Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pestäänkö virallisissa paikoissa wc:n siivousliinat erillään muista siivousliinoista?

Vierailija
03.09.2025 |

Pesetkö itse erikseen vessan puhdistamisessa käytetyt liinat ja muut, pöly- ym. liinat erikseen? Jos liinoja ei pestä erikseen, niin mitä järkeä värikoodauksessa on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pesen kaiken WC:ssä käytetyn erikseen 90 asteessa Sanytolilla ja käytän Sanytolin huuhteluainetta. 

Ei huuhteluainetta!!!

Vierailija
22/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisissa paikoissa ne pestään virallisissa pesuloissa virallisilla laitospesukoneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja täällä. Olen ollut kahdessa eri firmassa töissä, kummassakaan ei pestä eri kohteille tarkoitettuja luutuja erikseen. Eli kaikki vain samaan ja 70 astetta. Ei ikinä kannata luottaa julkisten tilojen näennäiseen puhtauteen. Itse kiinnitän kosketuspintojen hygieniaan tarkkaa huomiota ja jätän sitten mielummin vaikka vähän pölyjä pyyhkimättä, mutta tiedän mm. tapauksen jossa siivooja ensin kuljettaa ämpärissä kaikki likaluutut vessaluutuja ja moppeja myöten, ja tuo samassa puhtaat takaisin. Eipä ihme että norot leviää. Saman tyypin olen nähnyt pyyhkivän vessaluutulla ovenkahvoja. 

Kotona pesen kaikki luutut 90 asteessa, keittiöluutut ja pölyjen pyyhkimiseen puhtailta pinnoilta tarkoitetut luutut pesen keskenään, sitten likaisemmat, esim. lattiapyyhkeet erikseen. 

Vierailija
24/24 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset liinat pestään valtion virallisessa pesulavirastossa. Pesulan ylijohtaja valvoo prosessia yhdessä virallisten asiantuntijoiden kanssa ja raportoi tuloksista eduskunnalle neljä kertaa vuodessa.