vetelä koko illan. Yöllä supisteli muutaman kerran ihan tuntuvasti. Yöunet ovat huonot. Valvon monta tuntia öisin. Millään ei löydy asentoa. Lonkat, vatsa ja selkä kipuilevat.
Nyt on koko ajan hiukan huono-olo. Ehkäpä toi lapsivesiasia jotenkin jäytää takaraivossa.
Täytyy kanssa varmaan kohta vääntäytyä uudelleen ulos, kun siellä on niin mahtava ilma.
mamaj 39+5
Mä oon ihan puhki poikki koko tyyppi.. Yöt on ollut tosi rikkinäisiä ja huonoja jo varmaan viikon ja sitten en saa päivisinkään kunnolla nukuttua, kun esikoinen on kotona. Ja tästä pitäisi jossain vaiheessa jaksaa synnyttämään lähteä!!! Harmittaa, kun toitotetaan, että lepäile ja lepäile, mutta minkäs teet. Mua ei ees nuo auringonpaisteet piristä, kun haluisin vaan nukkua.. Supisteluja ei ole juurikaan, paitsi lähes kivuttomia. Ottaa päähän!
Tänään oli vika neuvola ja pikakäyntinä meni: sydänäänet, pissa, paino, paineet oli kaikki ok. Sitten täti sano, että perjantaina pitää ite soittaa äitipolille yliaikaiskontrolli maanantaille. Sit jos siellä kaikki ok, laittaavat varmaan kotia ja sit taas keskiviikolle aika jne. Menee yheks rumppuuks, kun meillä kuitenkin synnärille matkaa yli 80 kilsaa.. Painoo oli tullu 800 g viikossa ja siitä vähän mutristi täti suutaan, mutta meinasin sanoo, että jos kuule mun elämässä ei tällä hetkellä oo muita iloja (joista todella jaksaa nauttia), kun suklaansyönti, niin enpä viiti ressata. Iteppä kiloni kannan (joita on nyt tullut vajaa 15).
No, kyllähän se oma nyytti sitten palkitsee, mutta kun en vaan jaksaisi enää oottaa!! Mä en ikinä jaksanu uskoa, että masukki näin hyvin viihtyy masussa, mutta näin vaan kävi. Myös mulle Facebook on tosi hyvä tiedonvälityskanava, ei sit ihan kaikki soittele ja kysele. :-)
Nyt välipalalle. Voikaa kaikki hyvin!
Jonskuponsku 40+5
...pienokaisten johdosta Sanelma, Kimaro, Tittamarianne ja Nyla! Jos jonkun muun synnyttäneen nimi jäi puuttumaan, niin onnea myös!
Moni pohtii odotuksen aikana sf-mittaa ja, etä tuleeko "liian" iso tai pieni vauva. Itselläni mitta johti kyllä harhaan. Sf-mittani oli ihan lopussa 31 cm ja vauva oli 52 cm, 3615 g eli ei todellakaan pieni. Edellinen vauvani oli myös 52 cm ja lähes samanpainoinen ja sf-mitta oli tuolloin 36...hassua!
Tsemppiä odottajille! Pian saatte palkinnot syliinne:)
T. Wilhelmiina ja pikkuneiti 8 pv
Juu eli meillä kaikki jälleen kerran kondiksessa. Ilmeisesti minun valitusvirrestä oli nyt neukussa hyötyä ( vai liekö syynä se ettei ollu oma neukkutäti) koska tämä täti lupasi että ensi maanantaina katsomme tilanteen uudelleen neukussa ja jos mua edelleen ahdistaa niin sitten varataan aika käynnistykseen , JEEEE!
Itse en ole tuntenut minkäänlaisia suppareita mutta sydän-ääniä kuunnellessa täti ilmoitti että täällähän supistellaan ihan mukavasti (?) Kuulun kuuleman "niihin onnekkaisiin" jotka eivät välttämättä tunne suppareita lainkaan (?). Noh mikäpäs siinä, pääasia että jtk tuolla siis tapahtuu ja oloa helpottaa myös se että viimeistään ensi maanantaina varataan sitten käynnistysaika ellen ole jakautunut.
Miaea; Mä tunnen kanssa itteni nalkuttavaksi eukoksi joka loksuttaa leukojaan jatkuvasti, miesparka on valitukset kiltisti yrittänyt kuunnela ;)
Tänä-iltana ois taas tarkoitus saunoa,,,,jospa auttas jotenkin, vointeja kaikille mammoille jotka kärvistelevät vielä yhtenä pakettina!
Luluzu ja Pertti 40+3
Painoa viikossa 2 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä olen niiiin valas. Ja siis koko raskauden aikana nyt yhteensä 10 kg. Siis oikeesti 2 kg! Miten voi ihminen kerätä viikossa tuollaisen määrän nestettä ja kengät menee kuitenkin jalkaan. Ja antibioottikuurin ansiosta vatsan toiminnassa ei tod ole ollut ongelmia, päinvastoin. Verenpainekin oli tavallista korkeampi, mutta ei kuulemma anna aihetta huoleen.
Älkää kukaan ikinä antako minkään lääkärin tai terkkarin tai muun mistään mitään ymmärtämättömän ammattilaisen kertoa teille, että "ei tämä laskettuun aikaan asti odottele". Major bullshit, sanon minä. LA on huomenna eikä tällä pikkujättiläisellä ole mitään kiirettä ulos. Se on 2 vko yliaikaa ja käynnistys, veikkaan ma. Olkoonkin, että esikoinen syntyi 40+1.
Enpä tiedä itkisinkö vai nauraisin. Jos vaihteeksi nauraisi, kun on sentään saanut suunnilleen nukuttua pari yötä ja flunssa ei ole enää ihan pahimmillaan.
Donna 39+6 - täällä vielä lokakuussakin...
Eli meille syntyi siis maanantaisen (15.9)käynnistyksen seurauksena tiistai aamuna ihana pikkupoika. Painoa oli 3,290kg ja pituutta 51cm. Käynnistykseen en tarvinnut kuin yhden murun ja muutaman kovemmaan sisätutkimuksen. Alussa suppareihin auttoi ilokaasu tosihyvin ja sitten halusin kohdunkaulan puudutuksen ja se auttoi taas vähän matkaa. Olen jotenki hidas varmaann avautumaan kun tuntu, että supparit ei saanut mitään aikaan ja meinasi omakin usko loppua ja sain sitten spinaalin joka vei KAIKKI tuntemukset pois taisin vähän torkahtaakkin... Sitten kätilö teki tutkimuksen ja totes, että vielä on reunat ja nousin polvilleni sängylle, jollon vauvan sykkeet alko laskemaan. kätilö katto tilanteen uudestaan ja vóila reitti oli selvä ja vauva oli tulossa sädekehät (napanuora) edellä, piti ottaa vähän takasin päin jotta saivat nuoran löysytettyä ja sitten muutamalla ponnistuksella vauva oli maailmassa ja mikä parasta nyt saatiin nyytti heti syliin. Naarmuilla selvisin ja olo oli mahtava heti synnytyksen jälkeen. Jälkisuppareita vähän, mutta muuten kuin ei olis synnyttänytkään.
Pois päästiin jo torstaina lääkärin tarkastuksen jälkeen.
Terveisin Susanna ja poikanen 8vrk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=09295f48-8a3c-11dd-bdd6-…!
Suuret onnittelut uusille nyytin saaneille! Kohta tämä palsta tosiaan kolisee tyhjyyttään.........
Eli neuvola oli tänään ja muuten kaikki ok, mutta taitaa vaan jatkaa masukki kasvuaan.... Painoa oli mulle tullut viimeisen kahden viikon aikana kilo/vk, joka ei tietenkään suotavaa näin raskausdiabeetikolle... Mullakin yhteensä n. 10 kg plakkarissa. Sf mitta älyttömät 38cm....
Sydänääniä metsästettiin ensin oman terkan kanssa (nuori), sitten uudella laitteella toisen terkan kanssa (nuori) joka TOSI kovanäppinen ja sitten ilmestyi vanhempi terkka joka etti vauvan varpaat ja heitti lennossa anturin toiselle puolelle palloa tuloksena mielettömän selkeät jumputukset. Kuuntelu hommissa menikin sitten yhteensä yli puolituntinen. HOH HOIjaa.
Sitten se paras juttu: esikko alkoi eilen illalla oksentaa ja tekikin useamman kerran, tänään kuumeessa ja syömätön. Lähde tässä nyt sitten toista pukkaamaan....
MIaea kyseli sitä rasvahommaa...... Eli satuin huomaamaan että tv shopissa on rejene merkkistä mönjää myytävänä, jonka pitäis tehota jopa vanhoihon arpiin. Hemmetin arvokasta, mutta taitaa olla tulevaisuudessa ostoslistalla. Aika myrkky myös koska käyttö kielletty mm. alle 20 vuotiailta !!
Ilta on taas tullut kun alkaa lonkissa vihloa ja jyskyttää. Onneksi teitä on vielä muutama muukin kärvistelemässä :p Heitin muuten terkalle jo hävyttömän ajatuksen että jos joudun yliaikaiskontrolliin niin taidan sorvata kotisokeriarvoja hieman yläkanttiin - taisi ottaa ihan vitsinä.
Jaksamista ja jakautumisiin
Selidora rv 40 tasan
Taas uusi päivä edessä.. huoh..
Tässä sitä kovasti jo odotellaan kutsua sinne tutkimukseen. Eipä kuulunut eilen. Saa nähdä, kuuluuko tänäänkään mitään. Olisi vaan kiva saada tietää, onko masussa kaikki hyvin. Nyt on vauva ollut taas paljon rauhallisempi.
Jonkun verran supistelee kivuttomasti. En kuitenkaan jaksa uskoa, että se sieltä tällä viikolla tulisi. Kunpa tulisi edes ens viikolla.
Tänään päätin olla ihan vain kotona ja levätä ja nukkua ja opiskella.
Ei oikein jaksa keskittyä mihinkään, kun vaan toivoo, että vauva syntyis jo.
Eihän se sieltä tule, ennenkuin on siihen valmis.
Ulkona on ihana ilma. Pitäisköhän vääntäytyä lenkille...? Väsyttää vaan.
Toivottavasti muut olette pirteämpiä tai sitten synnyttämässä. =)
mamaj 39+6
Tervehdys kaikille
Olen seurannut tätä keskustelua useamman viikon ja nyt lopulta rohkaistuin kirjautumaan näin viime metreillä. Meillä laskettu aika meni jo 15.9 joten nyt on viikkoja koossa hurjat 41+3 joten totisesti jaan kaikki tuntemukset mitä tämän viikon syyskuulaiset ovat tänne kirjailleet. Viimeiset päivät on kyllä tuntuneet pidemmiltä kuin ne edeltäneet kuukaudet ja hermot, asenne ja huumorintaju ovat olleet kovalla koetuksella. Joka aamu iskee epätoivo " Ei vieläkään vauvaa" mutta sitten yritän tsempata itseni ylös mm. seuraavilla asioilla:
- Vauvalla on kuitenkin tiettävästi kaikki hyvin masussa. Siellä on vaan liian hyvä olla!
- Odotus on piinaavaa, mutta onneksi tässä sentään odotetaan positiivista asiaa!
- Vaikka viikkoja on noin paljon, tämä on kuitenkin vielä normaalin rajoissa eikä mitään tavatonta
Ja sitten vaan kahvi tippumaan, suihkuun ja jotain pientä ohjelmaa kehittämään! Laihat on eväät mutta näillä täytyy mennä....
Esikoista odotan ja olen 33-vuotias. Raskaus on mennyt tähän saakka tosi hienosti ja se on ollut onnellista aikaa elämässä. Nyt vaan pitäis saada tämä yhtä onnellisesti loppuun ja vauva syliin. Tänään saan soittaa synnytyssairaalaan ja varata yliaikakontrolliajan, yritetään jo huomiselle koska neuvolassa kovasti ihmeteltiin toissa päivänä vauvan erikoista asentoa. Pää on ehkä alaspäin mutta muut osat oudosti vinossa. Masentava kommentti terveydenhoitajalta: "Ei se kyllä tuosta asennosta synny!" No eipä niin ole kyllä tuntunut supistuksiakaan moneen päivään...
Kovasti tsemppiä kaikille teille samassa tilanteessa oleville ja lämpimät onnittelut synnyttäneille! Olen imenyt teiltä vertaistukea jo viikkokausia, toivottavasti voin nyt kantaa oman korteni tähän kekoon ja siirryn pian mukananne vaihtamaan ajatuksia vauva-puolelle.
maikki75 41+3
Huomenta vaan taas, yhdessä koossa edelleen valitettavasti.
Maikki75 tervetuloa vaan tänne syyskuun odottajiin, heh taitaa vaan meidän porukan keskustelut olla jo aika masentavia kun kaikki vaan ODOTTAVAT tuskissaan viimeisillään. Kyllä me aikaisemmin oltiin paljon iloisempaa porukkaa ;)
Kiitokset vaan muuten kaikille jotka laittoivat vinkkejä synnytyksen käynnistymisen edistämiseen, vaan ei auta meillä suklaatkaan eikä hieronnat, HUOHH!! Kännyyn tulee päivittäin viestejä että "eikö vieläkään" ja äiti on ihan kuin kissa pistoksissa, soittelee monta krt päivässä ja olevinaan kyselee ihan muita asioita ( hänen eka lapsenlapsi...). Tekis välillä mieli heittää koko puhelin seinään.....
Eilen toteutin uhkaukseni ja kävin vähän piristämässä mieltäni shoppailemalla, auttoi hetkellisesti mutta ei valitettavasti siirtänyt ajatuksiani pois tästä omasta navasta, viime yönä taas tuli valvottua muutama tunti ja mietiskeltyä asiaa jos toistakin.
Onnea kaikille jotka ovat taas vauvoja saaneet, perässä tullaan joskus sitten...taidanpa lähtee vähän imuroimaan ja sitten kauppareissulle, Tsemppiä taas kaikille !
Ainiin ja Mamaj; mullakin on neukku varattuna ens ma ( ellen ole jakautunut ) ja sit meillekkin varataan kait aika käynnistykseen, HUi samassa veneessä ollaan!
Luluzu ja Pertti 40+4
Ihan ensiksi onnea Susannap pojan johdosta! Olipa suloinen kuva! Saisiko muutkin synnyttäneet kuvia tänne vai laitetaanko vasta vauvapuolelle? Huomasin, että joku oli sinnekin aloitellut pinoa.
Tervetuloa mukaan Maikki, tsemppaukset ja positiiviset ajatukset ovat tervetulleita aina :-) toivottavasti saat pian apua vauvan asentoon tai siis että pääset synnyttämään! Minulla on huomenna edessä soitto yliaikaiskontrolliin, koska sinne on kuulemma vaikea saada aikaa. Kukas se olikaan kun kirjoitteli myös yliaikaiskontrollista (joka siis käsittääkseni tehdään 2-3 päivän välein 41+5 viikkojen jälkeen ensisynnyttäjälle?) ja matkaa synnärille kertyy yli 80 km? Minulla on matkaa reilut 30 km ja ajattelin kysyä, että kai KELAsta saa sitten jotain korvausta noihin matkoihin. Eihän tuo minun nyt pitkä ole, mutta jos nyt kolmekin kertaa joutuisi kontrolliin erikseen ajamaan, niin tuleehan siitä jo lähemmäs 200 km. Ei muuten, mutta polttoaine ei kuitenkaan ole ihan ilmaista ja vanhempainrahalla ei tosiaan brassailla. Tämähän meni taas motkottamiseksi, tällainen taidan nykyään olla.. :-(
Meidän masukki on rauhoittunut tosi paljon. Aikaisemmin hänellä oli aina sellainen jumppasessio illalla n. klo 21-23, mutta nykyään liikkeitä tuntuu pitkin päivää ja ne ovat lähinnä venyttelyä ja muljaamista. Taitaa tila yksiössä käydä vähiin, mutta eipä ole poiskaan pyrkimässä.
Olin eilen viimeistä kertaa jumpassa ja tänään on jalat kuin raipalla käsitellyt. Ohjaaja päätti, että nyt kyykätään kunnolla, jotta meikäläinenkin saadaan vihdoin synnytyssaliin! Vaan eipä aiheuttanut edes supistusta..muuten oli kyllä oikein mukavaa ja helpotti oloa. Ainakin turvotus on liikunnan avulla pysynyt pois ja se on positiivista :D
Taas on upea ilma ulkona, taidan tästä valmistautua. Lähden vähän ostoksille ja lenkille, muuten hajoaa pää.... (vai olisiko jo hajonnut?)
Tuntuu, että kaikilla on tosi samansuuntaiset fiilikset, eli lähetän voimia täältä jaksaa odottaa ja odottaa ja odottaa. Huomasin muuten raskauskiekosta, että olen jo 10. kuulla raskaana, eli tästä on kai hyvä jatkaa?
VOIMIA KANSSASISKOT!!!
Miaea ja masukki 40+3
Positiivinen otsikko, mutta kysymysmerkkivarauksin. :) Kaikki hyvin, tosin painoa tullut reilu kilo viikossa. Painan enää 3 kiloa vähemmän kuin mieheni, että näin. :) Mutta täti lohdutteli (taas) että luultavasti nestettä kaikki. Nyt siis tullut yhteensä 15kg ja risat.
Mutta todelinen ilouutinen oli se, että pojun pää on kiinnittynyt! Ei ainakaan tarvitse sitten pelätä napanuoran luiskahdusta lapsiveden mentyä.
Olen riehunut kaupungilla kaksi päivää, shoppaillut viime hetken tarpeita (kuten vauvaöljyä jota laitan nyt myös vatsaani, liivinsuojia, sekä tietysti lisää suklaata) ja kävellyt koiran kanssa pitkiä (mutta hitaita) lenkkejä. Tulos: tänään alkoi mehevä kurkkukipu ja olo tosi flunssainen. :( Enpä haluaisi nyt sairastua, kun tähän asti onnistunut kiikun kaakun välttämään sen. Otin jo hurjasti vitamiineja, join teetä ja hunajaa. Äitini ehdotti tilkkaa punaviiniä, kai sitä voisi sormustimellisen uskaltaa ottaa.
Tervetuloa Maikille ja kiitos positiivisista sanoista! :)
Tsemppiä kovasti kaikille viime metreille! Nautitaan auringosta!
caligirl + ekavekara jolla on tosi kovat kantapäät 39+6
Olo on ihan sekava. Yhdessä paketissa ollaan, mutta merkkejä alkaa olla ilmassa. Eilen alkoi iltapäivällä harvakseltaan kunnon supparit ja eikös mokomat jatka yhä. Välit on välillä ihan tolkuttomia, koskapa antoivat jopa kohtuudella nukkua yön. Vaikutus on se että alapää tuntuu olevan ihan tohjona,,,,,,,,, HEhee NYT jo =D
Tänään esikko täyttää 3 vuotta, niin arvatkaas haluanko saman synttäripäivän -
no en missään nimessä! Vieraita olis kuitenkin muutama tulossa ja siivotakin pitäis niin että saa nähdä miten käy... Sen verran kyllä säikäytti että nyt on kassit meilläkin pakattuna.
Niin vähän tähän hommaan luotan että ajattelin kyllä tänään varata ens viikoksi neukkuajan, josko mies tietäisi jo työaikansa. Saapahan täti huilia jos en ole maisemissa.
Laitan nyt ainakin iltaan asti jalat ristiin, mutta aamuhommiin kai sitä on riennettävä.
Jaksuja!
T: Selidora 40+2
Aattelin tässä vielä viime metreillä lisätä itteni tänne syyskuun salaisuuksien pinoon kun täälähän alkaa muuten keskustelijat kohta loppua. Olen 32-vuotias ensimmäistä lastani odottava äiti. Laskettu aika tuli ja meni 21.9. eli nyt on vissiin menossa 40+5. Rakenneultran perusteella tyttöstä odotellaan ja painoarvio 23.9. oli 4080g. Olen seurannut teidän keskusteluketjua keväältä lähtien. Siitä on ollut kovasti vertaistukea ja iloa pitkän odotuksen aikana vaikken olekaan aiemmin kirjoittanut. Kauampa sitä saa ihmislasta hautoa ennen kuin on valmis syntymään. Nyt alkaa jo olla odottelu niin sitkasta että tekee mieli vähän avautuakin. Lapsi tuntuu isolta mahassa, vatsanahka alkaa olla niin tiukilla että molempiin kylkiin on tällä viikolla ilmestynyt muutama punoittava viiru vaikka jo luulin selviäväni ilman raskausarpia. Painoa on tullut lähemmäs parikymmentä kiloa ja joka kerta kun uskaltaudun puntarille näyttää tulevan yhä lisää. Tässä on jo pari viikkoa ollut päivittäin kaikenlaista ennakoivaa tuntemusta, menkkamaisia kipuja, limatulpan kappaleita ja kivutonta supisteluakin. Joka ilta olen mennyt nukkumaan varmana että synnytys alkaa yöllä ja aamu aamulta ärsyttää yhä enemmän nousta uuteen normipäivään. Mies on jo kahtena viikon loppuna sanonut että tämä on nyt meidän viimenen viikonloppu kahestaan. Enää ei millään jaksais istuskella miehen kans kahestaan kynttilänvalossa, kun en osaa enää mistään keskustellakaan, ajatukset kiertää vaan kehää synnytyksen ympärillä. Mutta ehkä tänään on se päivä
t. Elli ja kerttuli
Kiitokset tervetulotoivotuksista ja enpä ole enää porukan uusinkaan kun Ellikkikin tuli mukaan, tervetuloa siis hänelle!
Viikkoja nyt 41+4 ja pääsin tänään yliaikaisuuskontrolliin. Hyvät uutiset on se että vauva voi erinomaisesti, on vähän korkealla mutta raivotarjonnassa. Painoarvio 3,2 kg joka tuntuu musta ihan sopivalta, en nimittäin ole järin isokokoinen itsekään. Sen sijaan kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtään mitään! Täysin kiinteä ja kiinni. Joten, eipä tässä auta kuin odotella vaan. Ja juoda lisää vadelmateetä ja mitä niitä onkaan ;-)
Ohjeeksi sain levätä ja nukkua niin paljon kuin mahdollista ja olla tosi tarkkana ja koko ajan lähtövalmiina viikonlopun ajan. Hehe, sitähän tässä on tehty viimeinen kuukausi! Onneksi nyt tietää että tämä ahdistava itsensä tarkkailu loppuu viimeistään ensi keskiviikkona jolloin synnytys viimeistään käynnistetään. Maanantaina uusi kontrolliaika jolloin tsekataan tilanne.
No, tutkiessaan lääkäritäti kouraisi aika tuntuvasti tuolta sisältä "pikkuvinkiksi kohdulle". Kotiintultuani onkin tuntunut vähän erilaiselta. Joten ehkäpä tänä viikonloppuna jotain tapahtuisi ja alkaisi vihdoin tulla limatulppaa, lapsivettä, kovia supistuksia - ja ennen kaikkea tietysti se vauva :x
Iloa ja voimia kanssasiskoille! Kyllä ne meidän vauvat sieltä ulos tulevat, kukaan ei oo sinne jäänytkään!
Tuli oikein huono omatunto kun itse valittelen jo vaivoja, vaikka la vielä edessä päin =).
Nyt rassaa tämä käsien järjetön puutuminen ja särky. Sormet on ihan tunnottomat ja ranteita pakottaa, vaikka mitään näkyvää turvotusta ei ole. Nukkuminen on yhtä tuskaa, kun kyljellään on pakosta toinen käsi aina alla. Yhyyy...valivali =)=).
Tsemppisäteitä muille odottajille ~~~~~~~~~~~~~~
T: äksy minipanda & reipas pikkumini 39+3
Tervetuloa mukaan Elli! Täällä on kohta hiljaista kuin huopatossutehtaassa, pitänee siirtyä valittamaan tuonne lokakuisten puolelle, koska sinne tämä nyt näyttää menevän kuitenkin. Tuliko Selidoralle jo lähtö...?
Maikki: Oli kiva lukea sun yliaikaiskontrollista, sopivan kokoinen tuntuisi vauva ainakin olevan ja tietysti jos vointi (sekä vauvan että äidin) on ok, niin eipä kai odotuksen jatkamisessa mitään estettä ole. On se jännä miten kohtu tarvitsee "herätystä", eikä ymmärrä itse alkaa toimia. Mulla on ihan sama itsellä edessä viikon päästä...
Soitin äsken aikaa yliaikaiskontrolliin ja sain ensi viikon perjantaille. Tietysti toivon yli kaiken ettei sinne asti tarvitsisi odottaa, mutta näillä eväillä mennään. Eniten hajottaa se, että tavallaan täytyy koko ajan olla valmiina lähtöön ja se tietysti rajoittaa aika tavalla, varmaan tiedätte mitä tarkoitan. Minä kyllä edelleen menen ja tulen aika vallattomasti, kun en malta pysyä paikalla. Harmittaa vaan, kun lenkille en uskalla enää yksin lähteä. Olisi niin paljon kivampi laittaa vaaveli vaunuihin ja kulkea raikkaassa ulkoilmassa. Hassua miten pää on jo siinä vauva-ajassa, mutta vauva on päättänyt vielä hetkisen antaa odottaa itseään.
Hyvää viikonloppua kaikille! Me lähdemme huomenna vielä mökille ihan päiväksi, jos vaikka synnytys lähtisi käyntiin....
Hyvät voinnit kaikille!
Miaea ja masukki tuo sitkeä tyttö 40+4
Huomenta kaikille! Terveiset toivottavasti viimeisestä neuvolasta. Tosin sain ajan vielä ensi maanantaille, jos ei mitään ala tapahtua. Olen itse "käynnistetty vauva" ja th totesi, että se saattaa periytyä äidiltä tyttärelle. Miten mukavaa :-/
Onnea Sanelma ja Kimaro! Onhan syyskuun salaisuuksiin muutama tyttönenkin saatu sentään :-)
Caligirl: Kyllä minua helpottaa tietää etten ole yksin tässä. Tämä pino on ihan loistava juttu ja olen tosi kiitollinen tästä vertaistuesta. Mulla on muuten ollut tuota kuvailemaasi alapään vihlontaa seistessä jo muutaman viikon, eli olemme varmaan aika samanlaisissa fiiliksissä.
Oikea neuvolatäti oli tosiaan palannut töihin ja on kyllä niin yltiöpositiivinen ihminen että harmittaa kun omat fiilikset on niin maassa :(
Yliaikaisuus-kontrolliin varataan itse aika ja th neuvoi soittamaan nyt perjantaina. Ei muuten kiinnosta sitten pätkääkään, mutta pakkohan se on. Käynnistysajan saa varmaan jonnekin viikolle 50+5, koska parempi olisi että synnytys käynnistyisi itsellään. Vauva on sitten varmaan jo esikoululaisen kokoinen...taidan olla mustan huumorin ystävä, heh.
SF-mitta on saavuttanut keskikäyrän, eli 34 cm tänään. Th arveli vauvan painavan reilut 3 kg syntyessään, mutta tietenkin mitä pidemmälle mennään sen isommaksi vauva tulee. Ehkä tämä on minulle sitä hermojen harjaannuttamista, ne kun eivät ole koskaan ole ollut vahvin puoleni.
Hassua kyllä, mietin tänään sellaistakin, että helposta raskaudesta saa tavallaan kärsiä. Minulla ei ole ollut mitään vaivoja ja fyysinen kunto on suorastaan loistava. Älkää nyt ymmärtäkö minua väärin, olen tietysti asiasta onnellinen, mutta minulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä mihinkään ennenaikaisiin kontrolleihin tai käynnistykseen, vaan kärvistelen sinne vkolle 42+, koska vointini on niin hyvä. Päätä tämä hajottaa, koska mietin alituiseen vauvan vointia, istukkaa ym. Hyvä puoli voisi olla se, että paikat olisi jo niin kypsät, että synnytys olisi helppo (mutta toisaalta vauvan koko on suurempi?).
Okei, valitusvirsi loppuu tähän. Yritän saada itseni paremmalle mielelle ja oikeasti kiitos teille, jotka vielä tässä pinossa viihdytte :D tsempataan toisemme loppuun asti, niin eiköhän se kiitos siellä lopussa seiso!
Miaea ja masukki 40+2